Mircea Dumitru, la final: Vom schimba Romania daca educam oameni care isi asuma si esecuri

Dora Vulcan | 04.01.2017

Mircea Dumitru, ministru al Educatiei in guvernul Ciolos, a declarat miercuri, la finalul celor 6 luni ale mandatului sau ca o schimbare a Romaniei se va putea produce atunci daca sistemul de educatie va reusi sa formeze "minti deschise, cu valori profunde", oameni care stiu sa construiasca dar care sa invete sa isi asume nu doar victorii, ci si esecuri.

Pe aceeași temă

 

 

Am publicat astăzi raportul activității mele la Ministerul Educației. Mi-am dedicat cele șase luni de mandat unor proiecte în care cred și acum și care, toate, au urmărit să facă din școala românească spațiul în care fiecare dintre noi ar dori să își educe copiii. Cred că, noi, adulții, le suntem datori cu toate aceste lucruri: sinceritate, muncă onestă, respect față de ceilalți, verticalitate, respect față de reguli și lege. Sunt lucruri pe care, poate, aș fi putut să le fac mai bine. Alte proiecte ar fi necesitat, poate, mai multă atenție. Pentru schimbări mari, de substanță, este însă nevoie de mai mult timp.

 

Mulțumesc tuturor colaboratorilor din Ministerul Educației pentru toate proiectele pe care le-am dus împreună. Mulțumesc, deopotrivă, colegilor din Guvern și Premierului, pentru echipa pe care am reușit să o consolidăm în această perioadă. Mulțumesc tuturor acelora care ne-au fost alături în toată această perioadă.

 

Vom schimba România dacă educația va reuși să formeze minți deschise, cu valori profunde, oameni care să construiască, să fie dispuși să își asume nu doar victorii, dar și eșecuri. Pentru asta, vă invit pe toți să rămâneți implicați, să urmăriți tot ceea ce se întâmplă în educație, să fiți parteneri pentru schimbarea în bine”, a spus ministrul Mircea Dumitru la publicarea raportului de activitate pentru cele 6 luni de mandat.

 

 

 

Raportul de activitate la finalul celor sase luni de mandat este structurat pe domeniile mari de activitate ale ministerului:

  • invatamant preuniversitar,
  • invatamant superior si cercetare.

 

 

Documentul include atat realizarile, cat si proiectele in curs de desfasurare, informeaza Ministerul Educatiei.

 

 

 

Principalale obiective au fost:

 

  1. profesionalizarea managementului scolar, prin organizarea concursului national pentru ocuparea functiilor de directori/directori adjuncti din unitatile de invatamant,
  2. adoptarea unor masuri cu puternic impact in ceea ce priveste combaterea abandonului scolar:
  • politici de desegregare,
  • decontarea integrala a navetei elevilor,
  • asigurarea manualelor scolare gratuite pentru elevii din ciclul superior al liceului
  • consolidarea invatamantului profesional dual.

 

 RAPORTUL INTEGRAL, A I C I

 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22