Pe aceeași temă
Investiţia va fi de un miliard de euro, locaţia de producţie va oferi o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an şi va crea peste 1.000 de locuri de muncă.
Aceasta este cea de-a treia investiţie majoră pierdută de România după cea a Jaguar Land Rover care a ales Slovacia, noua uzină a Daimler care s-a dus tot în Ungaria cu un al doilea miliard de euro şi una de 600 mil. euro a Daimler într-o uzină de motoare care a mers spre Polonia.
Compania a anuntat ca lucrarile vor incepe, cel mai probabil, in a doua jumatate a anului viitor, potrivit Bloomberg, preluat de Ziare.com. Unitatea este asteptata sa produca circa 150.000 de autovehicule anual. Compania nu a precizat ce model va fi produs in noua fabrica.
BMW construieste prima sa fabrica in Europa din ultimele doua decenii, in contextul in care masurile protectioniste, anuntate in ultimele luni, au crescut costurile la nivel global. O astfel de decizie va ajuta compania sa tina costurile sub control, in contextul tensiunilor comerciale care pot afecta fabrica din Statele Unite, considera analistii. In plus, o unitate in Ungaria ofera mai multa flexibilitate companiei si in contextul Brexit-ului.
BMW a anuntat recent ca va mari preturile a doua SUV-uri fabricate in Statele Unite si comercializate pe piata chineza, pentru a lua in considerare costul suplimentar al tarifelor impuse importurilor de automobile de catre autoritatile din China, cea mai mare piata auto din lume.
„Trebuie să luăm în serios toate aceste semnale venite de la investiţiile majore în industria auto, şi nu numai, pentru că, în ultima vreme România nu mai este luată în calcul în faza de analiză. În anii trecuţi Mercedes şi Audi au ales tot Ungaria, ca şi BMW, în cazul de faţă, pentru construcţia de uzine. Să ne uităm puţin care sunt elementele pe care toţi aceşti mari constructori le-au anunţat ca fiind importante în luarea deciziei“, a explicat pentru Ziarul Financiar, Daniel Anghel, partener, liderul Echipei de Servicii pentru Sectorul Automotive, PwC România.