Pe aceeași temă
Investigațiile continuă duminică în Egipt pentru stabilirea cauzelor prăbușirii, dramă marcată printr-o zi de doliu național în Rusia, relatează AFP.
Gruparea jihadistă a anunțat sâmbătă că a doborât avionul ca represalii pentru intervenția rusă din Siria, însă ministrul rus al transporturilor, Maxim Sokolov, a respins această revendicare, spunând că autoritățile egiptene "nu dispun de nicio informație care ar confirma astfel de insinuări".
Experții în aeronautică sunt de asemenea sceptici în legătură cu revendicarea SI, lucrând cu ipoteze precum apariția unei defecțiuni tehnice sau existența unei bombe la bord, scrie Agerpres.
În Rusia a fost deschisă de asemenea o anchetă, iar sediile companiei aeriene care opera aeronava și ale firmei de turism la ale cărei servicii apelaseră pasagerii au fost percheziționate, în timp ce investigatori din Franța și Germania sunt așteptați duminică în Egipt, o procedură obișnuită pentru toate incidentele în care este implicat un avion Airbus, cele două țări fiind principalii membri ai consorțiului european care construiește acest tip de aeronavă.
Cele 224 de persoane de la bordul avionului - turiști și membri ai echipajului, în mare majoritate de naționalitate rusă - au murit sâmbătă în urma prăbușirii aeronavei Airbus în care se aflau în Sinai, bastion al ramurii egiptene a grupării Statul Islamic (SI).
În Rusia, drapelurile au fost coborâte în bernă duminică la clădirile oficiale, iar posturilor de televiziune li s-a cerut să anuleze programele de divertisment, conform unui decret al președintelui Vladimir Putin, difuzat sâmbătă de Kremlin.
Contactul cu avionul Airbus A321-200 al companiei ruse Kogalimavia, mai cunoscută sub numele de Metrojet, a fost pierdut la 23 de minute după decolarea sa, în zorii zilei de sâmbătă, de pe aeroportul celebrei stațiuni balneare Sharm el-Sheikh, la Marea Roșie, și când se afla la o altitudine de peste 9.100 de metri.
Potrivit unor responsabili ai aviației civile egiptene, căpitanul se plângea în acel moment de o eroare tehnică la sistemul său de comunicare. Însă ministrul egipten pentru aviație civilă, Hossam Kamal, a dat asigurări că, până la pierderea contactului, "comunicarea între pilot și turnul de control era normală" și că pilotul nu a cerut schimbarea traseului, mai scrie Agerpres.
Avionul avea ca destinație Sankt-Petersburg, al doilea oraș din Rusia.
Compania Metrojet a precizat într-un comunicat că avionul fusese supus unui control tehnic complet în 2014 și că pilotul avea 12.000 de ore de zbor la activ.
Dintre cei 217 pasageri, 214 erau ruși și trei ucraineni, a precizat guvernul egiptean. Echipajul avea șapte membri. Potrivit Moscovei, pasagerii aveau vârste cuprinse între 10 luni și 77 de ani.