Pe aceeași temă
În contextul anual, în care Uniunea nu reușește să gestioneze nici măcat milionul care a intrat în 2015, FMI pune la îndoială capacitatea UE de a integra pe piața muncii un număr atât de mare de persoane, scrie Sursa Zilei.
Pe termenul scurt aceste sosiri vor avea un efect pozitiv asupra PIB-ului, ca urmare a efectului multiplicator creat de creșterea cheltuielilor guvernamentale și a creșterii ofertei pe piața muncii, în general mână de lucru mai ieftină.
Pe termen lung însă, afluxurile nu vor stimula creșterea economică, din cauza lipsei integrării lor pe piața muncii, mai scrie Sursa Zilei.
Studiul se mai referă și la discriminările de pe piața muncii, imigranții primind salarii mai mici față de cele ale localnicilor, iar rata șomajului în rândul lor fiind mai ridicată.
Odată cu trecerea timpului, diferențele se atenuează ușor, dar ele rămân, ca efect al dificultăților de integrare provocate în special de insuficienta cunoaștere a limbii țării gazdă, dar și a lipsei de calificare a migranților în meserii de care noua lor țară are nevoie.
***
Guvernul de la Bucuresti a aprobat marti, 19 ianuarie 2016, modificarea legii privind azilul, transpunand total directiva europeana privind procedurile de azil și directiva privind stabilirea standardelor pentru primirea solicitanților de protecție internaţională.
Pentru asigurarea condițiilor materiale valorile maxime estimate iau în calcul durata medie a procedurii de azil estimată la 10 luni.
Pe baza datelor comunicate de Institutul de Cercetare a Calității Vieții (ICCV), a fost stabilit un set de valori necesare pentru cheltuielile lunare (hrană, îmbrăcăminte, cazare), pentru un solicitant de azil, adult.
Astfel, solicitantul de azil beneficiază, la cerere, de hrană în limita sumei de 10 lei/persoană/zi, de îmbrăcăminte în limita sumei de 67 de lei/persoană/sezon vară și de 100 lei/persoană/sezon iarnă, la care se adaugă 6 lei/persoană/zi reprezentând cheltuieli cu transport local, servicii culturale, presa, servicii de reparații și cheltuieli pentru igiena personală.
În plus, solicitanții de azil cărora Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) nu le poate asigura cazarea în centrele de primire din subordine pot beneficia de asistență materială pentru închirierea unei locuințe, în valoare de 450 lei/persoană/lună, și asistență materială pentru acoperirea cheltuielilor de întreținere, în valoare de 120 lei/lună/persoană pentru sezonul cald și 155 lei/lună/persoană pentru sezonul rece.
Suma acordată lunar pentru chirie scade cu 30% în cazul familiilor cu doi membri și cu 40% în cazul familiilor cu trei membri.
Inspectoratul General pentru Imigrări poate suspenda acordarea acestor sume și poate impune rambursarea sau suportarea pe viitor a costurilor respective în cazul în care constată că solicitantul de protecție internaţională deține mijloacele necesare unui nivel de trai adecvat și poate contribui la suportarea costurilor aferente condițiilor material de primire și îngrijirilor medicale.