Scandalul Sky News, legat de presupusul trafic de arme din România, în presa internaţională

E.b. | 12.08.2016

Scandalul provocat de reportajul Sky News privind presupusul trafic cu arme în România a ajuns în atenţia presei internaţionale. Mai multe publicaţii relatează despre acuzaţiile formulate atât de autorităţile de la Bucureşti, cât şi de jurnalistul britanic Stuart Ramsay.

Pe aceeași temă

 

 

Cotidianul The Independent comentează că materialul Sky News, intitulat “Bandă vinde AK-47 destinate pentru Europa Occidentală” a provocat furie în România, după ce a fost publicat duminică. Publicaţia prezintă pe scurt conţinut materialul, precum şi principalele date cunoscute din ancheta demarată de DIICOT, conform News.ro.

 

The Independent îl citează pe Aurelian Szanto, cel care ar fi organizat întâlnirea dintre echipa Sky News şi românii care au apărut ca traficanţi de arme, care afirmă că a fost păcălit de jurnaliştii britanici şi că documentarul a fost regizat. Cotidianul notează şi reacţia Sky News, care susţine veridicitatea materialului şi care anunţă că nu a fost contactat de autorităţile române.

 

The Guardian consemnează şi reacţiile de pe Twitter ale jurnalistului Stuart Ramsay, care a negat acuzaţiile şi a sugerat că toată controversa are la bază faptul că Guvernul român a fost pus într-o lumină proastă de material.

 

Scandalul a ajuns şi peste Ocean, în Statele Unite. Agenţia de presă Associated Press, preluată de portalul US News, afirmă că materialul difuzat de Sky News a provocat furie în România.

 

“Premierul Dacian Cioloş s-a implicat în controversă joi seara, spunând că este inacceptabilă (…) denigrarea unei ţări fără dovadă”, scrie AP.

 

Agenţia anunţă şi că cei trei bărbaţi care apar în reportajul realizat de jurnalistul britanic Stuart Ramsay despre un presupus trafic de arme în România au fost reţinuţi, joi seară, de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) Bucureşti.


Fraţii Atilla Csaba Pantics şi Levente Pantics, precum şi intermediarul Mihai Aurelian Szanto sunt învinuiţi de constituire a unui grup infracţional organizat, nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor şi comunicarea de informaţii false.
 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22