Prin cenuşa TVR

Rodica Palade | 09.10.2012

Pe aceeași temă

Îl vom numi în continuare Cla­u­diu Săftoiu şi nici într-un caz El­wis, aşa cum o tot fac adversarii lui. Prin apăsata insistenţă pe ră­sunătorul apelativ purtat de ştear­sa persoană a lui CS, aceştia spe­ră să-l aneantizeze pe fostul soţ al Adrianei, fostul ziarist la EVZ, fostul consilier a lui Traian Bă­ses­cu, fostul director SIE, ac­tu­al­mente PDG la TVR. După un sta­giu consistent anti-Băsescu efec­tuat aproape zi de zi pe pla­to­u­rile Antenelor şi apreciat ca ata­re de şefii puciului din vară, CS a primit jilţul şi sceptrul fa­limen­tarei, dar mereu importantei ins­tituţii de propagandă. Din pri­me­le zile de şefie, CS a avut de-a face cu insubordonatul site al TVR: de acolo, s-a aflat pentru prima oară de plagiatul pre­mie­rului Ponta, pe care CS venise cu sarcina precisă (de partid) să-l apere. Rapid, şi site-ul, şi TVR In­fo au zburat. A urmat TVR Cul­tural, prea costisitor în vi­zi­u­nea reformistă a lui CS, nu însă şi TVR 3, tribuna propagandistică a oricărui politician din pro­vin­cie.

Cu peste 3.000 de angajaţi, au­dienţe modeste (în vremurile ei bune) şi cu o pierdere de 154.618.779,33 euro, TVR a fost, este şi va fi o miză politică de grad zero, aşa cum trainic a croit-o, în plin avânt sau „spre comunism în zbor“, Nicolae Ceauşescu. CS „implementează“ în aceste zile reforma pentru „redresarea TVR“, deşi, conform deciziei date de Curtea Cons­ti­tu­ţională, el nu mai e, dar o să fie la loc, PDG. Asta înseamnă pu­nerea în mişcare a 13 comisii de selecţie, care, în final, ar trebui să dea afară 872 de persoane. Operaţiunea costă instituţia vreo 75.000 de euro. Comisiile sunt făcute din oameni politici, toţi de la USL, pe care CS şi mâna sa dreaptă, d-l Zgabercea, au în­cercat să-i ascundă în spatele câte unei persoane onorabile şi fără de partid, pusă acolo de formă şi fără nicio consultare. Asta înseamnă „oficializarea con­trolului politic“, spune Mihai Ră­dulescu, jurnalist la TVR. „Min­ciună şi fanfaronadă“ şi „ni­cio­dată TVR nu s-a confruntat cu o mai mare presiune politică“, ţi­pă Valentin Nicolau, membru în CA al TVR, el însuşi fost PDG al instituţiei. „Nu sunt sultan aici la televiziune“, se apără CS. Dar nici nu ne închipuisem una ca asta despre un atât de bine cu­noscut eunuc.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22