Pe aceeași temă
„În fiecare an pierdem mii de elevi care încheie studiile liceale fără să obţină o diplomă de bacalaureat, fără să aibă o calificare sigură care să-i permită să aibă o carieră şi să ducă o viaţă decentă. Dacă în acest dezastruos rezultat mai adăugăm procentele celor care abandonează şcoala înainte de a termina ciclul obligatoriu sau pe parcurs, se conturează un tablou al şcolii şi educaţiei în România”, a declarat Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, la festivităţile deschiderii anului şcolar 2016-2017 de la Colegiul Mihai Eminescu din Capitală, conform News.ro.
Ministrul spune că nu este însă acesta întregul adevăr despre şcoala românescă pentru că există şi performanţe remarcabile pe care le au elevii la competiţiile internaţionale şi există olimpici şi câştigători ai unor concursuri de prestigiu. Însă, cu toate acestea, „suntem încă departe de şcoala pe care ne-o dorim şi pe care o merită copiii noştri”, mai spune Mircea Dumitru.
Mircea Dumitru le cere tuturor celor implicaţi în procesul educaţional, de la elevi, părinţi, până la profesori şi directori de şcoli să facă eforturi pentru transformarea învăţământului.
„Învăţământul nostru trebuie să treacă prin multe schimbări structurale. Una dintre acestea mi se pare că iese în evidenţă prin importanţa generală a consecinţelor pe care le va avem asupra felului în care trebuie să facă educaţie şcolile. Ne dorim de la şcoală să-i facă pe copii să gândească mai bine, mai clar şi mai precis pentru a putea analiza situ
Comentarii 2
Liviu din Timisoara - 09-12-2016
S-a creat in cerc vicios intre nivelul invatamantului preuniversitar si cel universitar - de unde sa ai studenti buni daca n-ai elevi invatati si educati ? De unde sa ai elevi invatati si educati daca un procent alarmant de profesori n-au obtinut medie de trecere la definitivat , ba chiar multi sub nota 5 ? Cu inspectori numiti pe criterii politice, cu directori numiti pe criterii politice fara macar sa existe doctrine si principii politice, culegem ceea ce am semanat - o harababura. Personal am solicitat unei inspectoare generale o analiza detaliata a situatiei unui elev olimpic la chitara in clasa a V -a care, in clasa a VI -a, a avut doua semestre la rand nota 5 la purtare. In afara de "studierea" unor procese verbale in care abaterile elevului erau de genul " a aruncat cu mere pe fereastra" " in pauza a stropit-o pe colega X cu apa" " vorbeste neintrebat la ore", " intra in clasa dupa profesori " si alte astfel de cumplite abateri scolare la 11 ani , nu a facut absolut nimic. Si astora le vorbiti despre "eforturi ... " .
Răspundebogdan - 09-12-2016
pentru ca mediul scolar - universitar cel putin 0 e infect, e ostil, n-ai nicio incurajare, e moral foarte doistorsionat, si apoi n-ai niciun benefiu cand termeni, nu ai nicio perspectiva de job, de cariera! e un sistem de invatamant facut pentru profesori, pentru sinecuri, pentru baroni universitari si rubedeniile lor, care au salarii imputine la nivelul mediu de 1500 de lei salariu net in mana in |Romania!
Răspunde