Pe aceeași temă
Proiectul, care a fost dezvăluit de Bloomberg, arată că această taxă suplimentară va majora costurile fiscale ale acestor giganți ai internetului, Comisia vizând obținerea unor sume mai mari din partea unei industrii care deocamdată se bucură de un sistem prea favorabil de taxare, fără contribuții pe măsura veniturilor la finanțele publice.
Statele din UE caută de mai mult timp metode de impozitare a companiilor digitale, între care se afla Amazon și Facebook, astfel încât să ia in considerare valoarea reală creată de acești giganți în regiune.
Taxa pe venituri gândită de Comisie, care va fi prezentată săptămâna viitoare, va reprezenta numai o soluție țintită, temporară. Blocul comunitar mai intenționează să propună o abordare cuprinzătoare, pe termen lung, care se va concentra pe crearea unui sistem permanent destinat companiilor digitale.
Aria de aplicare a taxei avute în vedere va reuni companiile care oferă servicii ca publicitatea sau vânzarea de date ale utilizatorilor, potrivit proiectului Comisiei Europene. De asemenea, va acoperi serviciile oferite de platformele digitale care permit utilizatorilor sa se găsească și să interacționeze unii cu alții si prin intermediul cărora utilizatorii își oferă unii altora alimente si servicii.
Taxa va fi aplicata companiilor cu venituri anuale la nivel global de peste 750 de milioane de euro si venituri totale impozabile din servicii digitale oferite in EU de peste 50 de milioane de euro, arata proiectul. Parametrii ar putea sa fie modificați pana la aprobarea propunerilor.
Taxa, care va fi aplicata anual veniturilor brute, va avea un nivel unic in UE, de 3%, dar si aceasta ar putea suferi modificări in versiunea finala. Versiunile anterioare ale proiectului prevedeau un cuantum al taxei de 1%-5%.
Proiectul trebuie sa fie aprobat in unanimitate de toate cele 18 state membre ale UE înainte de a deveni lege, așa cum și o singură țară îl poate bloca.