De același autor
Criza refugiatilor este cel mai important dosar de politica europeana din ultimii 8 ani, de la aderare incoace. Si Romania a apreciat gresit, a jucat prost toate cartile pe care le avea in mana, s-a pozitionat alaturi de Ungaria, Slovacia si Cehia.
Ce sa caute Iohannis langa nationalistii-populisti, putin frecventabili, Orban si Fico? Prin votul din aceasta saptamana pe dosarul refugiatilor, Bucurestiul a aderat la grupul eurosceptic al "prietenilor" Moscovei din UE, alaturi de Budapesta, Bratislava si Praga.
Este o infrangere umilitoare a diplomatiei romane care ne indeamna sa tragem niste concluzii.
Prima: presedintele Klaus Iohannis nu si-a intrat in rol nici dupa 10 luni de mandat; are o prestatie modesta si pare sa aiba dificultati in a intelege atributiile sale, dosarele de politica externa si mizele lor. Se tot invoca absenta unor consilieri cu o buna expertiza.
Chiar daca unii consilieri arata ca niste piese de anticariat din Romania lui Ceausescu a anilor 1970, este neserios argumentul, un consilier poate fi schimbat in cateva ore. Daca ar fi fost vinovati consilierii, sunt convins ca presedintele Iohannis - aflat in scadere in sondaje - i-ar fi dat afara, asta face orice sef de stat responsabil.
Presedintele ar trebui sa angajeze urgent la Cotroceni un om care sa-l contrazica pe orice subiect. Poate asa revine cu picioarele pe pamant. Altfel, risca sa pluteasca in stratosfera inca 4 ani.
Nu e momentul pentru asa ceva, poate fi fatal Romaniei in actuala situatie internationala, cand se reconfigureaza centrii mondiali de putere.
A doua: ministrul Bogdan Aurescu este absent din dezbaterea publica pe teme importante, iar atunci cand intervine copiaza paradigma jenanta in care functiona diplomatia romaneasca pe vremea Guvernului Vacaroiu, cu Melescanu la Externe. Ministrul Aurescu intra in inutile schimburi de replici cu Budapesta.
De altfel, MAE a picat in toate capcanele intinse de diplomatia maghiara in ultimele luni, ceea ce ma obliga sa-l reevaluez pe fostul ministru Corlatean.
In plus, Aurescu tensioneaza acum relatia cu Ucraina, difuzand comunicate care vor intra in analele diplomatiei, cu siguranta.
Cred ca MAE are resurse umane, chiar daca reduse la un mic corp de diplomati inca necontaminati de pelagra politicianista care va sugruma in scurt timp institutia, capabili sa produca analize de buna calitate, care sper sa ajunga pe masa decidentilor.
Acesti cativa zeci de oameni sunt singurii din sistemul de securitate si aparare care pot contribui major la conturarea unei pozitii oportune pentru Romania.
A treia: exagerat de puternicele servicii secrete, adunate sub cupola CSAT, unde s-a aprobat pozitia Romaniei pe dosarul refugiatilor, se dovedesc a fi proaste si incompetente. Pentru ca, altfel, inseamna ca sunt ticaloase. Au schimbat aliantele fara sa ne anunte si pe noi.
Asezand Romania in tabara simpatizantilor lui Putin, alaturi de Ungaria, Slovacia si Cehia, ele au urmarit poate sa transmita un mesaj partenerilor occidentali, in primul rand americani, dar si chinezilor (vechea obsesia a sistemului, relatia cu China), rusilor.
Serviciile au reusit o performanta rara, sa-l faca pe presedinte sa se compromita. El a pierdut increderea partenerilor occidentali, ceea ce intr-un context regional atat de complicat, cand se reseteaza scena internationala, poate fi fatal Romaniei.
Care a fost resortul intim care a determinat pozitionarea neasteptata a lui Iohannis in tabara anti-refugiati? Cred ca spaima irationala de Traian Basescu o sa-l ingroape pe Iohannis, asa cum obsesia pentru votul la ambasada de la Paris din 2009, l-a ingropat politic pe Corlatean. Urmeaza ca DNA sa-si faca datoria si sa-l trimita in instanta pe fostul ministru de Externe.
In Romania, dezbaterea despre refugiati s-a desfasurat pe cu totul alte coordonate, pericolul fundamentalist, spectrul colapsului civilizatiei crestine din Europa Occidentala sub amenintarea Islamului.
In alte tari membre UE s-a manifestat empatie, compasiune, s-a vorbit despre soarta tragica a refugiatilor, s-au facut paralele cu alte perioade dramatice din istoria recenta.
De vreme ce Basescu a reusit sa speculeze si chiar sa atate un curent anti-refugiati care ia amploare in Romania pe fondul unor diversiuni mediatice care ne fixeaza ca stilistica mai degraba in spatiul informational rusesc, oricum nu in cel vest-european, Iohannis (care are alegeri peste 4 ani!) a incercat sa-si mai salveze cateva procente in sondajele de opinie care-l tot coboara la capitolul incredere, pozitionandu-se in tabara majoritara, adica a celor care sunt impotriva refugiatilor.
E o mare dezamagire sa-l vezi pe Iohannis alaturi de nationalistii populisti pro-Kremlin, premierii Orban si Fico si de presedintele ceh Zeman, care s-a remarcat in acest mandat prin faptul ca l-a dat afara pe ambasadorul SUA aflat in audienta.
Armand Gosu este conferentiar dr. la Facultatea de Stiinte Politice a Universitatii din Bucuresti, analist specializat in spatiul ex-sovietic.
Comentarii 35
Adi R. - 09-29-2015
Toata sleahta stangisto-progresista, asa-zis progresista, acuza Europa pentru barbaria islamista din Siria. Insa niciunui pacifisto-progresist nu-i da prin cap sa chestioneze responsabilitatea unor parinti care inghesuie pe barcazuri total nesigure copii. Ei sant exonerati de orice raspundere pentru ca, acum, sînt îndurerati. Si plîng. Si sufera. Si vor, cu disperare, in Germania. Pentru ca in urma lor e un razboi care-i alunga. Si numai in Germania, din toata lumea asta, nu e razboi si ei pot trai linistiti. De vina este, desigur, Europa. Merkel l-a pus pe acel inconstient sa-si puna copilasii intr-un asemenea pericol, nu? Nimanui nu-i da prin cap sa urle spre Statul Islamic sau spre Bashar. Nimanui nu-i da prin cap sa urle spre guvernele europene, cerandu-le sa mearga la razboi ca sa termine odata cu Statul Islamic. Nu credeti ca cel mai bun ajutor pe care l-am putea da sirienilor ar fi sa lichidam Statul Islamic?
RăspundeHoratiu - 09-29-2015
Inteleg de fapt trierea lor dupa criteriile date atat de legile UE cat si de bunul simt. De exp. nu poti intra fraudulos in UE si spatiul Schengen, esti sau nu esti refugiat de razboi (adica azilant sau imigrant), daca promiti in scris ca vei respecta legile si autoritatile tarii de adoptiune - caracterul secular al statelor europene, ca nu vei milita in niciun fel pentru schimbarea acestor relitati, ca nu vei deveni militant al islamizarii Europei etc. Nu e deloc greu de inteles.. Toate, sub incidenta expulzarii in caz de incalcare a aceste4i conventii.
RăspundeFelix - 09-28-2015
Mihai, refugiatii s-au distribuit pe baza unei formule. Care factor din formula iti pare sub-evaluat, care iti pare supra-evaluat?
RăspundeCorneliu C - 09-28-2015
Din fericire obsesia pro-Basescu a generat numai succesuri majore de politica externa.
Răspundemihai - 09-28-2015
Gresit. 1. Romania nu s-a declarat impotriva redistribuirii refugiatilor, ci impotriva cotelor obligatorii, care nu tin seama de capacitatile obiective, existente fizic, pentru gazduirea si integrarea refugiatilor. Unde sa-i adapostesti pe cei 4000, daca tu ai doar 1700 de locuri disponibile?? In camp ?! Acestea au fost motivele invocate si nu ratiuni xenofobe, nationalist-sovine, ca in cazul Orban-Fico. 2. Nici o legatura cu asa-zisa obsesie anti-Basescu. Oricum Basescu nu mai conteaza, el are acum cu totul altfel de probleme (DNA, etc), incat nu poate fi vorba de vreo obsesie in cazul lui Iohannis, care de altfel a aratat nu o data – si destul de straveziu – cat de mult il intereseaza subiectul Basescu. Oricum, fostul presedinte a avut o atitudine primitiva anti-refugiati (« se islamizeaza Europa ! »). Daca voia neaparat sa faca fronda fata de Basescu, Iohannis ar fi deschis larg portile refugiatilor in Romania. 3. Si da, alegerile din 2009 de la Paris au fost o parodie. Este o aberatie statistica si o imposibilitate fizica ceea ce s-a intamplat acolo, cu un vot la 15 secunde, in conditiile in care nu a existat nici pe departe mobilizarea la vot din 2014. Dar…daca vi se pare mai comod sa credeti ca acele alegeri au fost corecte, continuati :) Si, eventual, propuneti si anchetarea mea de care DNA :)
RăspundeFelix - 09-28-2015
Ce intelegi prin "primire nedicriminatorie"?
RăspundeFelix - 09-28-2015
PAGI, musulmanii pe care i-am cunoscut eu aici in Vest, la facultate la serviciu, erau perfect integrati; unul singur avea pareri cam extremiste, sper ca era din cauza tineretii; ceilalti insa erau oameni ca mine si ca tine, pe bune.
RăspundePaltonescu - 09-27-2015
â€Nimeni nu este si nu s-a nascut perfect†.(sic !)†Nimeni nu este profet ...în È›ara lui †Basescu are însă o intuitie politica ieÈ™ita din comun, dovedita in 10 ani de mandat si torpilata in Media aproape tot in atatia ani. Cu voie ...â€de la politie†sau fara voie.(nu mai conteaza , acum!) Nu pot sa-mi explic (nici în ruptul capului!) cum de nu au fost clare aceste constatări comune celor de la aceasta revista!!Prea s-a luat AVANT LA UN MOMENT DAT, creîndu-se un curent de opinie care contravine (flagrant !) spiritului tradiÈ›ional È™i sănătos al acestei reviste. Prin care am avut acces la dezbateri(totuÈ™i de calitate )in haÈ›iÈ™ul atâtor probleme care ...macina realitatea societatii romanesti prezente. In fond , vreau să spun ca Basescu are talent politic.Iar talentul este , totuÈ™i , un har si nu-l poti neglija in niciun domeniu.Fara consecinÈ›e.Uneori grave. Si, nu ma sfiesc sa susÈ›in, câteodata chiar tragice. Acest articol sa fie oare revenirea la ...normalitatea È™i menirea fundamentala a Revistei 22? DEZBATEREA SERIOASÄ‚,PERSPICACE.RAÈšIONALÄ‚,INFORMATA ? Si, de ce nu, angajata È™i stimulanta pentru cunoaÈ™tere ?
RăspundeFelix - 09-27-2015
@profesorul: ca dezbaterea a lipsit in Romania asta e din pacate adevarat. Am fost uimit sa constat in tara cat de putin inteleg oamenii CE s-a votat si CUM s-a votat. Toti sunt maestri in DE CE s-a votat, teoriile cele mai ... senzationaliste .. sunt folosite, toata lumea stie ce o sa se intample samd. // In vestul Europei situatia e un pic mai buna, dar nu cu mult mai buna; campania electorala pentru Parlamentul EU, asa "show american" cum a fost, a avut un rol pozitiv: Juncker e un nume asociat cu un partid european, Schultz la fel. Mecanismele de decizie sunt un pic mai bine cunoscute. In mod la fel de cinic as putea spune ca criza greceasca a condus la o mai buna intelegere a mecanismelor decizionale.
RăspundePAFI - 09-27-2015
Am sa fac un comentariu practic: de ce sa accepti niste oameni care nu se vor integra niciodata si care vor fi, tot timpul, pentru tine si pentru copiii si nepotii tai, o povara. Ca nu se integreaza, se vede cu ochii inchisi din ce s-a intamplat deja in occident, in Franta, Germania, Olanda, unde ei sunt prezenti in numar mare de zeci de ani.
RăspundeFlorina - 09-27-2015
Asadar, continuam, domnule Gosu, sub egida.. "Occupy Europe!". Dupa "Occupy Wall Street", toata floarea cea vestita a stangii multiculturaliste v-ati adunat sub noul stindard al incriminarii celor care nu putem sa credem ca actuala invazie islamica in inima Europei ar fi total inocenta. Apropo, vad ca tocmai se da ca trending ca zeci de mii de islamisti au intrat din Ungaria in Austria si vor sa-si puna corturile langa palatul Schonbrunn. Si one percenterii de austrieci nu sunt tocmai incantati. Nici noi, cei care NU simtim tocmai comod in fata acestei rulete rusesti, atat la propriu cat si la figurat, la care "progresistii" ca d-voastra joca literalmente viitorul Europei. Cu tot ce are ea mai remarcabil..
RăspundeFelix - 09-27-2015
Ca oficialii nostri nu au informat corect si coerent, asta e din pacate adevarat. Daca ma uit la declaratiile lui Johannis ma intreb daca el insusi stie despre ce e vorba.
RăspundeMircea M. Cociu - 09-27-2015
Care lege, stimate domn?! Indicatimi-o, ca s-o studiez...
RăspundeHoratiu - 09-27-2015
Referitor la primirea nediscriminatorie (exclusiv de catre UE!) a acestor mase de emigranti necontrolati si necontrolabili, Dragos Paul Aligica are perfecta dreptate: "Darwinism social cu premii. Forma agravata de imbecilitate morala".
RăspundeBasescu are dreptate ! - 09-27-2015
In loc sa-i mai calificati drept xenofobi si intoelranti pe cei care se opun in mod informat acestei invazii dirijate, d-le Gosu, mai bine ati recunoaste ca de pe urma Statului Islamic si a valului de refugiati castiga mafiile rusesti, turcesti si albaneze. Din portul Vlora din Albania porneste un exod mare de barci gonflabile de mare viteza operate de mafia albaneza. Care este sursa acestui val de refugiati? Se pare ca au fost apasate cateva butoane. Unul la Ar-Rakkah, reprezentand capitala Statului Islamic: dam drumul unui val necontrolat de refugiati în Europa, iar printre ei, infiltram agenti AMNI. In cadrul AMNI exista un departament de asasinate si sinucideri. Un departament separat se ocupa de aceste lucruri si mentine comunicarea cu toata reteaua de lupi singuratici rasfirati prin lume si gata de a fi shahizi, adica atentatori sinucigasi. Acest lucru este foarte periculos si dificil, practic imposibil de detectat. S-a mai apasat un buton la Ankara, care a dat drumul unui mare val de refugiati. Turcia e duplicitara. a mai fost apasat un buton si la Moscova, care vrea sa se implice în Orientul Mijlociu mai mult decat pana acum. Si vrea, prin acest val de refugiati, sa tina Europa in sah – chiar si Statele Unite, intr-o masura mai mica. Prin urmare, exista interes in cel putin trei locuri si cred ca si Teheranul este implicat.
RăspundeRazvan - 09-27-2015
Cei care acum navalesc in Europa sunt mai ales barbati tineri, veniti nu-se-stie-de-unde. Acesti oameni încalca orice reguli, intra in Europa pe cai infractionale si sunt imediat prezentati drept refugiati. Ni se spune ca Europa le datoreaza asistenta umanitara. De ceEuropa nu-i ajuta pe aceia care sunt victimele reale ale razboiului? Acei oameni sunt de un an în tabere de refugiati si fac demersuri, fara succes, incercand sa obtina viza pentru tarile europene. Europa nu le da viza. Aici este o profunda nedreptate.Acesti infractori care invadeaza Europa iau locul victimelor reale ale razboiului. Printre ei sunt foarte putini crestini, foarte putini yazizi si foarte putini kurzi, care sufera intr-adevar din cauza Statului Islamic. Cele mai multi dintre ei sunt smecheri care si-au putut permite sa puna 10 mii de dolari pentru a fi transportati pe Batranul Continent de catre mafie. 90 la suta dintre ei sunt adusi aici pe cale infractionala de mafia turceasca, albaneza si rusa.
RăspundeAndy Rasnoveanu - 09-27-2015
In total, 65.000 de imigranti, intre care refugiati fugiti de conflictele din Orientul Mijlociu, au intrat tn Croatia in ultimele zece zile, a precizat ministerul."Intre care", asadar se cunoaste ca e vorba de o minoritate de refugiati, majoritatea sunt simpli migranti economici.Oricum, hai, incolonarea si "integrare deplina", stiu ca se poate, sa nu suparam expertii !
RăspundeAndy Rasnoveanu - 09-27-2015
"Expertii" si analistii romani de genul d-ui Armand Gosu , cei la care ar trebui sa ne ducem daca vrem sa capatam o intelegere profunda si informata a problemei, concluzioneaza: refuzul cotelor obligatorii de catre romani (in problema creata partial de Rusia si escaladata de Germania), e semn de prorusism, iar romanii sunt, in majoritatea lor rasisti plini de ura care vor sa torpileze migranti pt ca asa sunt ei "hate"-ri. Nici mai mult, nici mai putin, de la cei mai "experti" dintre experti. Fantastic, cat de disonant suna articolul acesta in raport cu amenintarea islamica si implicarea oculta a Moscovei!!!
Răspundeprofesoru - 09-27-2015
Am aceleasi opinii cu Le Pen in privinta imigratiei si a Ucrainei. Nu in privinta lui Putin (ea ii admira politica interna) si a SUA. Nici in privinta competentelor UE. Ea e eurosceptica, eu sunt federalist. Sunt pentru luarea deciziilor prin vot, nu prin consens. Dar ca sa votezi trebuie sa ai dezbatere si puncte de vedere diferite. Nu sa anulezi divergentele si dezbaterea pe motive puerile: "cine se opune cotelor face jocul Rusiei" sau "cine nu e pro-imigratie e fascist".// Toti fascistii se opun imigratiei, dar asta nu inseamna ca toti cei care se opun imigratiei sunt fascisti. Logica elementara. Toate pisicile sunt mamifere, dar nu toate mamiferele sunt pisici.// Din pacate culpabilizarea asta functioneaza: ii inhiba pe multi adversari ai imigratiei, care nu vor sa fie perceputi ca fascisti. Manipularea prin mass-media are succes.
RăspundeCostin - 09-27-2015
Adica am dezamagit pe eunucul Holande si am ascultat opinia poporului. Hai nu mai ascundeti in occident toata prensa este sub cenzura si bocanul politicii corecte. Prensa occidentala minte grosolan cand este vorba de asa zisele principii, care sunt pe deasupra vointei popoarelor. Nici n-ar trebui sa deschideti gura, cum sa-i ceri poporului sa accepte refugiatii cand nu l-ai informat bine cine sunt. Este cum ti-as spune eu ca i-au 2-3 baieti dintre refugiati si tii aduc acasa, si apoi sa vezi ce hram poarta. Acceptam refugiat dar bine filtrati cum face EEUU cand iti da viza.
RăspundeEmil - 09-26-2015
MAE a cazut zilele astea si intr-o alta capcana, cea intinsa de rusi - apropo de articolul dvs. domnule Gosu, despre razboiul psihologic purtat de rusi. Au pus botul la asa zisa stire cu Ucraina care, cica, ar fi infiintat o brigada montana pentru a lupta contra tendintelor expansioniste ale Romaniei (....!!!!!) - o facatura clasica de dezinformatsiya, nici macar din cale afara de subtila - iar desteptii nostri de la MAE, in loc de o minima documentare, s-au apucat sa ceasa socoteala de la ambasadorul Ucrainei la Bucuresti si de la MAE ucrainean.....
RăspundeFelix - 09-26-2015
Man, in privinta refugiatilor ai aceiasi pozitie ca si Marine Le Pen. In privinta Ucrainei de asemenea. In privinta competentelor EU iarasi. Nu reusesc acum sa gasesc un dosar in care sa ai alta parere decat madama, pe bune. Sunteti mai apropiati decat iti pare...
Răspundeprofesoru - 09-26-2015
@Felix: Tocmai, ca nu se urmareste discreditarea lui Le Pen, Farage etc. Se urmareste discreditarea celor care sunt anti-imigratie prin asocierea fortata cu aceste figuri controversate. In logica asta se numeste sofism prin asociere (association fallacy): daca doua persoane au un singur lucru in comun, se trage concluzia ca ar avea multe (si grave) lucruri in comun.// Daca tii mortis sa-mi raspunzi la comentarii, lucreaza putin la calitatea raspunsurilor.
RăspundeFelix - 09-26-2015
Autorul vrea sa spuna ca Johannis se uita hipnotizat la electoratul lui Basescu si incearca sa il convinga cu argumente basesciene. Tot asa cum, adaug eu, la vremea sa Ponta s-a contaminat de metode basesciene.
RăspundeFelix - 09-26-2015
Mircea, amesteci lucruri foarte diferite: distinctia intre migranti economici si refugiati e data de lege. Romania a votat contra primirii celor care, deja triati, au dovedit ca sunt refugiati si nu migranti economici. De aceea se vorbeste de 160 000 din cei aproape 400 000 care au ajuns in EU in ultimele luni.
Răspundesilenzio-stampa - 09-26-2015
cred ca autorul are o "dereglare" mintala: basescu vrea sa refuzam cotele si iohannis este anti-basist pentru ca vrea sa refuzam cotele. probabil ca autorul vrea sa ne spuna ca iohannis nu e capabail sa fie o curva mai mare decat basescu: sa refuze cotele dar sa voteze pentru cote.
RăspundeMircea M. Cociu - 09-25-2015
Dezamagitor, pentru mine, domnul Gosu! Pe care l-am citit cu foarte mare interes si cu acuta atentie. Acum, cred, a dat-o in bara! Nu-i stiu nici-o reactie - tot atat de vehementa - in privinta avioanelor care "aruncau" peste granita Schengen sutele de cetateni romani "saltati" din Franta! De pilda... Nu sunt fan Iohannis, nici TB - caruia i-am salutat si sprijinit manifestari punctuale (incriminarea comunismului, intre altele). Deja in Vest, asa de generos, se pune problema raportului migratie economica/refugiati propriu-zisi
Răspundeadina - 09-25-2015
mai sa fie.pana si aici e de vina tot basescu....
RăspundeDaniel Georgescu - 09-25-2015
Cred ca lucrurile se vad mai bine de la 10 mii de km distanta, de aici de la Toronto. Fara niciun part-pris pot spune ca domnul Gosu e un basist anti-basist, adica unul dintre cei care cred in basism chiar fara Basescu. In al doilea rand impresia mea e ca Iohannis e un neamt cu creier de roman, adica unul care crede ca "Capul ce se pleaca , sabia nu-l taie". Daca domnul Gosu crede ca " pericolul fundamentalist, spectrul colapsului civilizatiei crestine din Europa Occidentala sub amenintarea Islamului" e doar o o obsesie a "nationalistilor populisti pro-Kremlin" poate ar trebui sa citeasca putin presa din Canada unde deja un tribunal a dat dreptate unei femei care vrea sa poarte nikab-ul chiar si la ceremonia de depunere a juramantului pentru acordare a CETATENIEI CANADIENE !!?? Chiar doamna Merkel recunostea in 2010 (cu mult inainte de declansarea acestei invazii) ca : "Der Ansatz für Multikulti ist gescheitert, absolut gescheitert!" adica pe romaneste sunt mai multe sanse ca Europa sa se islamizeze decat ca islamicii sa se europenizeze.... Fara sa-l jignesc pe domnul Gosu as incheia cu ceea ce spunea bunica mea (Dumnezeu s-o odihneasca) : "unde-i minte multa-i si prostie"
RăspundeFelix - 09-25-2015
Constantin, e chiar bine sa ai opinii opuse, insa parerile trebuie sa fie argumentate. Asteptam de la Jonhannis: 1. Sa explice mecanismele de luare a deciziei in EU - Comisie, Parlament, Consiliu 2. Sa explice mecanismul de calcul prin care ni s-au repartizat cei 6000 refugiati, 3. Sa explice mecanismul de calcul prin care CSAT a ajuns la cei 1800 de refugiati. APOI sa ne spuna cum o sa voteze.
RăspundeFelix - 09-25-2015
Ai dreptate profesore. prin acelasi mecanisme murdare au fost discreditati mari titani ai gandirii politice moderne cum ar fi Jean-Marie Le Pen, Marine Le Pen, Nigel Farage si Frauke Petry. O adevarata conspiratie impotriva oamenilor de bine ai acestei lumi.
Răspundeprofesoru - 09-25-2015
Foarte interesant. Se incearca discreditarea celor care sunt impotriva imigratiei, atat la nivel inter-statal cat si pe plan intern, sustinandu-se ca acestia "fac jocul Rusiei". Adica nu mai trebuie sa existe dezbateri, pozitii divergente, trebuie ca in Europa sa fie o unitate de monolit, pentru ca altfel, vezi-Doamne, ar profita Rusia de divergentele europenilor.// Cred ca sperietoarea ruseasca s-a fasait de ceva timp. Mai bine incercati-o pe aia cu "cine nu e pro-imigratie e fascist".
RăspundeBASCA - 09-25-2015
Aveti dreptate,serviciile,aceasta obsesie nationala,la un pas de a fi oculte,in incompetenta lor crasa ii livreaza presedintelui informatii brute,umorale si ranchiunoase.E simplu,alaturi de cele descrise de dvs ar mai fi una,care-l aduce langa Ponta pe presedinte,santajul Schengen.
RăspundeConstantin Chitu - 09-25-2015
Gresit - chiar total aiurea - pusa problema. Nu e vorba de nicio obesie. Germania si Franta au interese majore in acea parte a lumii, de aceea se poarta cu manusi fata de emigranti (imigranti). Noi n-avem astfel de interese. Chestiunea umanitarista e o ipocrizie a acestor tari. Dvs. vreti probabil sa spuneti ca n-am fost destul de obedienti fara de guvernul Germaniei si al Frantei ? N-am fost destul de yesmani ? Asta da, e adevarat.Am avut o opinie separata. E interzis sa ai opinii diferite de Berlin sau de Paris ? Vom fi penalizati pentru curajul de a avea opinie separata ? Ne dau afara din Europa ? De ne-ar da, ne-ar face un pustiu de bine la care nici nu visam. Dar si daca esti destul "da, domnule" fata de puterile imperiale, e totuna. Mai te si umilesti degeaba. Mai grav ar fi fost daca ne opuneam deciziei lor de a-i primi pe acei peste sase mii de aventurieri musulmani. Bine ca avem grija de astia, ca de romanii nostri nu suntem in stare sa le ducem grija. Vai-de cozonacul nostru!
RăspundeIssailaB - 09-25-2015
E numai inceputul dezamagirilor celor ce in Occident invata cravatei cum sa-i faca nodul. In timp ce Hollande ii da afara din Europa pe cei care se opun cotelor obligatorii, prim-ministrul sau spune ca Franta nu poate primi decat 30000 refugiati. Romania e de mai mult trei ori mai mica ca si populatie si de vreo 13 ori mai mica ca si PIB.
Răspunde