Beatrice Rancea, noul director interimar al Operei Romane

Dora Vulcan | 25.05.2016

Totodată, ministerul va demara procedurile de separare a Operei Naționale din București de Teatrul Național de Operetă și Muzical „Ion Dacian“, fuzionate prin Hotărârea de Guvern nr. 741/2013.

Pe aceeași temă

 

 

 

Noul director interimar al Operei Naţionale din Bucureşti, care a avut performanţe manageriale deosebite în funcţia de director al Operei din Iaşi (ea câştigând de curând concursul pentru încă un mandat de trei ani la conducerea acestei instituţii) a declarat pentru „România liberă“: „Îmi doresc să ajut pe cât pot Opera din Bucureşti. Acesta este locul unde am crescut, scena pe care am debutat ca balerină, este într-un fel casa mea. De aceea mă doare să văd unde s-a ajuns”.

 

Soluţia acestei numiri a venit la sugestia regizorului Andrei Şerban, care a colaborat de-a lungul timpului şi cu Beatrice Rancea, şi cu actualul ministru al Culturii, Corina Şuteu.

 

Beatrice Rancea nu este doar un manager de succes, care a ridicat la un înalt nivel Opera din Iaşi, ci şi regizor şi încă o foarte bună balerină. Ea poate fi văzută dansând la Iaşi în două spectacole de excepţie, „Bal” şi -„Cabaret. Nostalgie în două părţi”, în regia şi coregrafia unui star al dansului european, Yvette Boszik.

 

Cel mai probabil Beatrice Rancea va fi detaşată de la Opera din Iaşi, unde este în continuare director plin pentru încă trei ani, urmând să fie desemnat un interimar care să continue proiectele începute de ea, printre acestea numărându-se „Văduva veselă” în regia lui Andrei Şerban, „Turandot” în regia lui Alexandru Darie şi „Tosca”, cu o regie semnată chiar de Beatrice Rancea.

 

Ministrul Culturii, Corina Șuteu, şi-a expus proiectul de reorganizare a Operei astfel: „Situația de la Opera Națională din București impune un reglaj în mai mulți pași. Cronicizarea situației de față și complexitatea ei mă determină să am o abordare rațională; nu cred în rezolvarea și reformarea violentă a instituțiilor. Există o mare oportunitate în această situație, oportunitatea de a corecta anumite disfuncționalități în organizarea instituțiilor de spectacol din România. Este, cred, cel mai potrivit moment să amendăm o decizie dintr-un mandat anterior, care a dus la fuzionarea a două instituții de cultură cu specific, public și repertoriu diferite.

 

Consider, totodată, că institu-țiile de spectacol din România trebuie să înțeleagă ca fiind fundamentale colaborările internaționale și deschiderea către performanță artistică reală. Asigur artiștii Operei Naționale din București și ai Teatrului Național de Operetă și Muzical «Ion Dacian» de sprijinul Ministerului Culturii, care va acompania reformarea acestora și le va garanta resurecția unui spirit internaționalist, exigent și strălucitor”, a mai spus Corina Suteu într-un comunicat de presă.

 

Numirea ca interimar a regizoarei Beatrice Rancea vine ca urmare a interminabilelor scandaluri de la Opera Naţională din Bucureşti, care au dus inclusiv la demiterea fostului ministru al Culturii, Vlad Alexandrescu. Acesta a numit şi a demis trei directori în doar 48 de ore, lucru care a dus la inflamarea spiritelor în rândul artiştilor Operei, aceştia ajungând să facă grevă anulând mai multe spectacole.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22