Pe aceeași temă
„După 3 ani, Firea descoperă că Bucureștiul este poluat și supraaglomerat. Măsurile propuse azi sunt un nou gest de imagine, cu impact nesemnificativ atât asupra traficului cât și asupra poluării. Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului și a poluării sunt: șoseaua de centură, parcările "Park and Ride", o strategie de management a locurilor de parcare pentru tot orașul, un adevărat sistem de management al traficului, benzi unice pentru transportul în comun. Din păcate, pe niciuna din aceste componente esențiale ale programului electoral al Gabrielei Firea nu s-a făcut niciun progres notabil”, a scris deputatul Nicușor Dan, pe Facebook.
Reacția vine în contextul în care Gabriela Firea a anunțat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, mașinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete. Mașinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.
Primarul a anunțat introducerea unei viniete pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov.
„Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București și zona metropolitană, adică județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă pe București, Oxigen B unde B vine de la București, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 19 milioane. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Mă refer la mașini înmatriculate în celelalte județe și în alte țări, inclusiv Bulgaria”, a spus Gabriela Firea.
Totodată, mașinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.