Noul logo de 50 000 de lei al Bucureștiului. Cel anterior, descalificat pentru plagiat

Dora Vulcan | 05.05.2017

Bucureștiul are un nou logo după punerea în circulație și descalificare celui despre care s-a spus că era un plagiat ordinar după logoul orașului Taipei. Cat e de reusit, reprezentantiv, potrivit pentru Capitala, se întreabă ziare.com, aceasta este o cu totul altă poveste.

Pe aceeași temă

 

 

 

 

Noul simbol (foto) pentru care bucurestenii vor plati 50.000 de lei (brut) insumeaza, teoretic, elemente din 4 edificii considerate reprezentative pentru Bucuresti:

  • Ateneul,
  • Palatul CEC,
  • Arcul de Triumf,
  • Arena Nationala.

 

 

 

La o privire neavizata, ochii pot percepe pe schita alb-negru si niste contururi de catedrala sau chiar de moschee, insa autorul sau a avut in cap doar cele 4 edificii mentionate mai sus, remarcă cu ironie ziare. com.

 

 

 

Acest logo, creat de Alexandru Mihai Nenciu, un tânăr din Târgoviște care a termnat facultatea în 2012, specializarea de design industrial, era urmatorul clasat in functie de punctajul acordat de membrii unei comisii din care a facut parte si primarul Capitalei, Gabriela Firea.

 

 

 

Asta dupa ce logo-ul anuntat castigator miercuri a fost descalificat joi pentru că era un ordinar plagiat după logoul Taipeiului.

 

 

 

Primaria Capitalei a amanat inmanarea propriu-zisa a premiului si semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor inca 7 zile, timp in care logo-ul va fi expus public pe site-ul PMB si pe pagina de Facebook.

 

 

 

 

Logoul anterior, o plagiere ordinară după cel al Taipeiului 

 

 

 

Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru municipiul Bucuresti organizat de Primaria Capitalei l-a desemnat inițiat castigator pe Narcis Teodor Lupou, un designer de 32 de ani din Timisoara, a anuntat miercuri Primaria Capitalei.

 

 

 

Premiul pe care timisoreanul urma să îl primească este de 50.000 de lei brut, suma reprezentand cesionarea exclusiva a drepturilor de autor, nelimitata in timp si spatiu, pe orice suport material si in toate modurile, in favoarea municipiului Bucuresti, pentru utilizarea lucrarii declarate castigatoare.

 

 

 

"Sunt bucuroasa ca am avut o participare atat de numeroasa si pot sa va spun ca misiunea juriului nu a fost deloc una usoara. Am apreciat creativitatea concurentilor si modul admirabil in care au inteles sa se implice intr-o actiune constructiva pentru orasul nostru. Din pacate pentru concurenti, la fel ca la orice alt concurs, exista un singur castigator, asa ca am decis sa oferim si cateva premii de consolare celor mai reusite propuneri, pe care le vom alege tinand cont si de parerea publicului. Îl felicit din toata inima pe castigator si sper ca toata lumea sa se fi convins de sinceritatea si onestitatea demersului nostru. Vor urma si alte concursuri menite sa stimuleze creativitatea bucurestenilor si nu numai!", a declarat plină de entuziasm primarul general Gabriela Firea.

 

 

 

Lupou a declarat atunci că în realizarea conceptului grafic propus a avut catalizatori repere vizuale si simboluri, ancorate in istoria culturala a orasului, in cultura populara universala. E drept că erau și ale Taipeiului cu care Bucureștiul nu are nimic în comun. 

 

 

 

"Am avut ca nuclee inspirationale mostenirea arhitectonica autentica a Capitalei si valentele pozitive generate de rezonanta etimologica a numelui orasului Bucuresti. Alaturarea celor patru elemente identice ca forma, dar diferite ca pozitionare, subliniaza ideea de epicentru al natiunii catre care converge Capitala", a spus  Lupou.

 

 

 

De fapt, Lupou comisese o plagiere ordinară, care a fost identificată cu yandex.ru.

 

 

Dintr-un total de 230 de inscrieri au fost validate 204, care au fost punctate de juriu in functie de 5 criterii:

 

- relevanta pentru tema concursului;

- design atractiv;

- originalitate (imbinarea elementelor ce tin de traditia istorica a Bucurestiului cu tendintele actuale) ;

- functionalitate (vizibilitate si lizibilitate, sa fie usor recognoscibil, sa poata fi imprimat si pe suprafete mici, fara sa se piarda detalii esentiale) ;

- adaptabilitate (sa permita declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale).

 

 

 

 

Logo-uri ale unor orașe de calibrul Bucureștiului: 

 

 

Budapesta

logo Budapesta


 

 

Bratislava
 

logo Bratislava

 

 

Varsovia
 

logo Varsovia

 

 

Kiev 
 

logo Kiev

 

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22