Pe aceeași temă
Conform unui document analizat de Edupedu.ro Marcel Ciolacu și PSD nu au făcut nicio referire în programul de guvernare la capitolul Educație la inițiativele promovate de președintele Iohannis.
În schimb, „România educată” și legile educației se regăsesc în programul de guvernare comun al PNL și PSD depus la Parlament.
Acesta precizează, la prioritățile generale ale programului de guvernare:
Odată cu adoptarea legilor educației, baza de plecare pentru construcţia în educaţie pentru perioada 2023 – 2024 este operaţionalizarea şi imRoplementarea Proiectului „România Educată”, acest deziderat fiind inclus în Strategia Naţională de Apărare a Ţării, adoptată de Parlamentul României, și asumat de Guvernul României. În fața problemelor generate de pandemie, Guvernul României va pune un accent deosebit pe pregătirea sistemului de învățământ pe următoarele cinci paliere: conectivitate generalizată, echipamente electronice pentru toți beneficiarii sistemului de educație, adecvate nivelului de învățământ, conținut digital pentru toate disciplinele și toate nivelurile, formare a tuturor cadrelor didactice pentru pedagogie digitală, platforme de evaluare dedicate și securizate.
Dezideratele urmărite din perspectiva Proiectului „România Educată” vor fi: educație de calitate pentru toți, educație individualizată – diversitate, realizarea autonomiei și gândirii critice, considerarea modelul profesorului în formarea elevului ca fiind cel mai puternic instrument pedagogic, alocarea prioritară de resurse suficiente, în mod transparent, echitabil și eficient.”
Edupedu arată că printre măsurile și obiectivele propuse de PSD în programul de guvernare al Cabinetului Ciolacu se evită orice referire la România educată și, în afară de voucherele pentru elevii în risc de abandon sau pentru familiile cu o condiție materială precară, acestea conțin mai ales puncte care au fost respinse, la Parlament, în dezbaterile legilor educației Deca-Iohannis.
În mai multe rânduri se vorbește, însă, despre „crearea unui cadru legislativ“ pentru o serie de măsuri, ca de exemplu:
„Crearea unui cadru legislativ, în colaborare cu Ministerul Sănătății, care să uniformizeze funcţionarea cabinetelor de medicină şcolară, precum și înfiinţarea de cabinete de medicină şcolară în unităţile de învăţământ unde acestea nu există şi dotarea celor existente.”