Pe aceeași temă
Culorile care vindecă afecțiuni și descrierea personajelor prin semnul zodiacal sunt noi exemple de situații, ieșite la iveală în ultimele zile, în care pseudoștiința e recomandată spre folosire în școlile românești.
Un document cu antetul Ministerului Educației, cu strategii didactice pentru învățământul universitar și care vorbește despre “metoda horoscopului” de predare la limba română, a început să circule în mediile universitare, după cazul numerologiei recomandate școlilor gălățene. Iar zilele trecute, pe Facebook,
Alexandru Toma Pătrașcu, fondator al Bucharest Science Festival și al Asociației Secular-Umaniste din România, a notat cazul unui ghid de bune practici în educație, publicat sub coordonarea Inspectoratului Școlar Județean Iași, în care se vorbește despre puterile paranormale ale unor culori.
“Sunt profesor de matematică. Ce facem? Introducem și astrologia după aceea? Introducem studiul zodiilor în școală? Nu”, spunea pentru EduPedu.ro, săptămâna trecută, secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Sorin Ion, referindu-se la cazul numerologiei propuse în școlile din Galați. Oficialul se poate să se fi grăbit cu dezmințirea privind zodiile, pe măsură ce apar noi exemple de pseudoștiință propusă pentru activitatea didactică.
Cititori EduPedu.ro au semnalat un document, care circulă în mediul decidenților universitari în ultimele zile, document ce poartă în antet siglele Ministerului Educației și a Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Superior, în care este recomandată “metoda horoscopului” la orele de română.
Este vorba despre un modul dintr-un proiect cu titlul “Îmbunătățirea calității activității didactice și a respectării deontologiei și eticii academice în Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, proiect ce a obținut finanțare în 2017. Acesta notează, la “Elemente și strategii didactice aplicate în învățământul universitar”, “metoda horoscopului”, după cum reiese din documentul consultat de Edupedu.ro.