Pe aceeași temă
"Dacă pe data de 15 septembrie toate manualele sunt pe bancă cuminţi, aşteptând elevii la şcoală, eu cred că domnul ministru poate să ne prezinte şi manualul de colorat pentru ora sport. E dreptul lui să imagineze aşa ceva", a spus Tudose. El a afirmat însă că obiectivul principal este ca elevii să înveţe să alerge şi să se dezvolte corespunzător, iar abia apoi să facă teme după manuale. "O să aprofundăm subiectul cu domnul ministru. Eu sunt convins că a fost o glumă. Chiar sunt convins că a fost o glumă", a adăugat Mihai Tudose.
Anunţul făcut săptămâna trecută pe Facebook de ministrul Educaţiei, Liviu Pop, despre existenţa manualelor de Educaţie fizică şi sport la clasele a V-a a creat un val de critici în rândul părinţilor, care i-au scris ministrului să găsească soluţii pentru a uşura ghiozdanele copiilor şi pentru construirea sălilor de sport, pentru ca elevii să facă mai multă mişcare, nu să înveţe teorie, scrie News.ro.
”Copiii au nevoie de mişcare! Învaţă destul la 10-12 materii (lb . română , istorie, geografie,etc) În majoritatea ţărilor, elevii au câte 5-6 ore de ed. fizică (de aici şi performanţele sportive la jocurile olimpicie,campionate europene şi mondiale,etc) ! Faceţi terenuri şi săli de sport ! Introduceţi mai multe ore de educaţie fizică ! Mens sana in corpore sano!”, ”Poate vă gândiţi un pic şi la copiii care trebuie să care ghiozdanele în spate şi ai căror părinţi nu au maşini să fie duşi la şcoală”, ”Lăsaţi manualele la sport, oricum ghiozdanele sunt grele. Fiecare ministru are ceva cu manualele. În loc să mai tăiaţi din programa şi aşa încărcată voi tot aglomeraţi. Am făcut sport de performanţă fără manual. Cheltuiţi bani publici cumpătat, suntem prea sărăci să-i aruncăm pe fereastră”, sunt câteva dintre comentariile internauţilor.
Dorin Stoican, directorul Şcolii nr. 162 din Capitală şi unul dintre autorii manualului de Educaţie fizică şi sport care s-ar putea regăsi pe băncile elevilor de clasa a V-a în următorul an şcolar, afirmă că manualul nu reprezintă o piedică în desfăşurarea orelor de sport, ci va fi doar "un suport şi o sursă de informare în plus" pentru copii. Profesorul mai spune că elevii nu trebuie să meargă cu aceast manual la şcoală, el fiind conceput pentru cei cu adevărat interesaţi de sport, "pentru a-şi aprofunda cunoştinţele dobândite în timpul lecţiei practice".