De același autor
Potrivit ultimelor sondaje de opinie, Victor Ponta creşte în opțiunile de vot în comparație cu toți ceilalți potențiali competitori la alegerile prezidențiale. Cum poate fi explicat acest lucru, în condițiile în care Ponta dovedeşte în fiecare zi că este depăşit de funcția pe care o deține, că nu este capabil să gestioneze nici dosarele economice şi, mai grav, nici pe cele de securitate națională şi că nu îl califică nimic pentru cea mai înaltă funcție în stat? Să fie un episod de sminteală națională sau de altceva?
Andrei Pleşu se îndoieşte într-un text că națiunile o pot lua razna, dar avertizează că Victor Ponta „e «mai razna» decât ne-am fi putut închipui. E foarte razna. Am putea însă, dacă-l votăm, să ajungem chiar mai razna decât el!“. Şi totuşi, aproximativ 42% din alegători par dispuşi să îl voteze pe acest om „foarte razna“ în funcția de preşedinte, cu 5% mai mulți decât în luna ianuarie. Ce anume face ca vreo patru-cinci milioane de români să îi încredințeze acestui personaj soarta lor şi a țării? Potrivit sociologului Barbu Mateescu, în turul al doilea ar putea ajunge chiar la opt sau nouă milioane de voturi şi, în pofida percepției generale, cu cât mai mulți alegători se vor prezenta la vot, cu atât şansele ca Ponta să obțină o victorie mai clară sunt mai mari, ceea ce, dincolo de tragedia implicită, ar infirma aprecierea profesorului Pleşu că națiunile nu o pot lua razna.
Putem invoca multe explicații, de la electoratul captiv PSD, la eficiența baronilor locali şi până la baza electorală stabilă pe care a avut-o FSN de când a moştenit partidul comunist. O explicație plauzibilă o poate constitui şi aversiunea constantă a unei părți a populației (mai eterogenă decât s-ar crede) față de preşedintele Traian Băsescu, alimentată de aparatul de propagandă al televiziunilor pretinse de ştiri şi, mai nou, de televiziunea națională. Este un instrument puternic, care izolează populația de „telespectatori“ de lumea reală şi creează o lume paralelă, în care ceea ce se întâmplă în altă parte nu există sau este lipsit de importanță. În această lume, de exemplu, episodul proprietății prezidențiale de la Nana este mai important decât Crimeea, iar Victor Ponta se simte în largul său în această lume. Lucrurile nu au stat de la început aşa, cel puțin declarativ, când Ponta se arăta dezgustat de asocierea cu Voiculescu, pe care o cedase suveranului Crin Antonescu până când dl Antonescu a înțeles că, de fapt, cel tras pe sfoară era el însuşi. Doamne fereşte de vreo simpatie pentru Crin Antonescu, dar când omul a fost atât de clar tras pe sfoară de Ponta şi Voiculescu, atunci cum se pot transfera voturile lui Antonescu la Ponta? Cum ajunge călăul politic să fie perceput ca victimă? Este adevărat, Ponta are o echipă de spin-doctors care îi livrează cu promptitudine reacții publice care nu au nimic de-a face cu realitatea, dar pot fi eficiente. La fel, propaganda lui Voiculescu şi Ghiță poate fi extrem de eficientă, cum era nu demult şi Realitatea TV, în a izola populația de lume şi a crea o lume paralelă în care Băsescu era de vină pentru orice chiar dacă nu era aşa. Dar nu este mai puțin adevărat că a eşuat întotdeauna să direcționeze voturi. A reuşit să le adune la USL, şi acesta este motivul pentru care PSD recurge la trucul cu „USL trăieşte“, să adune o mare masă de nemulțumiți, dar nu a reuşit să le direcționeze, de exemplu, spre partidul lui Voiculescu, care nu poate spera la pragul electoral.
Să fie Ponta expresia simbolică a acestei nemulțumiri latente? Poate, dar, dacă este aşa, atunci oamenii săi de imagine au făcut o treabă excelentă, pentru că omul este exact opusul acestor speranțe sociale care s-au pus în el. Este devotat intereselor companiilor mari, care-i aduc bani la buget, şi nu-i pasă de antreprenorii mici şi mijlocii, iar „clasa muncitoare“ reprezintă mai degrabă o sursă de iritare constantă. Pensionarii sunt sursă de voturi şi atât şi de aceea trebuie ținuți în stare de precaritate, ca să ştie de unde le vin banii şi medicamentele. Dar asta înseamnă că este posibilă şi demistificarea, că omul poate fi arătat cu adevăratul său chip.
Ura sa față de intelectuali scoate în evidență complexul parvenitului pentru care educația este moft şi tot ceea ce contează sunt banii şi, mai ales, Puterea. Dar acest lucru îi expune şi slăbiciunea. Într-un editorial co-semnat de fostul director al CIA, James Woolsey, în Wall Street Journal, acesta descrie „Cum să-l lovim pe Putin acolo unde îl doare“ şi propune o serie de măsuri de diversificare nesubvenționată a surselor de combustibili pentru transport care ar aduce petrolul de la 117 dolari barilul la 60 și care ar ruina Rusia. Ideea este bună. Dacă Opoziția vrea să îl împiedice pe Ponta să obțină monopolul Puterii pe care în mod atât de ostentativ îl construieşte, atunci acesta ar trebui lovit acolo unde îl doare. Bani, abuzuri, compromisuri şi victimele pe care le-a lăsat în urmă în timp ce se dădea cu bărcuța. Înainte ca toată națiunea s-o ia razna.
Articol publicat de Romania libera
Comentarii 36
mike13 - 05-22-2014
Maestre kostas, acum ma voi adresa dvs,cred ca sfatul este foarte intelept., cred ca pe viitor voi tine cont de el... e o mare pierdere de timp si mult consum nervos sa ne batem capul cu astia...numai bine...
Răspundemike13 - 05-22-2014
Desi nu stiu daca este aici locul si acum momentul, dar vreau sa fac si eu un comentariu , in apararea domnului Plesu si a elitei romanesti, care se zbate sa reziste atator presiuni devenite aproape isterice ale actualului regim si, mai grav, ale unei parti consistente a populatiei, asmutita cu atata vigoare impotriva oamenilor luminati din tara asta, care se straduiesc prin sudoarea mintii d-lor, sa tina cumva ridicata la nivel european stacheta culturii romanesti, pt a nu cadea atat de dramatic in neantul ignorantei si primitivismului la care se dedau unii , riscand sa duca Romania in clubul bietelor tari africane, la care, uneori pe nedrept ne raportam, insultandu-le cultura si nivelul de civilizatie in general... Mai intai, as vrea sa spun ca tara asta a devenit un teatru de razboi intre 3 specii umane...prostii, nebunii si oamenii normali...Din pacate, se pare ca prostia este o boala incurabila cu care ce mai multi se nasc si care nu aste tratabila!!!Nebunii, oameni buni, au sclipiri de inteligenta sublime, mintile lor, uneori produc idei geniale!!!...ca sa nu mai spun, mai simplu, ca de la un nebun mai poti spera la momente de normalitate, dar de la un prost, niciodata!!!Un prost niciodata nu este de acord cu tine, intotdeauna este impotriva normalitatii, intotdeauna este pe dos!!!Un prost, niciodata nu-ti va da dreptate!!Si este foarte consecvent!!!Probabil, Dumnezeu, temandu-se ca oamenii inteligenti pun prea multe intrebari, a adus prostii pe lume, ca sa li se opuna!!!Prostii sunt o pedeapsa pt omenire!!!Si urasc oamenii inteligenti!!!Au asezat o bariera intre ei si normalitate, de netrecut!!Si chiar si exponentii pe care si-i aleg in fruntea lor, trebuie neaparat sa fie din tabara lor!!!Nu vor sa faca nici o concesie, nu dau inapoi un pas!!!De aceea, avem acest regim diabolic in fruntea Romaniei!!!Pt ca prostii sunt majoritari!!! In final, mai pot sa observ ca prostii sunt cei mai fericiti oameni, pt ca niciodata nu-si pun intrebari...se multumesc cu putin, nu au principii, nu-i intereseaza ziua de maine...nu se supara decat cand li se spune pe fata ca sunt prosti!!!Altfel, fericirea lor e de nezdruncinat...De aia, d-le Plesu si prea stigmatizata elita a Romaniei, sunteti cei mai nefericiti oameni!!!!!Pt ca nu puteti fi ca ei!!!Nici daca ati vrea!!!Nu stiu daca puteti publica asta, dragi prieteni de la R22, desi sunt sigur ca sunteti de acord...Pt ca prostii ma vor injura de mama focului, daca vor intelege, sau mai ales daca nu vor intelege...numai bine!!!!
Răspundemike13 - 05-22-2014
Da, maestre, pt. voi, cine va insulta prostia este agresiv, idiot, tampit...de-aia-l iubiti pe Ponta, ca va menajeaza mintiile, scutindu-le de prea mare efort...Si cum sa-ti bati capul ,daca esti inca un jalnic exemplu al unei sintagme deja celebra...multi da prosti...Nici nu ai putea sa intelegi ce am spus,pt. ca esti de partea unui regim populist , si care nu va da teste de inteligenta...este regimul cu care va identificati...Mi-e chiar mila de voi...poate regimul Ponta va face autostrazi cu tarnacopul, m-as bucura sa va oferiti voluntari!!!Acu , balacareste-ma, ca la asta va pricepeti cel mai bine.
RăspundeKostas - 05-22-2014
@mike 13. Nu-mi bat capul sa inteleg ce e in mintea acestui domn. Oare ce a vrut sa spuna? Intelept este sa nu intru in polemica cu dumnealui. Il las sa se inece cu propria-i voma.
RăspundeVoltaireness - 05-22-2014
De ce voteaza lumea cu Ponta? Ca sa moara si capra vecinului mai precis, oricum nu exista cineva de incredere pentru multi romani. De ce nu ar vota atunci macar negativ.Ponta nu pacaleste pe nimeni. Inca nu a scos pe nimeni(din votanti anti Basescu) din sarite. Ce poti alege un MRU lipsit de carisma? o marioneta basista si lipsita de sanse? Poate a uitat cum a fost ejectat din functia de prim. Adica omul e un nimeni cu ifose de mare politician. Sa votez cu crizelu de Antonescu cel tepuit de Ponta inca de la crearea guvernului USL cand din minister mare important a facut 2 din care partea cu bani era la un PSDist? Daca tot a fost sclav si a acceptat, modul in care a iesit la comanda cuiva din guvern a fost total comic pentru mine. Nu ca Ponta ar fi confirmat in functia de prim. DAr ca cineva sa urce presedinte eu asa consider: Intri in politica mai de tanar sau nu, ajungi in Parlament patru ani sa stim ce iti poate capul, sa nu chiulesti precum Antonescu Adormel. Dupa poate esti ales in guvern in si dupa inca un rand de alegeri poate ajungi prim sau esti ales primar pe undeva in oras mare gen Cluj,Bucuresti,Iasi. Deabia atunci si dupa 20 de ani de cariera profesionala spre pensie meriti sa visezi la scaunul de lider al unei tari fie si ea numita Romania. Dar la noi totul cu fundu in sus si toti "telectuali" tipa si se crizeaza de pomana.
Răspundemike13 - 05-21-2014
Stimate domn, Kostas, postarea dumitale este inca o jalnica dovada, daca mai era nevoie, ca poporul roman contine multi indivizi aroganti, plini de ei dak vrei, cu o inteligenta si un nivel de pregatire mediocru, si care alcatuiesc patura cea mai consistenta, dar si cea mai incapatanata si mai ignoranta din tara asta...Sunteti un vrednic reprezentant al unei categorii de oameni care se considera indreptatiti sa comenteze afirmatiile unor elite, in loc sa se aseze in fund si sa mediteze amarnic, punandu-si de o mie de ori intrebarea//nu cumva astia sunt mai destepti decat noi si au perfecta dreptate??? Da, de romanul nu e roman destul, pana nu e si fudul!!! Ca, noi romanii, ce dak avem sansa sa ne ridicam un pic si sa facem ceva cu viata si mentalitatea noastra bolnava, mai bine dam in cap doctorului!!! Maestre roman cu ceva bruma de cultura, care din pacate te face mai mult arogant si impertinent decat intelept, un popor mai este format si din oameni maturi, care sunt proprietari pe mintile lor si pe cunostintele lor ,pe cultura lor, dupa ce societatea a cheltuit bani grei ca sa-i educe!!!Un popor nu este o turma de vite, ca sa dai vina pe vacar ca nu le-a invatat sa pasca sau ca nu le-a adapat la timp!!!Lozinca asta dupa care poporul nu are nici o vina e lansata de politicienii disperati dupa voturi si de unii ziaristi cu prestatie jalnica, care au creat subliminal, iata si persoanei matale, acest concept mizerabil... Stmate, poporul roman are doua variante!!!Ori se trezeste, ori se duce dreaq, sa ma scuzati!!Nu exista cale de mijloc!!!Nu are nevoie de lamentari ca ale dumitale, impotriva oamenilor care incearca sa-l resusciteze!!!Trezeste-te!!!
Răspundemike13 - 05-21-2014
Domnule Anderson, numele matale ar semana cu Neanderthal, daca am face un efort de imaginatie, dar cred ca ti-as face un compliment daca te-as incadra in acea rasa umana legendara.... Mai inainte de toate, pt stiinta matale de propangandist prea demodat, aici nu suntem pe malul santului, ca sa-ti exprimi matale ideile astea marete in fata bietilor crescatori de gaini pe batatura, care te-ar fi admirat tare in anii 50, dar acum, daca matale ai invatat sa postezi pe internet, ar trebui sa-ti cam schimbi si comportamentul, dak vrei sa nu rada lumea de mata ca de un jalnic personaj de spectacol de prost gust, care striga in anii 90//moarte intelectualilor//.. Mai intai, nu intelectualii mata care te-au invatat carte sunt lenesi, ci uriasa haita de indivizi care stau cu mana intinsa la stat sa primeasca ajutoare, pensii marite si alte indemnizatii promise de Ponta al matale, brav fiu al poporului, pe care-l iubesti asa de mult si pe care-l votati cu atata mandrie proletara!!Da habar nu ai ca D-n Ponta, daca nu termina o facultate si daca nu copia teza de doctorat, acuma mulgea cu matale oile la stana!!! Unii chiar sunteti uluitor de penibili, parca v-au scos astia din mormant si v-au reactivat!!!Jalnica fosila comunista!!!Si nu aveti pic de rusine...Mi-e mila de matale...Da eu chiar nu ti-as da nimic de pomana, ca sa vezi ce inseamna sa fii cu adevarat lenes... Cer scuze R22 pt postarea asa de lunga, dar, sincer, mi s-a facut scarba...Dak nu veti publica raspunsul meu , va pot intelege de ce, dar, credeti-ma, atata josnicie nu am pomenit!!!Multumesc.
Răspundepentru anderson de la Titys - 05-21-2014
Televiziunea,telefonul mobil, trenurile, satelitii,etc. sunt realizate de analfabeti si puturosi. Nu ne trebuie invatatura si minte, doar si in epoca de piatra au trait oameni.
RăspundePROF - 05-20-2014
Multzi intelectuali in tzara asta mai Ileana!
RăspundePROF - 05-20-2014
SI CUM POT FI OPRITZI!!!!!!!!!!!
Răspundeanderson - 05-20-2014
Victor Ponta este prietenul poporului . Vai astialaltii , "intelectualii" cei lesensi si mincinosi sunteti dusmanii poporului . Veti vedea aceasta curand , la alegeri . Poporul va va da ce meritati . Va va da , sa va sature .
RăspundeVicentio B. - 05-20-2014
Prin tema indusa, de o importanta COVARSITOARE pentru VIITORUL real al ROMANILOR, autorul si-a dorit o analiza, un fel de " SOFT " adresat utilizatorilor de buna credinta, care fireste tin neaparat la o viata in demnitate si moralitate, cu standarde ale Europei Occidentale. Din respect fata de acesti OAMENI, fata de Revista 22, trebuie spus ADEVARUL si anume ARGUMENTAT. Acest SOFT – articol analiza - contine 843 cuvinte, formatate in 5 pasaje distincte, in 55 randuri. Strict obiectiv/analitic privit, se poate constata insa, ca din mare NOROC pentru cel vizat – Dr. Ponta – articolul NU contine distinct elementele cuantificabile, care evident exista, in relatia CAUZA – EFECT. Aceasta LIPSA – de fapt esentiala – NU poate fi completata/compensata prin expresia, evident eleganta, „Ponta e « mai razna » decât ne-am fi putut închipui.“ . NU este admisibila formularea „ aproximativ 42% din alegători par dispuşi să îl voteze pe acest om „ foarte razna “ în funcția de preşedinte, cu 5% mai mulți decât în luna ianuarie“ , FARA a se faca referiri concrete la elementele / factorii care au determinat direct aceasta ENORMA crestere. Totusi autorul formuleza in pasajul 3, si anume in primele 3 fraze, o parte din cauze, (citez). : „ Putem invoca multe explicatii, de la electoratul captiv PSD, la eficienta baronilor locali si pana la baza electorala stabila pe care a avut-o FSN de cand a mostenit partidul comunist. O explicatie plauzibila o poate constitui si aversiunea constanta a unei parti a populatiei (mai eterogena decât s-ar crede) fata de presedintele Traian Basescu, alimentata de aparatul de propagandă al televiziunilor pretinse de ştiri si, mai nou, de televiziunea nationala. Este un instrument puternic, care izoleaza populatia de „ telespectatori “ de lumea reala şi creeaza o lume paralela, in care ceea ce se intampla in alta parte nu exista sau este lipsit de importanta.“ . Deci „ explicatiile plauzibile „ ale autorului analizei, care insumeaza 103 cuvinte, adica 12 % din textul compus, raman la nivel de apreciari prea generalizate, care sunt totusi in ansamblul lor insuficiente dar foarte corecte ! Corectitudinea „ explicatiilor“ este directia acestora si anume ca FORTA PSD/ PONTA consta in MANIPULAREA EXTINSA GROSOLANA a mesei de potentiali alegatori, prin PROPAGANDA zilnica, care se bazeaza exclusiv pe DEMAGOGIA RETORICA extrem de agresiva, similara stilului practicat de Adolf Hitler (1889 – 30.04.1945 ) si adeptul sau pana la moarte Dr. Josef Goebbels (1897 – 1.05.1945). NU intamplator Dr. Goebbels a fost numit de mentorul sau Ministru al Propagandei. Repetatele tentative de puci, incaierarile stradale, soldate cu morti si raniti, au facut parte din arsenalul acestor DEMONI, care ajunsi CONDUCATORII super iubiti – fara Heil Hitler , salutul cu mana dreapa intinsa, fara svastika, nu se putea respira – au organizat lagare de exterminare, a
Răspundemrjack - 05-20-2014
@ victor: Parerea mea este ca au repetat atat de mult chestia aia cu televiziunile si mogulii de au ajuns sa creada ca altceva nu poate explica situatia. Realitatea este ca televiziunile si mogulii n-ar fi avut cine stie ce impact daca macar parte din ce sustineau in 2010-2012 nu ar fi avut o baza reala, dar oricum este irelevant ce-a fost atunci, important este ce va fi acum. Mai mult, nici pe treaba cu prostia n-as pune bani; nu cred ca exista diferente substantiale de IQ mediu intre bazinele electorale ale partidelor politice. Cel mult poate ca exista niste diferente de nivel mediu al educatiei, dar astea sunt absolut normale: sunt sanse mari, de exemplu, ca socialistii sa aiba mai mult electorat din categoria lucratorilor in industrie, ruralistii traditionalisti de dreapta sa aiba electorat angajat in agricultura, etc. dar in mare, toate partidele romanesti cauta sa fie din ce in ce mai mult partide de tip "catch all". Ma rog, nu conteaza daca am sau nu dreptate in chestia asta, ideea centrala este ca alegerile prezidentiale care vor urma se pot castiga de tabara anti-PSDista daca si numai daca cel sau cea care va fi candidatul din turul 2 al acestei tabere va fi cineva care sa nu fie perceput ca apropiat de Basescu. Orice alta situatie va esua lamentabil, si as face o predictie aici: chiar si MRU, care nu sta deloc rau in sondaje, va esua, din doua motive. Primul: este vazut ca "basist". Al doilea: omul, cu toate ca este un intelectual cu un bagaj cultural destul de plin, este un antitalent intr-ale dialogului public. O sa-l faca arsice Ponta in toate duelurile electorale.
Răspundemrjack - 05-19-2014
PNP = pen and paper? Ca sa fie o treaba 'telectuala, nu? :))
RăspundeObservator - 05-19-2014
Auzi BASCA daca continui sa crezi in diabolicul asta care tot ce invoca el ca fac astea de la putere,el personal a facut mai rau sub umbrela imunitatii, sa te urci cu el intr-o barca ca aceea de la inundatii a lui Ponta si Dragnea si sa va duceti nu pe viiturille raurilor revarsate ci pe mari si oceane si sa nu va mai intoarceti!
RăspundeObservator - 05-19-2014
ileana tu nu esti proasta, esti super proasta ca iti permiti sa ma faci pe mine prost!Si ca o dovada in plus vad ca nici nu stii ce propui ,cine este PNP?
RăspundeKostas - 05-19-2014
Il stimez foarte mult pe maestrul Plesu dar, il rog sa nu se supere ca il contrazic.Sta in firea oamenilor civilizati sa nu acuze un popor in ansamblul lui. Nu da bine! spune omul civilizat. Recunosc ca in oricare popor exista oameni de mare valoare. Au existat oameni de mare valoare in Germania anilor '30 dar, cu toate acestea poprul german o luase razna, chiar "mai razna" decat Hitler insusi. De ce sa ne fie rusine recunoastem ca poporul roman a luat-o mai razna decat premierul- plagiator? Un popor, bine inteles, mintit, dezinformat si spalat pe creier,un popor care nu stie ca plagiator inseamna hot, nu a luat-o razna de tot ?.Ce sa cred eu, om trcut bine de 70 de ani, vede,aici printre comentatori, ca un om in floarea varstei si post-universitar pe deasupra, a luat-o deja razna? Ii spun acestui post-universitar ca mi-e rusine astazi ca, in urma cu niste ani, am votat "raul cel mai mic" dintre doua rele. Acestui post-universitar ii spun ca nu exista rau mai mare si rau mai mic. Raul e rau si, datoria unui om cu bun simt este sa nu lase raul sa se manifeste. Poate sa spuna careva ca Putin este un rau mai mic decat Hitler sau Stalin? Am auzit pe cineva spunand ca, totusi, un sef de stat care ocupa un spatiu in care traiesc multi rusi, este patriot. Acestui om, cu destula carte, ii spun ca sunt acolo multi rusi asa cum si in Basarabia noastra sunt multi rusi acum.
Răspundeileana - 05-19-2014
ponta e la 40% pentru ca romanii sunt prosti, nu stiu ce e bun. PMP si doamna Elena Udrea reprezinta viitorul Romaniei. Toti intelectualii voteaza cu PNP si doamna Elena Udrea, dar din pacate nu reprezinta decit 20% din populatie.
Răspundevictor - 05-19-2014
@mrjack E de neinteles cum de mai sunt unii care nu pot pricepe cat de mare e ura populatiei fata de Basescu. Ori tin capul in pamant ca strutul si sunt chiar rupti de realitate ori dintr-un atasament neconditionat fata de Basescu nu vor pur si simplu sa accepte realitatea. Cum ati spus, nu connteaza daca au contestatarii lui Basescu dreptate, conteaza ca ei exista si sunt destui. Vorba poetului, prosti da multi.
Răspundeprofesoru - 05-19-2014
@mrjack: I-ai uitat pe francezi: cat de socialisti sa fie cu atatia presedinti de dreapta? Americanii: democrati "de dreapta" existau pe vremea lui Truman, dar lucrurile s-au schimbat. Putem admite ca popoarele sunt "de centru": adica ori voteaza alternativ stanga-dreapta, ori mentin mult timp la putere un partid de centru (Canada). Dar ideea ta cu demisia lui Base in 2012 e un nonsens: daca demisiona, Antonescu ar fi castigat in 2012 un mandat de 5 ani. Popularitatea PSD si a dreptei in 2014 ar fi fost irelevante, pentru ca nu am mai fi avut alegeri prezidentiale anul asta. Dar pentru ca el nu a demisionat, avem alegeri prezidentiale si sansa de a alege un candidat rezonabil - poate Ungureanu. Si mai e ceva: daca ar fi demisionat, se crea un precedent periculos: o majoritate parlamentara ostila ar fi fost incurajata pe viitor sa suspende presedintele, iar daca la referendum ar fi fost majoritate pentru demitere, dar nu si cvorum, sa se exercite presiuni asupra presedintelui pentru a demisiona "ca Basescu". Suspendarea unui presedinte fara sustinere in Parlament (si impopular) ar fi devenit regula. Sunt sigur ca Base a luat in calcul si aspectul asta.
Răspundeapel la ratiune - 05-19-2014
Dl Campeanu se intreaba si se pare ca lumea nu prea pricepe. Intr-adevar, o componenta importanta a succesului electoral al lui Victor Ponta o reprezinta si aversiunea populatiei fata de Traian Basescu (asta dovedeste ca cei 7,4 mil chiar au fost persoane reale si nu fraude). Dar, mai important pentru succesul lui Ponta este faptul ca nu si-a dezamagit electoratul. Evident electoratul traditional de stanga, pensionari, nevoiasi, etc. Pensiile au fost refacute, salariile bugetarilor la fel, Romania nu a iesit din UE asa cum pronosticau adeptii lui Basescu si nici nu a intrat in colaps economic. Ba din contra, e cea mai mare cerstere economica din ultimii ani, a crescut rata absorbtiei fondurilor europene, inflatie si deficit bugetar in limite rezonabile, iata motive pentru care Ponta urca mereu in sondaje. Stiu ca asta e neplacut pentru noi cei din partea cealalta a "baricadei" dar avem obligatia totusi sa fim cinstiti, deci realisti.
RăspundeBASCA - 05-19-2014
Raul draga,exact asta vor neocomunistii,baronii rosii,sa te saturi de dreapta si sa dai vot pe stanga.Vezi ca tunurile puse aprig pe Basescu au dat roade?Tot 40 si cu votul ca si tine mai putin USL,in care n-am crezut o iota.Ti-ai pierdut rabdarea tocmai acu cand marinaru trece la cele casnice in curand,mai rezista un pic!
RăspundeTase - 05-19-2014
Cristinel iubitule, daca faci dovada ca Ponta de acum e mai... razna decat era Traienel in decembrie 2004 nu-l votez iar pe tine te imbratisez pana iti pleznesc ochisorii
RăspundeRaul - 05-19-2014
Va scrie un votant al lui Ponta. Doresc sa va ajut putin in analiza dvs., sa va confirm pe de o parte anumite teze si pe de alta parte sa combat cateva mituri vanturate frecvent de electoratul pro-Basescu. Am 40 de ani, locuiesc in Bucuresti, studii post-universitare, sunt liber profesionist, venit peste medie, nu fac politica, nu am rude inregimentate politic si nici afaceri cu institutiile statului. Am votat (in ordine) cu PNTCD, PNL, alianta DA, PDL si USL. De ce Ponta?! Pentru ca il detest pe Basescu, imi face rau fizic cand il vad si aud, resping instinctiv orice propunere politica venita din partea unor persoane asociate acestuia. Sunt spalat pe creier de A3? Nu urmaresc deloc acest post, il apreciez manipulator si penibil in incercarea de a da vina pe Basescu in tot ceea ce se intampla. Mai degraba urmaresc B1, nu pentru ca am o consideratie deosebita pt. oamenii de acolo (nu-I pot gratula ca fiind jurnalisti). Deci...cum a ajuns un votant profund de dreapta sa voteze cu PSD-ul? ''Meritul'' il are omul care l-a invins pe Nastase in 2004 si atata timp cat acest personaj va exista pe scena politica voi vota contra oricarui proiect politic in care este implicat. Atentie, cu cat se va implica mai mult in campania pentru prezidentiale cu atat mai mult va reusi sa convinga mare parte dintre cei 7,4 milioane de votanti sa vina la vot in noiembrie. Cred ca mare parte din cresterea in sondaje al lui Ponta se datoreaza implicarii dlui Basescu in Campania pentru europarlamentare.
Răspundemrjack - 05-19-2014
Te inseli. Nu votez cu dl. Ponta sub nici o forma - el e in partea de jos a preferintelor mele electorale, alaturi de dna. Udrea.
Răspundemrjack - 05-19-2014
Nu exista popoare socialiste, conservatoare, etc. Exista insa un 'bias' intr-o directie sau alta. In Canada, in ultimii 100 de ani, 70 au guvernat liberalii centristi. In US partidele nu inseamna strict dreapta si stanga, ca la noi. Unii presedinti democrati n-au fost deloc stangisti - Truman de exemplu - dupa cum unii republicani n-au fost dreptisti. Si mai important decat presedintele, unde exista totusi o ultrapersonalizare a votului, uita-te la majoritatile din camere, in special in cea a reprezentantilor - e mult mai relevant pentru 'bias-ul' conservator al US, in special al statelor din sud si midwest. Ideea cu demisia lui Basescu nu e deloc absurda din punct de vedere electoral, si este irelevant daca a fost sau nu flagrant abuzul Parlamentului - faptul ca el a ramas in functie dupa referendum este principalul cal de bataie al PSD in momentul asta, si motivul pentru care pluralitatea electoratului voteaza cu ei. Din nou, nu cred ca ai inteles: nu din motive legale trebuia sa demisioneze Basescu atunci; el a castigat batalia legala, dar din punct de vedere politic nu i-a folosit nici atunci 'dreptei', si continua sa nu-i foloseasca.
RăspundeMilitaru Mihail Daniel - 05-19-2014
Haideti s-o luam pe rand!Cu tot respectul pentru domnul andrei Plesu natiunile pot s-o ia razna de tot!De a noastra nici nu mai trebuie sa ne miram!Haideti sa ne uitam in Europa unde stanga va castiga alegerile europaralamentare si totodata vor intra in PE destule partide extremiste!Si asta se intampla in Europa civilizata unde stanga in acest context al actiunilor lui Putin ar trebui tinuta la distanta!Lui Putin ii convine noua configuratie a Parlamentului European fiindca va avea multi sustinatori si nu se vor lua masuri drastice in privinta lui!N-am nimic cu social-democratia europeana fiindca nu seamana cu mizeria de la noi dar si ea poate deveni periculoasa pentru cetateni!Se poate inspira din Est!Vrajeala rusiloe e MARE! In privinta electoratului roman lucrurile sunt clare!Romanii sunt suparati pe Traian basecu si PDL ca le-a taiat salariile si pe chestia asta Ponta si televiziunile aservite vor face tam-tam mult timp de acum inainte!Au gresit si Traian Basescu si PDL fiindca nu au stiut sa gestioneze acea situatie dandu-le apa la moara PSD-istilor!Si aveti mare dreptate:ticalosii astia au reusit sa creeze o realitate paralela care s-a infipt puternic in capul oamenilor!Ei nu vad ce economia merge din ce in ce mai prost si ca rusii vin peste noi!Nu-i intereseaza!Basescu si PDL sunt cel mai mare dusman al lor!Tare ma tem ca Ponta si Putin vor fi priviti ca adevarati Mesia care salveaza oamenii de Rau dar de fapt Raul sunt de fapt acesti ticalosi!Lumea este pornita si impotriva DEMOCRATIEI, lucru FOARTE GRAV!Asa se intampla cand n-ai discernamant!Romanii spun ca toate partidele sunt la fel dar voteaza cei mai multi cu PSD!Poti sa spui ca sta e o natiune sanatoasa la cap? Vorbeati de intelectuali!Ei saracii vor fi cei mai atacati fiindca spun adevarul!Sincer ne afalam in situatia din romanul 1984 al lui Orwell!La noi albul e negru si negrul este alb!Romanii la ora actuala nu mai pot accepta, nu VOR sa accepte ca maipot fi si oameni cinstiti in tara asta!Si acesti intelectuali sunt catalogati fascisti sau basisti care au diverse interes, practic niste hoti!Dar pe adevaratii hoti ii imbratiseaza si se uita la ei ca sfinti!De nu-l va pune Biserica pe Ponta in randul sfintilor ca spe Putin! La asta s-a dorit sa se ajunga in acesti 25 de ani in aceasta perioada de tranzitie!Ma tem ca a fost tranzitie spre comunism!
Răspundesilicon_v - 05-19-2014
De ce il voteaza romanii pe Ponta? Pai eu zic asa. 1. Ponta are consultanti foarte buni. Habar nu am din ce tara sunt. Ei stiu ce mesaje sa livreze publicului, probabil si pe baza unor sondaje foarte elaborate. Atentie publicului POSIBIL votant PSD si Ponta, nu oricui. Nationalism primitiv ("sa ne scuteasca ea, coana Ieuropa cu mofturile ei, noi ne aparam saracia, pe care vor ei sa ne-o ia"), senzatia tampa de siguranta ("platim pensii si salarii marite si/sau la timp, chiar daca e razboi in Ucraina"), razbunare sangeroasa ("sa belim basistii pana la ultimul"), etc etc etc. Mesajele sunt potrivite. Ponta le recita cam natang si fara talent si mai da si in gropi, dar la modul primar face ce i se spune. 2. Pe "sticla", Ponta si-a facut pur si simplu o cetate. Punctul cel mai tare nu e Antena 3 sau RTV, alea sunt doar guri de foc ofensive. Punctul cel mai tare e TRV1, care e principal sursa de informare pe rural. Si unde Ponta nu e atins nici cu o floare, iar mesajele opozitiei sunt blocate total. Nici chiar Basescu nu poate sa treaca de acest blocaj. Daca ar fi facut orice alt om politic ce a facut Ponta pana acum ar fi fost oale si ulcele. Cu o conditie: SA SE AFLE! Ori, orice situatie delicata (si Ponta a fost in zeci de situatii nasoale) NU AJUNGE PE STICLA decat pe posture de nisa, cu audienta infime (Realitatea, B1TV) Pro-TV a avut un moment scurt de revolta, dar atat a fost: un moment. Cam asta e tot si explica de ce un personaj inabil si pe alocuri chiar caraghios e pe cale sa devina presedintele tarii.
Răspundeaudiatur et DanB (altera pars) - 05-18-2014
Nu stiu sigur de ce, d-le Campeanu, insa sper ca ne poate ajuta amicul meu DanB sa intelegem. Pana la un punct, ipochimenul e simptomatic. Pe amic l-au prins vremurile astea cu fundu`n doua barci. De-abia in 9 dec. 2012, pe ultima suta de metri, s-a abtinut sa mai crediteze "en gros" USL-ul, insa pana atunci angrosistul nost` a pus umarul din greu la carul alegoric in care Victor Ponta trona atat de promitator alaturi de Crin Antonescu in postura de challenger al.. "diKtaturii" de la Cotroceni. Daca tot are experienta autentica a lui "altera Ponta pars", poate ca ne explica el, versatilul amic DanB, pe ce cai un om citav la cap o poate lua razna atat de usor si mai ales cu atata solemnitate.. "civicoida". Ma pregatesc pentru o efuziune suspecta cu amicul. Miza: e intelegerea comprehensiva a fenomenului "razna". Astept.. zzz ..zzz
Răspundeprofesoru - 05-18-2014
Punctul: Ideea ca exista popoare socialiste, conservatoare, liberale e un mit. Unde ai citit-o? Si nu ies nici calculele: cum spuneam, noi am avut doi presedinti de dreapta (in 2004 a fost ales totusi cel mai de dreapta dintre candidatii ramasi in turul II). Francezii: din 1959 (Republica a V-a) au ales 4 presedinti de dreapta (de Gaulle, Pompidou, Chirac, Sarkozy) - mandate 32 de ani, pe centristul d Estaing - 7 ani si doar doi socialisti - Mitterand si Hollande - total 19 ani madate in 2017. Americanii au avut dupa 1945 6 presedinti democrati - total 36 ani in 2017 si 6 republicani - tot 36 ani. Ideea ca popoarele voteaza abstract politici de stanga sau de dreapta e eronata. Basescu nu a pierdut pentru ca a aplicat politici de dreapta, ci pentru ca politicile respective au dus la scaderea nivelului de trai. Succesul politic depinde de multi factori, esential fiind nivelul de trai. La punctul 2: raspunsul tau nu contrazice, ci doar completeaza articolul. Asa ca acuzatia cu "aratura" e nepotrivita. Ideea cu demisia lui Base e absurda. A fost ales pentru un mandat de 5 ani, care putea fi intrerupt doar in cazuri de incalcare a constitutiei. "Prea flagrant" a fost abuzul majoritatii parlamentare. De unde si sprijinul international in favoarea lui. Presedintii occidentali au pe final de mandat o sustinere de 20%. Ar trebui sa demisioneze?
Răspundemrjack - 05-18-2014
@profesoru: La punctul 3) romanii au ales de doua ori din 5 scrutinuri un presedinte de dreapta - Constantinescu si mandatul nr2 al lui Basescu. In 1992, 2000 si 2004 au ales un presedinte de stanga. Si din nou, nu pentru dreapta-stanga au ales asa. Basescu si Iliescu seamana (sau ma rog, semanau atunci cand erau candidati) din destule puncte de vedere, iar Basescu este mai mult decat orice altceva un om politic exceptional dpdv electoral. Sincer, nu ma asteptam sa inventeze atatea trucuri cate a inventat el si sa-i mearga de atatea ori - dar pana la urma, toate au un sfarsit. Si gandeste-te: cand a pierdut Basescu definitiv favoarea electoratului? Raspunsul este "atunci cand a girat o politica economica de dreapta", cu austeritate ca raspuns la criza economica (indiferent daca esti de parere ca a fost sau nu justificata sau bine aplicata, trebuie sa fii de acord ca aia a fost prima politica economica cu idei de dreapta din timpul lui Basescu). La punctul 2), ideea centrala este ca dincolo de niste factori care au, evident, rolul lor (antene si alte tv-uri, moguli, etc.), exista o problema centrala nerezolvata in societatea noastra inca din 2012 - un deficit democratic. Practic, in 2012 a castigat minoritatea si a pierdut majoritatea, si majoritatile nu uita asta. A fost prea flagrant. Daca TB si-ar fi dat demisia in 2012 vara, cu precadere daca o facea imediat dupa ce CCR spunea ca poate ramane presedinte, acum 'dreapta' intreaga avea 60%. Daca o sa fie Ponta sau alt PSDist presedinte, vinovatul principal ala e: omul care ocupa inca Palatul Cotroceni. Mogulii, antenele & others - astea sunt doar scuze de etapa.
Răspundevictor L - 05-18-2014
Dece? Pentru ca exista alegatori ca @ mrjack, @ Berta.
RăspundeH11 - 05-18-2014
Stiti de ce-l voteaza lumea? Pentru ca Ponta le spune oamenilor o poveste frumoasa, in care viitorul e roz si lipsit de griji. Nu are nicio importanta ca aceasta e o minciuna; e o minciuna care suna placut. La sfirsitul zilei omul vrea sa evadeze in fictiune. Unii evadeaza in Facebook, altii in televiziunile-drog ale lui Voiculescu.
RăspundeBerta - 05-17-2014
De ce voteaza atatia romani cu Victor Ponta? Fiindca au fost exasperqti de Traian Basescu si sunt terifiati de Elena Udrea? Ganditi-va ca acesta ar putea fi un raspuns.
Răspundeprofesoru - 05-17-2014
@mrjack: Cu cine te certi la punctul 2? Spui ca multi il vor vota pe Ponta pe motiv de anti-Base? Pai asta sustine si autorul. Iar la punctul 3: cat de conservatori-socialisti-pesedisti sa fie romanii? Pentru ca au ales doi presedinti de dreapta (anti-PSD) din trei.
Răspundemrjack - 05-17-2014
Sunteti pe aratura cu analiza, domnule jurnalist. Sunt cateva probleme care contribuie la popularitatea lui Ponta: 1) problema onestitatii: intregul discurs "de dreapta" sustine de ani de zile ca asigura o justitie independenta. Totusi, personajele care in mentalul colectiv sunt privite ca si varfuri ale coruptiei din partea "dreptei" sunt pe de-o parte intangibile de catre zisa justitie, dar pe de alta parte nu sunt nici curatate in mod convingator de acuzatii (cel mai proeminent exemplu este doamna Udrea). In acelasi timp, "stanga" nu spune in mod explicit nimic despre justitie independenta, sau chiar si atunci cand spune, este ceva secundar in strategia lor de comunicare. Rezultatul? In perceptia publica "dreapta" minte mult, "stanga" mai putin (fara sa intelegeti ca in perceptia publica treaba cu "dreapta" si "stanga" este un sistem de referinta, le-am denumit asa ca sa puteti intelege dumneavoastra despre ce este vorba). 2) problema democratica: orice societate are un numar de cetateni pe care ii intereseaza (fie si marginal) problema politica si unii pe care nu-i intereseaza deloc. Intreg bazinul electoral sunt primii, restul fie nu participa, fie vand voturile pe ulei si faina (deci sunt irelevanti pentru aparatele de 'convingere'/propaganda politica, pentru ca nu voteaza ideologic). O majoritate (informala, ce-i drept, dar evidenta) dintre cetatenii Romaniei care isi manifesta votul l-au vrut la un moment dat jos pe domnul Basescu (vara lui 2012) - apropo, asta e un fapt, nu are nici un sens sa-l contraziceti, si n-are nici o relevanta daca era constitutional sau nu, daca omul facuse sau nu ceea ce i se imputa atunci. Majoritatea respectiva nu si-a vazut dorinta satisfacuta, si ca orice grup care nu-si vede o dorinta pe care o considera legitima (din nou, irelevant daca ea era intr-adevar legitima sau nu) satisfacuta, a ramas 'fixata' pe acea problema. Mai mult, pentru ca majoritatea, cu ajutorul propagandei favorabile expulzarii lui Basescu din functia de presedinte (din nou un fapt real), a fost constienta de majoritarismul cauzei sale, problema nerezolvata a primit un caracter de 'lupta', iar domnul Ponta se foloseste foarte bine (probabil ca e meritul consilierilor lui) de aceasta stare de fapt. Pana cand majoritatea nu va primi "sange" (in cazul nostru, indepartarea lui Basescu din functie publica, fie ea si prin alegeri), nu va merge mai departe iar toata dihotomia pro/contra Basescu (favorabila lui Ponta) va continua sa fie cea dominanta. 3) problema partinirii ideologice (sau a bias-ului ideologic): fiecare popor are un astfel de "bias" intr-o directie sau alta a spectrului politic: francezii sunt mai degraba socialisti, americanii mai degraba conservatori, canadienii - liberali, etc.. Romanii sunt, dupa 1990, au o atitudine conservatoare dpdv al problemelor sociale dar socialist dpdv economic. PSD este partidul care se afla cel mai aproape de aceasta atitudine. Prin urmare, PSD (sau ce va fi asemanator cu acest partid in viitor)
Răspunde