Voiculescu&Antena 3, achitaţi în dosarul de şantaj al RCS-RDS.Alexandrescu-4,6 ani cu executare

Dora Vulcan | 28.06.2017

Instanţa Supremă a dat miercuri sentinţa definitivă în dosarul de șantaj Antena Group - RCS & RDS. Dan Voiculescu, condamnat în 12 mai 2016 la 2 ani de închisoare cu executare, a fost achitat. Sorin Alexandrescu a primit 4,6 ani cu executare. Camelia Voiculescu a primit 1,6 ani cu suspendare.

Pe aceeași temă

 

 

 

 

Condamnările: 

 

  • Fostul director al Antena Group, Sorin Alexandrescu - 4 an și 6 luni de închisoare cu executare (mărită pedeapsa față de Curtea de Apel cu un an);
  • Camelia Voiculescu - 1 an și 6 luni cu suspendare (micșorată pedeapsa cu jumătate de an față de instanța de fond);
  • Dan Voiculescu - achitat (condamnat de Curtea de Apel în 12 mai 2016 la doi ani de închisoare cu executare);
  • Șerban Pop, fostul șef al ANAF - 2 ani cu suspendare;
  • Antena 3 și Intact Publishing - achitate (s-a menținut sentința anterioară)
  • S.C. Antena TV Group - condamnată la amendă penală de 200 000 lei pentru infracțiunea de șantaj și obligarea postului Antena 1 cu difuzarea de 10 ori, timp de o lună, a sentinței între orele 18.00-20.00
  •  Instanța supremă a mai decis achitarea lui George Daniel Matiescu, împuternicit al Intact Publishing, precum și a societăților SC Intact Publishing și SC Antena 3 SA, acuzate de DNA de șantaj și complicitate la șantaj în formă continuată

 

 

În 12 mai 2016, Curtea de Apel Bucureşti i-a condamnat pe fostul director al Antena Group Sorin Alexandrescu la trei ani şi şase luni de închisoare cu executare, pe Dan Voiculescu la doi ani de închisoare cu executare şi pe Camelia Voiculescu la doi ani de închisoare cu suspendare, în timp ce Antena 3 şi Intact Publishing au fost achitate.

 

„Condamnă pe inculpatul Alexandrescu George Sorin la o pedeapsă de 4 ani şi 6 luni de închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de şantaj. Condamnă pe inculpata Voiculescu Camelia Rodica la o pedeapsă de un an şi şase luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la şantaj. Suspendă condiţionat executarea pedepsei”, se arată în sentință.

 

Înalta Curte de Casație și Justiție a confirmat şantajarea administratorului companiei RCS & RDS de către Antena Group. Sentinţa este definitivă şi îi vizează pe cei mai importanţi oameni din grupul media înfiinţat de Dan Voiculescu - fiica acestuia, Camelia, şi pe fostul director al Antena Group, Sorin Alexandrescu.

 

Nu sunt singurele pedepse decise în acest dosar. Fostul şef al ANAF, Şerban Pop, a fost condamnat pentru divulgare de informaţii secrete la doi ani cu suspendare şi este obligat să muncească 80 de ore în folosul comunităţii.

 

 

Magistraţii au decis să ia măsuri şi împotriva trustului înfiinţat de Dan Voiculescu.

 

 

„Condamnă pe inculpata SC Antena TV Group la pedeapsa amenzii penale în cuantum de 200.000 de lei pentru săvârşirea infracţiunii de şantaj”, se arată în sentință.

 

Instanţa a obligat postul de televiziune Antena 1 să difuzeze sentinţa de condamnare de zece ori, timp de o lună, în intervalul orar 18 -20.

 

Un alt angajat al trustului Antena Group, anchetat de DNA în acest dosar, a fost achitat. La fel şi Dan Voiculescu.

 

 

La ultimul termen al procesului de la instanţa supremă, Camelia Voiculescu şi Sorin Alexandrescu au spus că sunt nevinovaţi, au cerut să fie achitaţi şi, în cazul în care totuşi judecătorii consideră că au încălcat legea, au fost de acord cu prestarea de muncă neremunerată în folosul comunităţii, transmite Digi 24.

 

 

 

 

Numai victime, una şi una

 

 

La ultimul termen al procesului, care a avut loc vineri la instanţa supremă, fostul director general al Antena Group, Sorin Alexandrescu, a spus că nu l-a şantajat pe Ioan Bendei, fostul administrator al RCS-RDS, că el a urmărit doar realizarea unei anchete jurnalistice şi că se simte victima unei înscenări, adevăratele ţinte fiind Dan Voiculescu şi fiicele sale.

 

La rândul ei, Camelia Voiculescu a susţinut că este victima procurorilor, în condiţiile în care aceştia doreau să ajungă la tatăl său.

 

Procurorul DNA a cerut, la ultimul termen de judecată, majorarea tuturor pedepselor primite în prima instanţa de inculpaţii din dosaru şantajului la RCS&RDS, solicitând pentru Camelia Voiculescu, Dan Voiculescu, Şerban Pop, Daniel Matiescu şi Sorin Alexandrescu pedepse la închisoare cu executare, iar în cazul Antena Group, Antena3 şi Intact Publishing, condamnarea acestora la plata unor amenzi penale.

 

 

În 12 mai 2016, Curtea de Apel Bucureşti i-a condamnat pe fostul director al Antena Group Sorin Alexandrescu la trei ani şi şase luni de închisoare cu executare, pe Dan Voiculescu la doi ani de închisoare cu executare şi pe Camelia Voiculescu la doi ani de închisoare cu suspendare, în timp ce Antena 3 şi Intact Publishing au fost achitate.

 

Decizia a fost contestată la instanţa supremă.

 

 

Fondatorul trustului Intact, Dan Voiculescu, şi fiica să Camelia au fost trimişi în judecată în 1 octombrie 2013, alături de Sorin Alexandrescu, atunci directorul general Antena TV Group SA, de George Daniel Matiescu, director general al Intact Publishing SRL, şi de fostul şef al ANAF Şerban Pop.

 

Potrivit anchetatorilor, în perioada 16 aprilie - 21 mai 2013, Sorin Alexandrescu a exercitat, în mod repetat şi gradual, acte de constrângere asupra lui Ioan Bendei, atunci administrator al RCC-RDS, ameninţându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupţie, astfel încât să îl determine să urmeze conduita impusă de inculpat.

 

Actele de constrângere s-ar fi exercitat verbal, prin afirmaţii legate de perspectiva declanşării unui scandal mediatic, dar şi prin intermediul unui spot publicitar prin care publicul era informat că vor fi făcute dezvăluiri cu privire la presupuse fapte de corupţie în care ar putea fi implicat Ioan Bendei. Anchetatorii susţin că acest spot publicitar a fost realizat din dispoziţia Cameliei Voiculescu şi a lui Sorin Alexandrescu, la 8 mai 2013, şi a fost difuzat în perioada 9 - 30 mai 2013, cu o frecvenţă de cinci ori pe zi (în total de 401 ori) de toate posturile TV aparţinând SC Antena TV Group SA şi SC Antena 3 SA.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22