Pe aceeași temă
„Creşterea promovabilităţii la bacalaureat ascunde incapacitatea statului de a oferi o alternativă pentru unul din doi absolvenţi de gimnaziu. Ratele de promovare cresc pentru că mulţi tineri nu mai dau acest examen. Dacă ne uitam la ratele de promovabilitate a examenului de bacalaureat, observăm că acestea se înscriu pe o tendinţă ascendentă. Însă, dacă ne raportăm la numărul elevilor care au absolvit gimnaziul, vom vedea că, în medie, aproape unul din doi elevi nu obţine diploma de bacalaureat”, spune Marilen Pirtea, rector al Universităţii de Vest din Timişoara, la Digi24.
Potrivit acestuia, după 2011 asistăm la situaţia în care fiecare ministru se bate într-o autocompetiţie în a creşte statistici.
„Traiectul nu încurajator, pentru că în spatele acestor cifre trebuie să analizăm şi perioada de capacitate şi de liceu, au apărut extremele. Nu e un învăţământ sănătos.
Care e destinul celor care nu promovează bacalaureatul? Dar al celor care îl promovează? Până la urmă investiţiile se măsoară în ce ajung aceşti copii, dacă cei care nu au absolvit ajung în situaţia de a căuta alternative în condiţiile în care statul nu le găseşte. Varianta bacalureatului diferenţiat e doar o nouă diplomă, se găseşte astfel un alt surogat. Statul e incapabil să livreze un viitor în educaţia acestor tineri, de fapt transferă într-un bacalaureat mai mic care nu dă competenţe sau viitor”, a declarat Marilen Pirtea.