Soros ii arde la buzunar. CNA a amendat RTV cu 100.000 lei si B1 cu 10.000 lei

Iulia Mincu | 31.01.2017

Consiliul National al Audiovizualului a amendat postul de televiziune Romania TV cu suma de 100.000 de lei pentru cazul George Soros in perioada campaniei electorale pentru alegerile parlamentare.

Pe aceeași temă

 

 

Postul B1 Tv a primit o amenda de 10.000 lei, iar  Realitatea Tv de 5000 lei.  In mod ciudat, Antena 3 nu a primit nicio amenda, desi si acest post adus o virulenta campanie impotriva asa-zisilor ”sorosisti”.

 

 

Amenda de 100.000 pentru postul Romania Tv, detinut  de  mogulul  fugar Sebastian Ghita,  a fost propusa de Orsolya Eva Borsos si a fost votata de sapte din cei unsprezece membri prezenti la sedinta de azi, potrivit  paginademedia.ro. 

 

 

Au votat pentru: Valentin Jucan, Orsolya Eva Borsos, Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Radu Herjeu, Rasvan Popescu si Laura Georgescu.

 

Alti trei membri, Florin Gabrea, Gabriel Tufeanu si Dorina Rusu au propus amenda maxima de 200.000 de lei, dar ea nu a intrunit numarul de voturi necesar.

 

Impotriva au votat Florin Gabrea, Gabriel Tufeanu, Dorina Rusu ( cei care au cerut amenda de 200.000 lei) si Radu Calin Cristea.

:

Postul de televiziune B1 TV a fost  amendat cu suma de 10.000 de lei tot  pentru cazul George Soros, folosit in campania electorala pentru alegerile parlamentare.

 

 Dorina Rusu a propus o amenda de 15.000 de lei, iar Răsvan Popescu una de 5000  de lei.  Cele doua propuneri nu au primit voturile necesare in primele doua tururi de votare, așa că Radu Herjeu a propus o variantă de mijloc: 10.000 de lei.

 

Propunerea lui Radu Herjeu a primit sapte voturi pentru si cinci impotriva.

 

Au votat pentru Florin Gabrea, Valentin Jucan, VIorel Vasile Buda, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu si Orsolya Eva Borsos.

Impotriva au votat Monica Gubernat, Laura Georgescu, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea.

 

Vizate de sancțiune au fost emisiuni electorale și de dezbatere de la B1 TV din perioada 11 noiembrie și 9 decembrie 2016. Au fost emisiuni în care Sebastian Ghiță, pe atunci candidat din partea PRU, dar și alți membri ai aceluiași partid, au adus acuzații la adresa reprezentanților USR că ar fi finanțați de omul de afaceri George Soroș. 

 

Amenda pe care CNA a dat-o postului de televiziune B1 TV s-a fundamentat pe articolul 40 alin. 2 din Codul Audiovizual si articolul 3 alin 2 din legea Audiovizualului.

 

Postul de televiziune patronat  de Ghita a dus o campanie agresiva si de calomnie la adresa lui Dacian Ciolos,  Nicusor Dan si unor ONG-uri sub acuza ca sunt platite de miliardarul Soros si ar dori sa destabilizeze Romania. S-a mers pina acolo incit a fost preluata si difuzata in mod repetat o stire falsa potrivit careia Ciolos ar fi ”fiul nelegitim al lui Soros”.

 

La rindul lui, postul B1 a dus o campanie  impotriva ”sorosistilor”, preluind, printre altele, un articol din  Evenimentul zilei, axat pe ”reteaua ONG-rilor lui Soros”.

 

De altfel, politicieni din PSD, ALDE si PRU, in frunte cu Ponta, Dragnea, Tariceanu , Diaconu si Ghita au insistat in campanie pe acest tip de mesaj. Nu mai departe de acum citeva zile, Liviu Dragnea declara la Antena 3 ca exista ONG ale lui Soros, care au facut numai rau Romaniei.

 

 

 

Radu Herjeu a scris pe facebok urmatoarele:

 

În sedinta de azi am propus si au fost votate urmatoarele sanctiuni, in principal pentru incalcarea legislatiei privitoare la informare corecta, concret, campaniile din media care l-au vizat pe Soros si pe oamenii sai: 10.000 pentru B1 TV și 5000 pentru Realitatea TV. Am votat amenda de 100.000 de lei pentru Romania TV. (…) Am vizionat o mostra de manipulare de peste Ocean, care da clasa celor de la noi (am scris despre ea cand a fost difuzata si pe un post romanesc). Doar ca America nu e Romania, noi mai avem inca multe de invatat despre democratie si raportarea la mass-media. (…) o meteahna a televiziunilor romanesti: aruncarea in spatul public a tot felul de acuze la adresa unor persoane, dupa care moderatorul pune intrebarea de forma "Aveti dovezi?", la care invitatul zice ca da, si... ii da bataie in continuare! Sau spune ca "toata lumea/ presa vorbeste despre asta", ca pe un argument suprem, dovada irefutabila ca afirmatiile sunt corecte! (…) sigur, poti sanctiona si sanctiona si sanctiona pana la inchidere unor posturi de televiziune pentru manipulare, propaganda si dezinformare. Sau pentru programe care afecteaza minorii. Locul lor va fi luat de alte posturi. Problema principala e in sistemul de invatamant, incapabil sa construiasca un alt fel de societate. Eu nu cred ca in alte tari astfel de lucruri in media sunt inimaginabile pentru ca le e frica de amenzi, ci pentru ca exista o alta mentalitate, o alta educatie, un alt tip de asumare a responsabilitatii, atat in randul celor care muncesc in televiziuni, cat si in randul telespectatorilor! (…) ore si ore in sir de afirmatii de genul "oamenii lui Soros", "infiltratii lui Soros", "platiti de Soros". Daca inlocuiesti sintagma cu "blonzii" sau "corporatistii"... Iti dai seama ca nu exista nicio acuzatie concreta acolo. Ci doar o anatema aruncata la gramada. Intrebarea e de ce a prins atat de tare si in ce masura poate fi asimilata includerea intr-o anumita categorie cu o culpa sau cu o acuzatie care trebuie dovedita. Sigur ca vorbim despre un anumit tip de manipulare, identica celei cu "comunistii"...”.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22