Dacian Ciolos, despre reportajul Sky News: Nu poti denigra o tara fara sa ai dovezi

Dora Vulcan | 11.08.2016

Prim-ministrul Dacian Ciolos considera ca este inadmisibil modul in care a fost realizat reportajul Sky News privind traficul de arme in Romania, el afirmand ca "nu poti denigra o tara fara sa ai dovezi", transmite News.ro.

Pe aceeași temă

 

 

Prim-ministrul a spus ca a cerut ca autoritatile romane sa ia pozitie fata de reportajul Sky News intrucat este vorba de o denigrare a Romaniei.

 

"Domnul ambasador de la Londra a si spus public initiativele pe care le-a avut (...) Eu am transmis ca vreau sa luam pozitie pentru ca cred ca e inadmisibil sa existe astfel de atitudini din partea unei prese care este libera. Nu poti sa denigrezi o tara fara sa ai dovezi atunci cand vii cu anumite afirmatii", a declarat, joi, la Sibiu, Dacian Ciolos, citat de News.ro.

 

Ofcom, institutia de reglementare a audiovizualului in Marea Britanie, a transmis, joi, agentiei de presa News.ro ca a primit, in total, 12 reclamatii in legatura cu ancheta Sky News privind presupusii traficanti de arme din Romania, pe care le va analiza cu atentie inainte de a decide daca va investiga cazul. Miercuri seara, Ofcom anunta, la solicitarea News.ro, ca sunt sase sesizari.

 

"Regulamentul nostru cere ca programele de stiri sa fie corecte. Am primit 12 reclamatii referitoare la materialul Sky News, pe care le analizam cu atentie inainte de a decide daca sa demaram o investigatie", a spus purtatorul de cuvant al Ofcom.

 

La solicitarea News.ro, Ofcom, institutia omoloaga Consiliului National al Audiovizualului (CNA) in Marea Britanie, a transmis, miercuri, ca a primit sase reclamatii in legatura cu ancheta Sky News.

 

Institutia a precizat ca identitatea oricarui reclamant este confidentiala si ca Ofcom va analiza reclamatiile in aproximativ zece zile lucratoare inainte de a decide daca lanseaza o investigatie.

 

Unul dintre cei care a spus ca s-a adresat Ofcom in cazul materialului difuzat de Sky News este ambasadorul Romaniei in Marea Britanie, Dan Mihalache. Conform unui raspuns transmis News.ro, ambasada a subliniat in sesizarea transmisa Ofcom "caracterul imprecis, incomplet si incorect al informatiilor prezentate in reportajul mentionat, care nu sustin concluziile anchetei jurnalistice respective, si care sunt de natura a proiecta o imagine negativa a Romaniei in randul publicului britanic".

 

DIICOT a facut perchezitii, miercuri, si i-a adus la audieri pe presupusii traficanti de arme si pe intermediarul implicati in realizarea reportajului difuzat de Sky News, seful DIICOT, Daniel Horodniceanu spunand ca se confirma ca este vorba despre un scenariu pus la cale de catre jurnalistii britanici.

 

Aurelian Mihai Szanto, intermediarul din reportajul Sky News, a declarat, miercuri, dupa ce a fost audiat la DIICOT, ca s-a lasat pacalit de cei care au facut materialul despre traficul de arme si a acceptat sa fie facut acel documentar, cu oameni pe post de "actori", cu intrebari si raspunsuri prestabilite, despre care i s-a spus ca va fi difuzat in decembrie, cu mentiunea la final ca persoanele care apar sunt fictive. Szanto a spus ca jurnalistii de la Sky News au stricat imaginea Romaniei si au dat o stire care "a cazut ca o bomba peste toata Europa", dintr-un material filmat in 31 iulie.

 

Postul de televiziune Sky News a anuntat, miercuri, ca sustine in totalitate, in continuare, materialul publicat duminica, privind presupusii traficanti de arme din Romania. De altfel, Sky News a postat din nou pe site miercuri materialul filmat de jurnalistul Stuart Ramsay.

 

"Stuart Ramsay si echipa sa au oferit un material solid privind vanzarea de arme in Romania, iar Sky News sustine in totalitate acest material", a declarat, intr-un mesaj transmis presei din Romania, directorul pentru Relatii Publice al Sky News, Lucy Ellison.

 

Stuart Ramsay, autorul reportajului difuzat de Sky News privind traficantii romani de arme si-a sustinut ancheta prin mai multe mesaje publicate pe Twitter, in care neaga ca ar fi vorba despre o inscenare si afirma ca in imaginile inregistrate de camerele de supraveghere ale hotelului unde au fost cazati apar numai membrii echipei de filmare, nu si "intermediarul" din reportaj.

 

Britanicul a fost criticat de mai multi jurnalisti din Romania, dar si de un membru al Consiliului National al Audiovizualului (CNA), Valentin-Alexandru Jucan, care l-a avertizat, pe Twitter, ca este posibil sa fie dat in judecata.

 

"Cred ca vei fi chemat in judecata. Noroc. Valentin Jucan, Secretar de Stat, Consiliul National al Audiovizualului", i-a scris el britanicului.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22