De același autor
Stimată doamnă Rodica Palade, În numărul 2 (1035) din 5-11 ianuarie 2010, revista 22 a publicat articolul Răscrucea presei, semnat de Andreea Pora. Referitor la afirmaţia că „şansele ca TVR şi SRR să-şi recâştige, la rândul lor, ratingul şi credibilitatea sunt nule“, facem următoarele precizări:
1) Conform ultimelor date de audienţă (verificabile oricând pe site-ul Asociaţiei pentru Radio Audienţă), Radio România Actualităţi, principalul post public, are cea mai mare cotă de piaţă la nivel naţional (17,2%), urmat de posturile regionale ale SRR (14,6%) şi, la o distanţă semnificativă, de Europa FM (12,4%). La nivel urban, audienţele se prezintă astfel: Europa FM şi Radio România Actualităţi sunt practic la egalitate (cu cote de piaţă de 15,2% şi, respectiv, 15,1%), după care urmează Kiss FM (13,3%), Radio ZU (9,8%) ş.a.m.d.
La nivel de corporaţie, cota de piaţă cumulată a posturilor Radio România este de 40,1%. Nivelul de audienţă al Radio România este depăşit doar de radiourile publice din ţările nordice, Austria, Regatul Unit, Germania, Belgia flamandă şi anumite zone din Elveţia. Posturile publice au o audienţă foarte redusă în Italia: (19%), Portugalia: (12%), Grecia: (16%), la fel ca şi în Franţa (20%). În Slovacia: 32%, Bulgaria: 27%, Ungaria şi Slovenia: 24%, Cehia: 23%, Croaţia: 21%, Polonia: 20%.
2) Referitor la afirmaţia că şansa radioului public de a-şi recâştiga credibilitatea e „nulă“, în noiembrie 2008, firma germană de specialitate Steiner Media a realizat un studiu strategic de piaţă, a cărui execuţie în teren a fost încredinţată IRSOP, în urma unei licitaţii publice. Sondajul s-a realizat pe un eşantion de 2.000 de persoane şi a fost reprezentativ pentru populaţia României în vârstă de peste 15 ani. Iată ce spune publicul despre credibilitatea posturilor româneşti de radio:
Care este cel mai bun post de ştiri din România?
Radio România Actualităţi: 33,3%; Europa FM: 13,4%; urmate de alte posturi cu ponderi sub 5%.
Ce post de radio are cele mai credibile ştiri?
Radio România Actualităţi: 29,8%; Europa FM: 15,1%; urmate de alte posturi cu ponderi sub 5%.
Cu consideraţie,
* Direcţia Comunicare şi Marketing, Radio România
Cuvinte cheie: Radio Romania Actualitati, Europa FM, Kiss FM, Radio ZU, IRSOP