Pe aceeași temă
In opina primarului, de-a lungul cursului apei ar putea fi construite si cateva hidrocentrale cu investitie de circa 1,5-1,7 miliarde de euro.
Aceasta suma este una uriasa pentru bugetul local, circa 4 miliarde lei pe an, dintre care cheltuielile curente (subventii RADET si RATB, salarii, cheltuieli de functionare) reprezinta circa 2,8 miliarde lei.
Discutia despre acest proiect urias, ce aminteste de autostrada suspendata promisa de Sorin Oprescu, are loc in conditiile in care Bucurestiul este un oras in care este din ce in ce mai greu sa traiesti din cauza traficului infernal si a poluarii. Capitala e pe locul 6 in topul celor mai aglomerate orase din lume, la concurenta cu metropole care au de 5-6 ori mai multi locuitori. Aerul este irespirabil la orele de varf pe arterele aglomerate, iar din 2014 e declansata procedura de infringement pentru poluare cu praf, conform Hot.News,ro.
In plus, in fiecare an la venirea iernii discutam daca vom avea apa calda si caldura, adica utilitati de baza intr-o capitala. Multe dintre spitalele din subordinea Primariei sufera din cauza lipsei de investitii, iar la primul cutremur risca sa cada cateva sute de cladiri fiindca nu au fost consolidate.
Rezolvarea acestor probleme implica bugetul de pe cel putin doua mandate si accesarea fondurilor europene disponibile, asta in cel mai bun caz, in care toata lumea se mobilizeaza foarte bine.
Reamintim ca un alt proiect fantezist i-a apartinut fostului primar general, Sorin Oprescu. Autostrada suspendata, promisa in cele doua campanii electorale, a ramas doar pe hartie.
In campania electorala din 2008, Sorin Oprescu, candidat la primarie, promitea bucurestenilor ca va face in 2 ani o autostrada suspendata care va traversa Capitala de la Nord la Sud pentru a scapa urbea de traficul sufocant. Dupa ce a fost ales primar general, Oprescu a mutat proiectul autostradazii suspendate la sol, pe bd. Buzesti, unde se faceau lucrari de largire a strazii, pana la Vasile Parvan.
Intrucat presa si electoratul nu au fost multumiti de aceasta varianta, dupa 4 ani de mandat Oprescu a prezentat alt proiect - inelul median al Capitalei - o sosea de 13,5 km, paralela cu inelul de cale ferata, intre Colentina si Lacul Morii. Acest proiect a fost aprobat de Consiliul General al municipiului Bucuresti in noiembrie 2013 si costa nu mai putin de 1,6 miliarde de euro. Intrucat este o suma colosala pentru bugetul Capitalei, Oprescu a declarat ca o va face cu investitori chinezi.
Dupa noiembrie 2013 nu s-a mai auzit insa nimic de proiect. Singurele care au avut de castigat pana acum sunt doar firmele care au facut proiectul si care primesc pentru el 12 milioane de lei - circa 3 milioane de euro.
Probleme pe care Bucurestiul ar trebuie sa le rezolve inainte sa devina port la Dunare
1. Rezolvarea problemelor de trafic si poluare; Dezvoltarea retrelei de tramvai; Dezvoltarea retelei de autobuze si troleibuze; Piste pentru biciclete; Extindere retea drumuri; Cresterea suprafetei de spatiu verde
2. Rezolvarea problemei incalzirii centralizate - investitii masive la RADET
3. Modernizarea celor 19 spitale aflate la Primaria Capitalei
4. Consolidarea cladirilor cu risc seismic
5. Construirea unei sali polivalente si a unui patinoar
6. Amenajarea de noi parcari subterane si park&ride si cresterea calitatii spatiului public;
7. Investitii in reteaua de apa si canal si rezolvarea problemei deseurilor.