Pe aceeași temă
Augustin Zegrean, presedintele Curtii Constitutionale, a declarat ca este sigur ca parlamentarii vor sti exact ce trebuie sa faca in cazul Sova, in urma hotararii CCR care a declarat neconstitutionala hotararea Senatului in cazul Dan Sova, relateaza Hotnews.
"Nu putem noi sa ii invatam, noi nu dam consultanta jurudica, nici in materie constitutionala. Decizia este corecta, nu pot sa spun eu acum de pe scari ce sa faca ei", a declarat Augustin Zegrean, intrebat in fata cladirii CCR ce ar trebui sa faca parlamentarii in cazul votului pentrua arestarea lui Dan Sova.
"Senatorii vor sti exact ce au de facut, va garantez", a adaugat seful CCR.
Curtea Constitutionala a Romaniei a publicat ieri motivarea deciziei data in 6 mai in cazul hotararii Senatului asupra votului dat in 25 martie pe cererea de arestare a lui Dan Sova.
"Curtea constata ca, prin Hotararea nr.32 din 25 martie 2015, Senatul isi fundamenteaza rezultatul votului pe dispozitii legale si regulamentare contrare Constitutiei, care confera acestuia alte efecte juridice decat cele prevazute de Legea fundamentala. Potrivit preambulului hotararii, cererea referitoare la incuviintarea retinerii si arestarii preventive a senatorului Dan-Coman Sova a primit 79 de voturi 'pentru', 67 de voturi 'contra' si 5 voturi au fost anulate. Retinand in articolul unic neindeplinirea conditiilor cerute de art.24 alin.(4) din Legea nr.96/2006 si de art.173 din Regulamentul propriu, care consacra cvorumul decizional al majoritatii absolute in cazul incuviintarii retinerii si arestarii preventive,Senatul atribuie rezultatului votului un alt efect juridic decat cel pe care il prevede Constitutia. In concluzie, Curtea constata ca hotararea Senatului este neconstitutionala prin raportare la dispozitiile art.1 alin.(5) si art.76 alin.(2) din Constitutie", se arata in motivarea CCR.
Dan Sova, scapat de arestarea preventiva
Dan Sova a scapat de arestarea preventiva pe 25 martie, existand 79 voturi "pentru", 67 "contra" si 5 voturi anulate, fara a se intruni majoritatea necesara de 85 de optiuni "pentru".
Potrivit regulamentului Senatului aflat in vigoare la acea vreme (art. 173 care a facut obiectul sesizarii senatorilor PNL), hotararile Senatului se aprobau doar daca sunt votate de majoritatea senatorilor, nu de majoritatea senatorilor prezenti la sedinta. Regulamentul a fost modificat saptamana urmatoare acestui vot.
Pe 8 aprilie Curtea Constitutionala, sesizata de presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, a admis existenta unui conflict de natura juridica intre Ministerul Public - Parchetul de pe Langa Inalta Curte si Senat, "declansat de refuzul Senatului de a redacta si publica hotararea care atesta rezultatul votului dat in plen" in cazul cererii privind arestarea preventiva a senatorului Dan Sova.
Ca urmare a deciziei CCR, Senatul avea obligatia de a redacta hotararea, de a comunica hotararea si de a o publica in Monitorul Oficial.
CITESTE SI:
Comentarii 1
TRAIAN TANASA - 05-23-2015
DRAGI specialisti, politicieni, analisti, ziaristii... ati luat-o pe tapsan, nu sunteti atenti cand cititi legislatia in vigoare... !!! Nu cititi de-a valma!!! PUNETI CAPUL LA TREABA!!! ..................................................................................................... DECIZIA CCR IN CAZUL SOVA ESTE O EROARE JUDICIARA GROSOLANA!!! !!! Nu exista temei legal!!! Decizia nu poate fi motivata pe baza prevederilor art. 76 din Constitutia Romaniei. Art. 76 se aplica, doar, IN ACTIVITATEA DE LEGIFREARE, la adoptarea legilor si hotararilor. Doar la adoptarea legilor si hotararilor, IN ACTIVITATEA DE LEGIFREARE!!! Incuviintarea sau neincuviintarea cererilor "de reţinere, de arestare, de percheziţie" NU ESTE O ACTIVITATE DE LEGIFREARE, ci de aplicare a unor prevederi legale care au fost deja adoptate in conformitate cu art. 76 alin. (1), promulgate si publicate in M. Of. [VEZI "SECTIUNEA a 3-a Legiferarea"]. Si invalidarea arestarii luata de Senat este o hotarare, dar nu de adoptare a unei hotarari in activitatea de legiferare,ci, de aplicare a unei legi dejja in vigoare. Nu are nici o legatura cu activitatea de legiferare. Cititi cu atentie si veti afla cala CAPITOLUL 1, intitulat "Parlamentul" sunt trei sectiuni. La prima sectiune se vorbeste despre organizarea si finctionarea celor doua camere, la SECTIUNEA a 2-a, despre "Statutul deputatilor si senatorilor", iar in sectiunea a 3-a despre legiferare. Veti afla si ca art. 76 SE APLICA, doar, IN ACTIVITATEA DE LEGIFREARE!!! Ca acest articol nu are nici o legatura cu hotararea de incuviintarea sau neincuviintarea cererilor "de reţinere, de arestare, de percheziţie". DOAMNELOR SI DOMNILOR, SCANDALUL SOVA E FALS!!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=862037440536488&set=a.282177708522467.66718.100001907214893&type=1&theater
Răspunde