Companiile resimt pe multiple planuri efectele epidemiei cu coronavirus din China

Laurentiu Gheorghe | 02.02.2020

Economia chineză resimte puternic impactul epidemiei cu coronavirus iar efectele se propagă prin problemele companiilor în întreaga lume punând în pericol creșterea economică.

Pe aceeași temă

Companiile avertizează că sunt perturbate lanțurile de aprovizionare cu efect asupra veniturilor din cauza întreruperii activității fabricilor și a magazinelor, iar companiile aeriene își anulează zborurile din și înspre China, scrie Reuters, preluat de Ziare.com.

Impact financiar

  • Electrolux a anuntat ca epidemia poate avea un impact material, daca furnizorii sai din China vor fi afectati in continuare, si ca pune in aplicare planuri de urgenta.

  • H&M a anuntat ca inchiderea a circa 45 de magazine in China i-a afectat vanzarile in ianuarie. Compania a aratat ca se aprovizioneaza mult din China, dar ca flexibilitatea lantului de aprovizionare a compensat pana in prezent impactul.

  • Baidu a anuntat ca amana anuntarea rezultatelor aferente trimestrului patru si a recomandat angajatilor sa lucreze de acasa.

  • Hyundai Motor a anuntat ca urma sa opreasca productia unui SUV in Coreea de Sud, in acest weekend, pentru a face fata perturbarii aprovizionarii provocate de epidemie.

  • Tata Motors, compania mama a Jaguar si Land Rover, anticipeaza ca epidemia va avea un efect negativ asupra productiei din China si asupra profiturilor sale.

  • Japan Airlines a anuntat ca un sfert dintre rezervarile catre China au fost anulate in ultimele 10 zile.

  • Levi Strauss a inchis jumatate din magazinele sale din China si a anuntat ca va suporta un impact pe termen scurt.

  • LG Display nu a inchis inca vreo fabrica din China, dar a avertizat ca epidemia a sporit incertitudinile pentru furnizori.

  • McDonald's, care a inchis cateva sute dintre cele 3.300 de restaurante din China, anticipeaza ca impactul total asupra profitului va fi "destul de mic", daca virusul va fi tinut sub control in China.

  • Remy Cointreau a avertizat ca posibilul impact al epidemiei va fi semnificativ, din cauza expunerii mari la China.

  • Royal Caribbean Cruises, care a anulat trei excursii ale navelor sale de croaziera din China, a redus estimarile de profit pentru 2020 cu circa 10 centi pe actiune, afirmand ca va suporta un impact de inca 10 centi pe actiune daca restrictiile de calatorie vor continua pana la sfarsitul lunii februarie.

  • Sangyong Motor va opri activitatea fabricii sale in orasul sud-coreean Pyeongtaek, in perioada 4-12 februarie, din acelasi motiv.

  • Samsung Electronics a prelungit vacanta la unele dintre fabricile sale, in conformitate cu recomandarile guvernamentale, dar a refuzat sa comenteze impactul.

  • Samsung SDI, producator de baterii afiliat la grupul Samsung, care are Volvo printre clientii sai, anticipeaza ca va exista un impact asupra rezultatelor financiare din trimestrul care se va incheia in martie.

  • SK Hynix, care detine o fabrica de cipuri in orasul Wuxi, din estul Chinei, a anuntat ca epidemia nu i-a perturbat inca activitatea, dar ca situatia s-ar putea schimba daca epidemia va continua.

  • Starbucks, care a inchis peste jumatate din cele aproximativ 4.300 de magazine din China, a amanat o actualizare a estimarilor financiare pentru 2020, anticipand un impact material temporar.

  • Tesla a avertizat ca o intarziere de o saptamana, o saptamana si jumatate a livrarilor automobilelor Model 3 de la fabrica din Shanghai i-ar putea afecta usor profitul in trimestrul care se va incheia in martie, dupa ce China a ordonat inchiderea fabricii. Tesla evalueaza si daca lantul de aprovizionare pentru automobilele fabricate in California va fi afectat.

Inchideri de magazine sau fabrici

  • Apple inchide toate magazinele si birourile companiei din China continentala pana pe 9 februarie.

  • Google, parte a grupului Alphabet, inchide temporar toate birourile din China, Hong Kong si Taiwan.

  • Deere inchide temporar unitatile din China, pana va stabili momentul potrivit pentru redeschiderea lor.

  • Producatorii americani de masti chirurgicale, intre care 3M, Owens & Minor si Alpha Pro Tech, maresc productia datorita cresterii cererii in China si la nivel mondial, ca reactie la epidemie.

  • Toyota Motor a inchis fabricile din China pana pe 9 februarie.

  • Walt Disney a inchis statiunile si parcurile tematice din Shanghai si Hong Kong.

  • Fast Retailing a inchis 100 de magazine Uniqlo in Hubei.

  • IKEA a inchis toate cele 30 de magazine detinute in China.

  • Swatch a inchis cinci magazine in Wuhan, Yum China a inchis unele restaurante KFC si Pizza Hut din oras, Luckin Coffee si-a inchis cafenelele, iar AB Inbev a suspendat productia de bere din China.

  • Imax a amanat lansarile de filme in China.

Hoteluri, platforme de rezervari, agentii

  • Hyatt extinde politica de anulari pentru calatorii chinezi si hoteluri cu aprope trei saptamani, pana pe 29 februarie.

  • InterContinental Hotels si Hyatt Hotels au anuntat ca vor permite clientilor sa anuleze gratuit rezervarile din China, pentru anumite date.

  • Ctrip, cea mai mare platforma de rezervari online din China, a anuntat ca peste 300.000 de hoteluri de pe platforma sa au acceptat sa ramburseze banii pe rezervari, in perioada 22 ianuarie-8 februarie.

  • Fliggy, site-ul de rezervari al Alibaba, ofera rambursari similare, ca si mai multi touroperatori chinezi si europeni.

Limitarea calatoriilor catre China

  • Walmart limiteaza temporar "calatoriile care nu sunt esentiale pentru afaceri" catre, dinspre si cele din interiorul Chinei continentale, in timp ce Chevron a cerut angajatilor sa isi amane toate calatoriile in China care nu sunt esentiale.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22