M-am săturat

Andrei Plesu 14.10.2013
SHARE 40

Nu mi-am închipuit niciodată că viaţa politică a unui stat poate ajunge să semene cu  hărţuiala promiscuă a unor zurbagii de mahala. Şi încă mahalaua e în avantaj: are regulile ei, ştaiful ei şi, mai ales, locul ei. Nu se dă drept altceva decît este.

Or sunt zile cînd, privind la televizor, sau răsfoind ziarele, mi se pare că am fost exilat într-un ţinut incert, fără legi, fără consistenţă, fără sens: un fel de corabie a nebunilor, al cărei echipaj joacă barbut în plină furtună. Sunt indignat, sunt exasperat, sunt sătul. Vreau să aud voci civilizate, vreau să văd portrete oneste şi cît de cît omeneşti, vreau să trăiesc într-o atmosferă de bună-cuviinţă, de respect pentru limba română, de responsabilitate. Vreau un pic de stil, un pic de distincţie, un minim de eleganţă şi de sportivitate.

Nu mai suport să aud cum îşi vorbesc unul altuia preşedintele şi primul ministru din ţara mea. Nu mai contează cine are dreptate. Şi cîtă! Contează nivelul inadmisibil al disputei, limbajul ei, suficienţa grosolană a replicilor. Şi de o parte şi de alta asistăm la un turnir al dispreţului: şi preşedintele şi premierul cultivă voluptatea deriziunii, a atacului de cartier. Băsescu: „Ponta e un mitoman”. Ponta: „Băsescu minte de îngheaţă apele”. Băsescu: Ponta e pisoi, pisicuţ, bebeluş, dar şi porc greu de înghiţit, luat de prost la Bruxelles, vinovat de ratarea Nabuco etc. Ponta: Băsescu e mai rău ca Ceauşescu, e dracul, i-a murit curajul, face circ, urăşte poporul, iese ca un cuc la ora 18.30, e demn de ignorat. Băsescu vorbeşte ca un şef de echipaj care spală pe jos cu subalternii, Ponta vorbeşte ca o ţoapă ofensată, care „nu se coboară” să comenteze, face ironii de parlagiu şcolit la fără frecvenţă, „nu dă atenţie” vorbelor de la Cotroceni, aşteaptă răbdător încheierea mandatului prezidenţial. Băsescu e sumbru, oţelit, ameninţător şi şugubăţ, Ponta e „haios”, „face aroganţe”, fentează ieftin, surîde şmecher. Băsescu: „În fond, l-am girat pe Ponta!”. Ponta: „Poate doar în sensul regnului animal!” (Adică cum?!).

M-am săturat! Nu mai vreau să fiu reprezentat, guvernat, dăscălit, agresat de armata de netrebnici şi de mediocri aflată acum pe scenă.

Ca să pună capacul peste fiertură, mai trece, din cînd în cînd, prin peisaj şi Crin Antonescu: cînd devastator cu Băsescu, cînd aliat marital cu Ponta, cînd (de la o vreme) supărat pe amîndoi: nişte clovni, nişte circari, nişte opresori ai justiţiei. Probabil că cineva l-a sfătuit pe nesistematizabilul lider liberal să ia oarecare distanţă de PSD, să facă pe „pasărea rară” care s-a dat cu poporul. E „pe picioarele lui”, dar n-are picioare. Are „mîinile curate”, dar n-are mîini. Gîndeşte pe cont propriu, dar…Ca să năucească lumea cu totul, cutare lider pesedist declară că Antonescu a  început să semene cu Băsescu, adică, mă-nţelegi, cu cel la a cărui suspendare am lucrat cu toţii. Urmează, apoi, ariergarda: parlamentarii de partid şi de gaşcă, vorbind de-a valma prin talk-show-uri, analiştii şi comentatorii de serviciu, ocupaţi să aibă mereu dreptate, gazetarii nervoşi, veteranii blazaţi. Totul arată a orice, numai a viaţă politică nu. Ni se livrează strict meschinărie, mitocănie, divagaţie trivială, jeg. Niciodată n-a fost, cred, România mai pedepsită ca acum. Niciodată n-am ajuns, cred, ca acum, pe mîna unor neisprăviţi încîntaţi de ei înşişi, needucaţi, fără alte preocupări decît prosperitatea de clan şi trufia măruntei lor cariere.

M-am săturat! Nu mai vreau să fiu reprezentat, guvernat, dăscălit, agresat de armata de netrebnici şi de mediocri aflată acum pe scenă. Vreau să văd, la vîrf, oameni întregi, maturi, îngrijoraţi de soarta concetăţenilor lor, angajaţi într-o competentă şi coerentă căutare de soluţii şi nu în caftul de duzină al orgoliilor lor înfierbîntate. Ştiu că nu le pasă de saţietatea mea. Dar voi continua să îi invit cu încăpăţînare la un efort de ţinută.

Şi să le spun: fiţi atenţi, vă vede lumea, fiţi măcar atenţi cum vă vorbiţi unii altora! Încercaţi să vă reamintiţi de sentimentul ruşinii! Nu suntem obligaţi cu toţii să asistăm la schimbul de lături dintre voi! La bombăneala voastră buruienoasă! Purtaţi-vă cuviincios! Şi dacă nu sunteţi în stare să faceţi nimic pentru ţară, scutiţi-ne măcar de spectacolul dizgraţios al micimii voastre. Nu ne faceţi să credem că ne-am degradat pînă într-atît, încît am pierdut pînă şi dreptul la speranţă.

Articol publicat si pe site-ul adevarul.ro.

TAGS:

Comentarii 40

Io din popor - 10-17-2013

DVasile: daca comunismu nu ar fi existat, ar fi fost necesar sa-l fi inventat ca sa dam explicatii care sa ne mangaie la suflet! stimabile, ce comunism fu in anii 30 si 40, la noi, ca situatia era aceeasi? memoriile lui Argentoianu va spun ceva, sau jurnalul lui Nechifor Crainic...se sparie gandul..dupa ce le veti parcurge o sa spuneti altceva, cu totul altceva..de aceea spun lozinca cu comunismu ne permite sa nu citim nimic, sa dam din gura si sa fim si autoritati pe domeniu..

Răspunde

baibars - 10-17-2013

Admirabil ca de obice si cumplit de deprimant. Oare se va ajunge la o depresie colectiva? Dar daca dle. Plesu asa cum bine ziceti ne aflam pe o corabie a nebunilor in care echipajul joaca zaruri in timpul furtunii la ce bun sa invitati mereu cu decenta la un efort de tinuta? In astfel de situatii dle. Plesu se intra cu revolverele in mana in cabina capitanului, se trage un sut in masa de joc, doua trei focuri in sus si echipajul trece chelalaind la posturi. Cine comenteaza merge la rechini! Sunt de acord ca nu omori musca cu tunul dar nici nu dobori cogeamitea boul cu nuiaua.Daca poate cineva s-o faca!

Răspunde

Liviu din Timisoara - 10-17-2013

Stimate domn, cred ca deja nici nu mai e vorba de vreun sistem comunist! E vorba de lichelismul neaos ! Tara cu cei mai multi informatori ai fostei Securitati ! Tara in care casa celui deportat in Baragan a fost pradata de vecini ! Tara in care apa se vindea celui insetat cu 5 lei cana ! Tara in care, pe munte fiind, unul mi-a inchis robinetul cu apa, desi pana atunci curgea inutil ! Tara din care AU PLECAT Brancusi, Coanda, Enescu, Eugen Ionescu , George Emil Palade cu care acum avem neobrazarea sa ne laudam ! Nici macar banditi seriosi nu putem furniza Vestului : doar gainari si cersetori ! Niste cacaciosi !

Răspunde

DVasile - 10-16-2013

Sistemul din Romania, nu se va usca si pica precum un cordon ombilical. Sistemul comunist nu poate fi combatut prin logica bunului simt. Ce poti sa contrapui calomniei, violentei, minciunii, ticalosiei, furtului, crimei? Bunul simt? Sa fim seriosi! Doar justitia poate indrepta lucrurile! Dar politicul siluieste in buna traditie comunista justitia de ieri incepand, continuand cu ziua de azi si o va mai face si maine. Ce ramane de facut? Vom trai sa auzim ticalosii strigand: Ne-am saturat de ticalosie! Dar pana atunci mai este mult!

Răspunde

Io din popor - 10-16-2013

Gheorghe Popescu: domnule, eu sunt cu micii si berea, domnul Plesu e cu salau bonne femme si uischiul, cum naiba se ne potrivim! eu sunt slab, de-abia imi duc matele, iar domnul Plesu e rotofei! eu traiesc cu 3 euro per zi, domnul Plesu cu 30! el declara ca s-a saturat, mie imi este mereu foame! el e istoric de arta, dar si eu sunt scriitor, de vagoane! el vorbeste limba germana, si eu o dau pe romanes! el e cu ingerii, eu sunt cu aia de-ai lui scaraotchi! el e cu caii-putere, eu cu calul! el cerseste inspiratie, eu cersesc in mod real! domnul Plesu se duce la televizor, eu sunt dat la televizor! pe el se bat tinerele ganditoare autohtone de 70 de ani, pe mine se bat tinerii politicieni occidentali! el nu ma are in vedere, nici eu nu-l vad! amandoi suntem bonomi, dar asta nu ajunge sa acopere atatea diferente! cine spunea ca filosofia este o forma de jurnalism radical nu-l avea in vedere pe domnul Plesu!

Răspunde

Gheorghe Popescu - 10-16-2013

De acord cu tot ce ati scris domnule Plesu. Doua intrebari am insa: 1/ Citi dintre romani credeti ca s-au saturat, ca dumneavoastra? 2/ Credeti ca aveti mai multa trecere la populatie decit Mircea Badea sau Gidea? Si nu o spun ca sa va blamez pe dumneavoastra, ci pe romani. Eu personal cred ca circul pe care il vedeti zilnic in politica e regizat. Politica se face statistic. Deci, citi ca dumneavoastra?

Răspunde

H11 - 10-16-2013

Nu e chiar asa. Cind lipsa de civilizatie ajunge intolerabila, chiar si adevarul isi pierde din relevanta. Cind sint intr-o mocirla nu ma intereseaza daca un porc imi spune ca 1 + 1 = 2; ma intereseaza in primul rind sa ies de acolo.

Răspunde

profesoru - 10-16-2013

Sa (re)intre in politica, evident. Cand ai caracter, competenta, notorietate si un electorat deloc de neglijat, nu poti doar sa stai pe margine si sa critici. Ai o datorie fata de cei care cred in tine.

Răspunde

DVasile - 10-16-2013

Dumneavoastra, domnule Plesu, sunteti in masura sa invocati schimbarea din partea altora. Dumneavoastra, in opinia mea, ati facut destul, ati facut foarte mult pentru cultivarea unei Romanii, as spune, adevarate. Se pare insa ca efortul trebuie sa fie colectiv. Unii, vad aici pe site, se mai uita in spinarea dumneavoastra... Dar, din experienta vietii mele, cred ca Romaniei ii vor trebuie acelasi timp si acelasi numar de oameni care au trantit-o de pamant in aceasta epoca de tranzitie (spre ce, spre dezastru?) ca sa isi revina. Romanii cinstiti trebuie sa-si revendice tara. Tinerii trebuie sa si-o ia inapoi, le apartine, iar cei ce sunt mai atinsi de povara anilor trebuie sa ii ajute de dragul sufletului romanesc.

Răspunde

H11 - 10-15-2013

Ce sa construiesti? Cei 7 ani lipsa de acasa ai politicienilor care conduc in prezent tara?

Răspunde

judex - 10-15-2013

@Felix: la voi, acolo, in Occident, zici ca Marine Le Pen nu zice "Tiganca imputita!"? ...Dar daca ii scapa cumva, din greseala, crezi ca are vreo sansa in politica din Franta? (Hint: citeste ziarele franceze)

Răspunde

judex - 10-15-2013

@Felix: cum iti explici ca marea majoritate a politicienilor occidentali (incluzand in categoria asta si un Swoboda si un Stanisev, ca altfel vorbeam de cvasiunanimitate) sunt de partea grobianului? De ce nu taxeaza acestia impoliteturile lui Basescu? Cresi ca sunt mai putin manierati decat dl. Plesu? N.B.: nu eu te contrazic, tu te contrazici singur. Farul legat de genunchiul broastei serveste doar ramelor. Si pescarilor, implicit. Sufleur de peste.

Răspunde

COSMA - 10-15-2013

Ceva,ceva s-a intamplat din moment ce ioana nu mai musca din Plesu,de acolo de unde-i place foarte mult,de acolo unde spatele isi schimba forma.Oricum se pare ca va scapa de acest pruritus scribante datorita crampei scriitorului.O boala care apare dupa alta,o vindeca pe prima.Sa-i dea Dumnezeu sanatatea lui tata mare.

Răspunde

Liviu din Timisoara - 10-15-2013

O singura data a putut fi urmarita o disputa politica intr-adevar civilizata, intre Sever Voinescu si Cristian Diaconescu. In rest, doar venin si fiere ...doar aluzii mistocare , demagogie groasa . Totul, foarte costisitor ...

Răspunde

Adrian R - 10-15-2013

@Ioana As vrea sa va raspund aici intr-o chestie zisa la Condamnarea crestina....lui Basca (pentru ca acolo sunt cenzurat): Inca de pe vreme lui Mitterand auzeai reprosuri dinspre partea socialista a ces gauchistes de droite (stanga caviar -vorba- abia se inventase...). Adica ideea de stanga (ghilimele) era deja bine temperata de necesitatea economica. Cat despre marxism: am participat de curiozitate si ptr. ca eram exotic (roman, in 1990, era ceva ca un ivoirien proaspat decolonializat) la cateva sedinte de partid (PCF) in nordul Parisului: ei isi ziceau deja post-marxisti, fara ca lucrul sa fie definit intr-un fel. Ideea s-a tot diluat de atunci (sint 23 de ani!). Dar sa reprimi stangismul (nu stanga, ci simpla nevoie de utopie) – asta nu am vazut nicaieri. E imposibil sa nu vezi in asta o ALTA idee totalitara: capitalismul victorios (ghilimele). Bineinteles ca ea este purtata TOT de oamenii fostului totalitarism. Altfel spus, aici conteaza mai putin mesajul si mai mult mesagerul. Sunt iremediabil comunisti, chiar si in economia de piata. Comunisti fara ideologie.

Răspunde

Mih - 10-15-2013

Dincolo de numele proprii ce pot fi mentionate, sintagma :" Nu mai conteaza cine are dreptate. Si cata", in contextul realitatii romanesti actuale, descalifica pe oricine ar rosti-o. :(

Răspunde

Felix - 10-14-2013

@judex si ca sa preintampin (inca) o neintelegere. Vazand cum s-a fasait atacul lui Ponta contra directiei I a DNA, zic si eu ca bine a facut Base ca a semnat acordul ala de coabitare si a luat puterile occidentale drept garant.

Răspunde

Felix - 10-14-2013

@judex: Si mie mi-ar place sa intre Plesu in politica, desi nu prea vad ce avantaj ar avea el din asta. Imi pare insa ca are sens si "de pe margine" De fapt asta e una din diferentele dintre Vest si Est: pe acilea prin Vest marginea e 1) rezonabila si politicoasa, si 2) pretentioasa fata de politica. Alde Pontonescu, ba chiar si Base dupa faza cu "Tiganca imputita" nu mai au nici o sansa. Pur si simplu cu jmecherii pontonesciene si grobianisme basesciene ai in Vest acces eventual la cei 10-20% marginali... si niciodata nu vei lua puterea.

Răspunde

judex - 10-14-2013

@Felix, eu nu injur niciodata. Este drept ca sugerez diferite lucruri, dand astfel partenerului de discutie latitudinea de a alege sensul care crede ca i se potriveste (la subliminal, birjar!). Din cate imi amintesc, nu am avut cu tine decat o disputa asupra efectului incompatibilitatii dintre Udrea si Macovei, in legatura cu sefia PDL. Daca tu ai inteles ca interventia mea de atunci a fost o injuratura, este doar din cauza ca asta te asteptai sa auzi (vezi paragraful de mai sus; ...de doua ori). Revenind la...oile noastre (liberbecalii si dl Plesu, adica), eu incercam sa exolic (de fapt, nici macar tie) ca dicursul dlui Plesu din articolul de azi nu are niciun sens daca e scris din postura de observator (intelegi, macar acum?). Mai clar (daca - Doamne fereste! - esti inca in ceata), ceea ce a pixelat in tonuri de bleoMarin azi dl. Plesu poate capata sens doar daca autorul se politizeaza. Abia dupa aceea putem vorbi despre politeturi si sufleuri. Daca mai vrei...

Răspunde

Cristi Corobana - 10-14-2013

domnule Plesu, daca chiar v-ati saturat , nu aveti decat doua solutii: take it or leave it! Take it insemana ca va asumati o candidatura la Prezidentiale ca sa ridicati nivelul discursului public si sa estompati orgoliile rivalitatilor din dreapta romaneasca. Ati facut asta si anul trecut cand vorba Dumneavoastra de duh : prefer un berbec decat doua gashte a cantarit mult . Leave it stiti si dumneavoastra ce inseamna,si Caragiale a sfarsit la Berlin... Nu ca s fi vreun 'basist' dar Presedintului atata i-a rama, sa vorbeasca si se coboara la nivelul de intelegere a plagiatorului, cu destula eficienta se pare , ca asta da inapoi si la GFR marfa si la DNA si la alte abuzuri.. Si dupa ce o sa deveniti Presedintele ROmaniei, o sa va consiliez pro bono...:)

Răspunde

Io din popor - 10-14-2013

amnezie totala, de asta sufera domnul Plesu, pai a uitat de ce a plecat de la Cotroceni? pai disputele de la ora 12 noaptea, cine are dreptate, Hegel ( cum sustinea domnul presedinte) sau Kant ( cum sustinea domnul Plesu), insotite de argumente tari, legate de introducere ( adica bagare) si conexiune ( adica pupare) si mai ales trimiterea la sintagma folosita de Marx, in Ideologia germana, aia cu sexul si filosofia? ce vremuri frumoase au fost acelea pentru domnul consilier prezidential Plesu, de nu se mai satura..cum de le-a uitat? ..oare domnul prim-ministru Ponta tot argumente anatomico-filosofice foloseste in raport cu consilierii sai, asa cum a procedat domnul presedinte cu distinsul domn Plesu? Si astia, tot asa nesaturati sunt cum a fost domnul Plesu?

Răspunde

Adrian R - 10-14-2013

A! Inca nu vad semnele astea. (Nu-mi plac). merci

Răspunde

Felix - 10-14-2013

@Adrian: Exista in internet semnul :) care inseamna zambet. Exista o functiune a creierului omenesc, care coroboreaza diferite informatii. Si mai exista o alta capacitate a creierului numita "gluma" Si in plus mai exista si gandirea nuantata, ... vezi ca judex a prins exact sensul mesajului meu:) ala cu "in afara de Base desigur":) si nici nu a cazut in cursa sa ma injure pur si simplu, ca in alte dati:)

Răspunde

Adrian R - 10-14-2013

Nu, nu , NU am inteles! Dar spuneti in afara de base. Pare sa implice ca base ar fi civilizat.... Si nu e un atac, e doar o tentativa de intelegere.

Răspunde

Felix - 10-14-2013

@Adrian R: esti sigur ca ai inteles ce vreau eu sa spun?:))

Răspunde

Adrian R - 10-14-2013

Felix: va rog sa ma iertati, dar imi pun de mult problema: ptr domniile voastre Basescu e un civilizat? (de ce, daca afirmativ?)

Răspunde

Liviu din Timisoara - 10-14-2013

Desi mesajul acestui domn este cat se poate de clar si plin de bunavointa, sunt unii care raman cantonati la nivel de can-can ... cu toata lectura lor filozofica.

Răspunde

Ioana - 10-14-2013

@Felix / Pai, depinde de la categorie la categorie; eu vad mai ales oportunisti cinici, pupin...tra-la-la (ca-i treaba lor ce si cum, si cat pupa), cleptocrati (cu talent, daca indemanrea de-a fura din bunul public poate fi numita talent), intelectuali arghirofili si vanitosi - ce nu-si mai incap in pilele (sau in pene!), desi in afara Romaniei- unde-si infing trompitele in banii statului, nu fac aproape nicio para prin alte tari... Mai vad aventurieri - care-si inceara norocul cu un tupeu iesit din comun si, din pacate, o mare masa de oameni care in loc sa fie ridicati intelectual de o intelighentie autentica (adica progresista si altruista), sunt bombardati de asa zisii nostri elitari cu propaganda de doi bani si jigniti apoi ca au ramas tot ' inepti'!

Răspunde

Felix - 10-14-2013

Man, zi si mie un politician roman care e la varf acum si care sa merite lauda. Sigur, in afara de Base:) Pe bune, zi si mie unul civilizat.

Răspunde

profesoru - 10-14-2013

Pentru ca raul sa triumfe este suficient ca cei buni sa nu faca nimic. Credeti ca le pasa de apelul dumneavoastra? Sa critici e simplu. Trebuie sa te implici si sa construiesti alternativa, ceea ce e infinit mai greu.

Răspunde

judex - 10-14-2013

@Felix: ai dreptate in proportie de vreo 30% (din 588). Comentariul meu ar fi aratat astfel daca dl. Plesu nu l-ar fi bagat pe Basescu in troaca cu Ponta si Antonescu (nejustificat, zic eu, pentru ca diferenta ieste enorma, atat in ceea ce priveste limbajul cat si continutul). Dar 70% din nemultumirea mea este cauzata de lipsa unui exemplu pozitiv. Asa cum am zis, macar unul. Amareala cea mare este ca banuiesc si motivul aratatorului lipsa de la mana dlui Plesu: Hilton................. ..........Hotelul, desigur.

Răspunde

Felix - 10-14-2013

Ei, daca Plesu nu l-ar fi criticat pe Base, sau daca l-ar fi laudat (Base are calitati demne de lauda), cu totul altfel ar fi sunat comentariul lui judex.

Răspunde

Felix - 10-14-2013

@Ioana. Ai dreptate, ce-i mult e excesiv pana si cu privire la densitatea de toape intr-un text. Si poate ca nici nu e cel mai potrivit cuvant. Daca ai vreun alt cuvant care sa exprime absenta completa a unui plan secund, al unui plan al reflexiunii, te rog sa mi-l spui. Ma refer la absenta reflexiunii de pe toate paliere vizibile ale fiintei respective: intelectual, moral, sufletesc, decizional, volitiv. Si mai ales lipsa memoriei actiunilor anterioare (aceasta lipsa a memoriei e legata de lipsa planului secund) S-ar putea asadar ca toapele de care spui tu sa nu fie toapele de care spun eu. Eu ma refer la mitocanii cu cravata si camasa alba.

Răspunde

valah - 10-14-2013

nici eu n-am stiut de ce v-ati retras din politica, domnule Plesu. acum inteleg: din sensibilitate. pacat, dl. Djuvara nu s-a retras, desi dumnealui e mai indreptatit sa se fi saturat. daca oameni ca dumneavoastra se retrag, cine credeati ca ramane? daca orgoliul nu v-ar fi indepartat de presedinte, poate azi ca si consilier al dumnealui ati fi reusit sa-i infranati revolta indreptatita, macar la pupitrul de la cotroceni. dar asa, va lamentati inutil si jenant. sunteti indreptatit sa candidati la presedintia Romaniei cu toate calitatile domniei voastre. doar cartile de la Humanitas nu sunt doar despre cum se pun muraturile,ci si despre cum se conduce razboiul cu intelepciune, ca sa-l castigi. intrati in politica domnule Plesu. caci politicienii sunt ca niste cai pusi la trasura istoriei poporului roman. cand devin gloabe, poporul roman ii trimite la abator, zicea domnul Tutea. a venit vremea abatorului pentru gloabe, domnule Plesu si sa fie pusi cai la trasura in locul lor.

Răspunde

judex - 10-14-2013

Oricat ar parea de neverosimil, politica este arta facerii, nu a vorbei. Desi "imaginea" este in capul politicianului roman alfasiomega politicii (ca doar de aia colectioneaza diplome de docti, certificate standfordesti, etichete de omulanuluipeterra, bacaloriate dupe patru clase primare, etc..). Dle Plesu, aveti cumva si cateva exemple demne de urmat? Macar unul, sa ne dovediti ca exista si sa-l sustineti? P.S. A fi politicos cu mincinosii si hotii din pozitii de frunte, publice, intr-un stat este sinucidere curata pentru un politician adevarat pentru trimite un semnal gresit catre cetateni. Politetea nu este atributul de capatai al politicianului, ci al diplomatului. Politica cere adaptarea mesajului potrivit audientei momentului. Vreti un exemplu de politica, desi inca neasumata? Iata-l: Gadea, care pare azi in blocstart in etapa de trecere de la trombon la tribuna (cu tot cu trombon). Isi modereaza tonul vocii asa cum ziceti dvs. (vezi aseara, cand o barfea in predica duminicala pe sotia marinarului, sugerand serpeste atmosfera violenta in disputele familiale, intr-un mod atat de tras parsiv -dar fara epitetele incriminate de dvs, ca pana si Episperma s-a rusinat). Rolul mardeiasului care sa preia predica pastorului (care se pretindea, in trecere, cu modestie, suporterul concordiei intre toate credintele...) este transferat lui Badea, sa explice el tafnos si in injurii temele pe care el le aduce in discutie Gadea cu o pastorala sa - dipomatie "eu, cu modestie, imi exprim umila parere ca...bla, bla, bla...). P.S.2.: Actorii trebuie sa iasa de dupa cortina ca sa joace in piesa, nu sa-si traga cortina pe ochi. P.S.3. Actorii si bucatarii se bazeaza pe sufleuri.

Răspunde

Ioana - 10-14-2013

@Felix / Iar unele toape nu voteaza deloc, crezand ca e de bonton sa stea pe margine si sa chibiteze. Or, alta categorie de toape, si anume toapele cu 'opiniuni' ferme, voteaza cu PPDD sau isi arunca votul pe cine stie ce candidat lipsit de cea mai mica sansa de victorie. Totusi, totusi, nu vi se pare ca folositi cam... 'inflationist' termenul de 'toapa'?

Răspunde

Felix - 10-14-2013

E un soi de cerc vicios. Toapele cu drept de vot aleg toape pe post de sefi (presedinte, prim-ministru, etc) Toapele alese, constiente ca au fost alese PENTRU CA sunt toape, se comporta ca atare. Drept pentru care toapele cu drept de vot: 1) se simt perfect reprezentate, 2) se simt indreptatite sa fie toape in continuare (daca si prim-ministrul/ presedintele sunt asa)

Răspunde

Ioana - 10-14-2013

Cred ca vi s-a facut dor de Udrea si Igas. Pe atunci nu striga nimeni din aripa dreapta, (scuze d-le Cartarescu, nu pun ghilimele, fiind vorba despre un alt fel de aripa) ca s-a saturat, ci dimpotriva. Ce frumos era cand dna Udrea il elogia pe dl Basescu si dl Basescu vorbea despre d-na Udrea ca un maestru despre pupila favorita. Cata armonie, cat echilibru, cata eleganta, ce stil!.... Pacat insa ca de acel fel 'civilizat si armonios' de a face politica, s-au saturat, vorba unor oficiali PDL, ineptii mahalalelor, pegra, viermii si ciumpalacii. Pacat ca, in locul elegantei si-al bunului-gust, ei n-au vazut acolo decat doi aventurieri politici, plini de un tupeu fara egal, si pusi pe praduiala precum Caradja-Voda!

Răspunde

Adrian R - 10-14-2013

Daca pana si acest OM s-a saturat ....ha ha ha, pentru ca era ultimul de la care ai fi asteptat sa se sature !? E adevarat ca schimbul de laturi dintre Plesu si Petre Roman, de pilda, era alta clasa, laturile aveau ceva d eau de Coolgne: nobil, rasat.... Pe de alta parte aveti dreptate, Liviu din Timisoara. Cum e inevitabil: un PROIECT, un ceva ? Afara de buna cuviinta (conservatoare, fireste ?).

Răspunde

Liviu din Timisoara - 10-14-2013

Daca pana si acest OM s-a saturat de mediocritatea impopotanata si agresiva, trebuie ca toti cei care au scris - nu copiat - macar o singura carte, sa se uneasca si sa strige : " NE-AM SATURAT ! ", indiferent de orientarea lor politica. Vrem dispute de proiecte nu scandal ! Poate, in felul acesta, ne vom trezi totii si vom vota nu dupa tromboane , ci dupa argumente ! Dar vrem si argumente , de ambele parti !

Răspunde

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22