Trump recunoaştea că atacurile cibernetice care l-au favorizat sunt venite dinspre Rusia

E.b. | 12.01.2017

Cred că a fost Rusia, a spus Trump la prima sa conferinţă de presă după câştigarea alegerilor prezidenţiale, recunoscând explicit posibilitatea ca Moscova să fi atacat cibernetic serverele formaţiunii care a susţinut-o pe Hillary Clinton, rivala sa în cursa prezidenţială.

Pe aceeași temă

  

 

Este prima afirmaţie oficială în acest sens care ar putea să reprezinte o confirmare a datelor şi acuzaţiilor extrem de grave conţinute în documentul de 50 de pagini cerut personal de Preşedintele Obama: „Assesing Russian Activities and Intentions in Recent Elections” (realizat de analiştii de la CIA, FBI şi NSA), conform adevarul.ro.

 

Schimbare radicală de atitudine după ce acelaşi Donald Trump acuza CIA de „concluzii ridicole” şi vorbeşte despre „o vânătoare de vrăjitoare

 

 

Concluzii din Raport 

 

Eforturile ruşilor de a influenţa alegerile prezidenţiale americane reprezintă cea mai recentă expresie a dorinţei pe care Moscova o are de mai mult timp de a submina ordinea democratică liberală americană, numai că aceste activităţi au demonstrat, în raport cu operaţiuni anterioare, o escaladare semnificativă în orientare, nivel de activitate şi intenţie finală. 

 

Considerăm că Preşedintele rus Vladimir Putin a ordonat o campanie de influenţare în 2016 având ca ţintă alegerile prezidenţiale americane. Scopurile Rusiei erau de a submina încrederea publică în procesul democratic american, de a denigra pe Hillary Clinton şi de a-i afecta şansele de a fi aleasă şi potenţiala ei preşedinţie. 

 

Mai mult, considerăm că Putin şi Guvernul Rusiei au avut o preferinţă clară pentru Preşedintele-ales Trump. Avem o foarte mare încredere în aceste estimări.

 

Campania de influenţă a Moscovei a urmat uneia strategii ruseşti care combină actiităţi de informaţii specifice şi „acoperite” - precum activitatea cibernetică - cu eforturi făcute public de agenţii ale statului, mass media publice, intermediari terţi sau oameni plătiţi să posteze pe reţelele de socializare, aşa-numiţii „troli”, conform adevarul.ro.

Campania de influenţă a Moscovei a urmat uneia strategii ruseşti care combină actiităţi de informaţii specifice şi „acoperite” - precum activitatea cibernetică - cu eforturi făcute public de agenţii ale statului, mass media publice, intermediari terţi sau oameni plătiţi să posteze pe reţelele de socializare, aşa-numiţii „troli”.

Citeste mai mult: adev.ro/ojms9zconform adevarul.ro.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22