Liviu Pop, primul pas pentru editura unică. Tranzacția cu care controlează milioane de euro

Dora Vulcan | 22.09.2017

Ministrul Liviu Pop a făcut primul pas concret pentru constituirea editurii care va deține monopolul în domeniul manualelor. Liviu Pop a decis să reintroducă un sistem de învățământ centralizat, în care toate deciziile să treacă prin pixul său, scrie România liberă.

Pe aceeași temă

 

 

 

 „Săptămâna viitoare vom veni cu un act normativ în Guvern, în aşa fel încât să punem capăt acestei sarabande din ultimii cinci ani de zile – Editura Didactică şi Pedagogică să preia integral editarea manualelor şcolare, în aşa fel încât toţi elevii din România să beneficieze la timp de manuale şcolare“, promitea Pop pe 25 august.

 

Ministerul Educației a publicat un proiect de ordonantță de urgență privind înființarea Societății Editura Didactică și Pedagogică S.A., ca urmare a reorganizării Regiei Autonome „Editura Didactică și Pedagogică“.

 

 

Intențiile lui Pop sunt clar explicate în „Nota de Fundamentare“, care arată caracterul urgent al prezentei ordonanțe de urgență: „în anii precedenți, manualele nu au putut fi livrate către unitățile de învățământ la începutul școlilor“, „procedura anevoioasă pentru toate licitațiile privind achiziția manualelor“, „la toate licitațiile anterioare, pentru clasa a V-a perioada de elaborare a proiectelor de manuale școlare a fost de șase luni“, „de la data deschiderii ofertelor până la încheierea ultimului acord-cadru au trecut 6-8 luni“. În opinia lui Pop, rezolvarea acestor întârzieri în editarea manualelor o reprezintă suprimarea licitațiilor și încredințarea întregului proces unei edituri subordonate politic. În „Nota de Fundamentare“ se precizează că înființarea „Editurii Didactice și Pedagogice“ este de interes național, fără a oferi alte precizări.

 

Bani de partid în Educație

 

Din aceste considerente, dar și pentru că „la începutul fiecărui an școlar pentru care s-au organizat licitații nu au existat toate manualele școlare pentru care s-au depus oferte“, Guvernul decide: „Se înfiinţează Societatea Editura Didactică și Pedagogică S.A., societate pe acţiuni cu capital integral de stat și de interes național, în subordinea Ministerului Educației Naționale…

 

Societatea Editura Didactică și Pedagogică S.A. are ca obiect principal de activitate editarea de: manuale şcolare pentru învăţământul preșcolar, primar, gimnazial, postliceal şi universitar, în limba română şi în limbile minorităţilor naţionale, de lucrări pentru învăţământul preşcolar; manuale pentru şcoli profesionale şi de maiştri; tratate, lucrări de metodică şi de pedagogie; lucrări în sprijinul învăţământului pentru perfecţionarea profesorilor şi pentru activităţi individuale ale elevilor şi studenţilor, originale şi traduceri din alte limbi; materiale grafice în domeniul mijloacelor de învăţământ, precum şi alte lucrări necesare învăţământului“.

 

articolul integral în România liberă

 

 

Pop, deranjat de "baronii manualelor" care obtin anual pe zona de auxiliare "undeva peste 100 de milioane de euro"

 

"Baronii manualelor, care, asa cum am spus, in zona aceasta a auxiliarelor au anual - se vehiculeaza - undeva peste 100 de milioane de euro. Nu stiu cati dintre acesti bani sunt fiscalizati si in buzunarele cui ajung. Numai auxiliare. Bani gri catre negru. Trist este ca in spatele acestor baroni ai manualelor, care incaseaza venituri foarte mari si au averi colosale unii dintre ei, sufera elevii acestei tari si noi nu avem nici bani la bugetul de stat ca sa putem asigura gratuitate educatiei - si nu numai, si a sanatatii, eu vorbesc acum de educatie. (...) Este o miza financiara si eu cred, intuiesc ca o parte dintre atacurile pe care le-am suportat zilele acestea sunt si din zona aceasta. Nu am cum sa dovedesc, intuiesc si voi face public la momentul respectiv si toate editurile care au fost notificate si toate editurile care niciodata nu au participat la licitatie de manuale - mare atentie!-, dar totdeauna s-au dus la vanzari de auxiliare", a spus Pop, citat de ziare.com.

 

Ministrul Educatiei si-a prezentat in aceeasi emisiune si planurile pe care le are dupa ce Editura Didactica va ajunge in subordinea MEN

 

"Noi avem manuale in Romania de pe vremea domnului Marga, de 20 de ani. Cu aceasta ultracompetitie intre autori este invatamantul mai bun ca acum 20 de ani? Vom muta competitia pentru manuale intre autori. Autorii pot sa scrie manualele, dar noi trebuie sa ne asiguram, ca stat, prin Editura Didactica si Pedagogica, de faptul ca nu mai am intarzieri de manuale la clasa", a spus Pop.

 

Intrebat cand vor ajunge manualele de clasa a V-a in scoli, ministrul a spus in 90% dintre acestea vor fi pe bancile elevilor in 10 octombrie.

 

"In 10 octombrie vom avea 90% dintre ele. Va asigur ca vom avea resursa educationala pentru fiecare elev. Sa nu mai facem erori de sistem, Editura Didactica si Pedagogica vine in subordinea MEN. In momentul in care avem actul normativ, in maximum o saptamana incepem licitatia pentru manualele de clasa a VI-a si pentru toate manualele de clasele I-V care nu au fost licitate. 100% rezolvam problema. Prin Legea manualului scolar pe care o avem in programul de guvernare si pe care, asa cum am spus, saptamana viitoare o vom lansa in dezbatere publica, vom finaliza aceasta harababura a manualelor scolare si ii asigur pe toti parintii, elevii si profesorii ca tot ceea ce va ajunge in ghiozdanul elevului, in fata elevului va fi certificat de cineva", a spus Pop. 

 

 

 

 

background

 

  • Intelectualii denunță cenzura din educație. Cărtărescu și Manolescu i-au scris ministrului Pop

 

Aproape 200 de cadre didactice, cercetători, academicieni și scriitori au dat publicității apelul ”Dreptul la Educație”

 

 

 Un apel la care au aderat aproape 200 de cadre didactice, academicieni, oameni de cultură, cercetători a fost făcut public miercuri în contextul discuțiilor privind reorganizarea Editurii Didactice și Pedagogice și transformarea acesteia în singura editură cu drept de publicare a manualelor școlare.

 

Semnatarii îi solicită ministrului Educației Liviu Pop să renunțe „imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei acțiuni sub fardul gros al așa zisei licitații de autori, organizată de editura de casă a statului”se arată într-un comunicat remis României libere.

 

În data de 15 septembrie, Ministerul Educației Naționale a pus în transparență decizională un proiect de Hotărâre de Guvern prin care Regia Autonomă Editura Didactică și Pedagogică ar deveni societate pe acțiuni cu un unic proprietar, statul, având dreptul de a publica în mod exclusiv manualele școlare.

 

„Având în vedere ultimele intenții anunțate de Ministerul Educației Naționale, instituţie identitară fundamentală, și îngrijoraţi fiind de evoluţiile practice ale acestor intenții, ne exprimăm categoric împotriva respectivelor inițiative, fără echivoc în solicitarea încetării atacului la adresa educației de calitate. Direcțiile pe care le impune acum MEN sunt caracterizate printr-o încercare de erodare a principiilor intrinseci ale educației, constau în acţiuni plasate sub semnul iminenței cenzurii, a insinuării treptate a factorului ideologic monopolizant, și se îndreaptă direct împotriva generațiilor care vor constitui viitorul țării”, se arată în scrisoarea deschisă.

 

Autorii scrisorii subliniază că prin această măsură se încalcă dreptul copilului la o educație de calitate și se aduce atingere unor principii prevăzute în Constituția României și în legile statului (Legea Educației, Legea Cărții, Legea Dreptului de Autor):

 

  • dreptul profesorului de a-și alege resursele didactice;
  • dreptul autorilor și al editurilor de a publica;
  • dreptul părinților de a calibra și direcționa educația propriilor copii;
  • responsabilitatea statului de a investi în educație;

 

 

 

 

Textul INTEGRAL al APELULUI:

 

DREPTUL LA EDUCAȚIE

 

            Apel al oamenilor de cultură, academicieni, profesori universitari, profesori, scriitori, cercetători

 

            Având în vedere ultimele intenții anunțate de Ministerul Educației Naționale, instituţie identitară fundamentală, și îngrijoraţi fiind de evoluţiile practice ale acestor intenții, ne exprimăm categoric împotriva respectivelor inițiative și solicităm încetarea atacului la adresa educației de calitate.

 

            Direcțiile pe care le impune acum MEN indică o încercare de erodare a principiilor intrinsece ale educației, de demarare a unor acţiuni plasate sub semnul iminenței cenzurii, a insinuării treptate a factorului ideologic monopolizant, și se îndreaptă direct împotriva generațiilor care vor constitui viitorul țării.

 

            Încercările de impunere a unor direcții unice de formare, de educare, de anulare a diversității și alterității, atât la nivelul circulației ideilor, cât și la cel al surselor care le pot produce – specialiștii și entitățile economice specializate, aflate în sistem competițional, generator de plus-valoare –, sunt practici ale unor regimuri autoritare, dictatoriale.

 

            Observăm cu îngrijorare încercările recurente de enclavizare a învățământului, atât în raport cu scena educațional-culturală europeană, cât și în raport cu pluralitatea vocilor din spațiul autohton care mai au de exprimat puncte de vedere valoroase în domeniul educației.

 

            Aceste tendințe ne îndepărtează flagrant de dimensiunea integrării europene, plasându-ne într-o zonă centrifugală în raport cu toate centrele de forță ale civilizației.

 

            Suntem convinși că scena educațională românească trebuie să se alinieze modelelor de succes ale Europei, să se situeze în proximitatea calitativă a acestora, nu să se îndepărteze de ele, așezându-ne astfel marginal pe harta dinamicii educaționale europene.

 

NU VREM:

 

autori de manuale selectați politic!

excluderea a 10.000 de potențiali autori, în favoarea a trei selectați de stat!

autori de manuale care se autoexclud, pentru că refuză tutela statului!

autori de manuale care se autoexclud, pentru că refuză comanda politică!

manuale mai scumpe în timp, ca efect al monopolului!

pierderea unor manuale potențial valoroase!

falimentarea unor edituri profesioniste, care asigură locuri de muncă simultan cu produse de calitate!

anularea posibilității ca edituri prestigioase, cum sunt Oxford, Nathan, Pearson, Cornelsen, Cambridge etc. să lucreze cu autori români!

să dispară oamenii creativi, esențiali pentru o echipă de autori de manuale, pe care un asemenea sistem i-ar exclude din principiu!

limitarea dreptului la asociere în vederea scrierii unui manual!

ca un manual, vremelnic agreat de o conducere politică, poate chiar iubit de profesori, să fie schimbat de următoarea conducere politică, pentru că are clienții ei!

controlul politic al conținuturilor!

cenzura educației!

controlul minților copiilor noștri!

moartea școlii românești!

 

Atragem atenția asupra câtorva principii fundamentale ale educației, încălcate de către recentele inițiative ale MEN în privința manualelor și a auxiliarelor școlare:

 

1. DREPTUL PROFESORULUI de a-și alege resursele didactice.

 

PROFESORUL trebuie să-și mențină vocația și să reușească să-și cultive, și după 20-30 de ani de carieră, pasiunea pentru munca sa. O poate face DOAR dacă se simte liber, inclusiv prin faptul că toate cărțile pe care și le dorește îi sunt permise.

 

Acest drept este reglementat chiar în Constituție în mai multe țări (Italia, de exemplu) și în Legile Educației (în aproape toate statele lumii).

 

A-i limita acest drept înseamnă CENZURĂ!

 

2. DREPTUL DE A PUBLICA.

 

 

Orice editură și orice autor au dreptul de a publica ORICE carte cu profil educațional: în primul rând MANUALE, dar și culegeri, ghiduri și metodici, manuale digitale etc. Dezvoltarea complexă a pachetelor educaționale în editurile cu profil educațional este CEA MAI CUNOSCUTĂ FORMĂ de CERCETARE-DEZVOLTARE în EDUCAȚIE, la nivel mondial.

 

Exemple strălucite: Pearson, Cambridge sau Oxford, Hachette sau Nathan, Cornelsen, Klett sau Springer.

 

Acest drept este derivat din DREPTUL LA LIBERĂ EXPRIMARE (Art. 30 din Constituția României), reglementat în Constituție în mai multe țări, dar și prevăzut ca atare în Legile Educației și în Legile Cărții din aproape toate statele lumii.

 

A limita acest drept înseamnă CENZURĂ!

 

3. DREPTUL PĂRINȚILOR DE A CALIBRA ȘI DIRECȚIONA educația propriilor copii.

 

Statul, școala, profesorii, directorii, agenții economici nu pot impune unui părinte CÂT și DACĂ dorește să plătească pentru resurse educaționale suplimentare.

 

Drepturile și responsabilitățile părintelui în ceea ce privește educația copilului sunt prevăzute ca atare în legislație.

 

A limita acest drept înseamnă CENZURĂ!

 

4. DREPTUL STATULUI DE A INVESTI în educație

 

Statul are dreptul (și responsabilitatea) de a investi în educație, fără să încalce însă vreunul dintre celelalte trei principii de mai sus.

 

Statul poate achiziționa manuale, însă DOAR de pe o piață liberă, la prețuri corecte, rezultate în urma unor reguli de competiție corecte, în interesul beneficiarilor. Nu va forța însă o scădere artificială a prețului manualului, întrucât aceasta ar însemna, inevitabil, o reducere a calității. Conform Constituției României, statul dă cetățenilor români dreptul la “învățătură”. Adică educație de calitate.

 

Ingerințele statului prin soluții de tip monopol elimină concurența, iar lipsa concurenței înseamnă calitate mai slabă, prețuri, în timp, mai mari (de monopol). Se atentează astfel la unul dintre drepturile fundamentale ale cetățenilor români, dreptul la învățătură.

 

Constituția României. Art. 32. (1) Dreptul la învăţătură este asigurat prin învăţământul general obligatoriu, prin învăţământul liceal şi prin cel profesional, prin învăţământul superior, precum şi prin alte forme de instrucţie şi de perfecţionare.

 

A limita acest drept înseamnă CENZURĂ!

 

Cele patru principii sunt circumscrise unui drept fundamental: DREPTUL COPILULUI la o educație de calitate.        

În numele acestui drept, vă solicităm, domnule ministru Liviu Pop, să renunțați imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei acțiuni sub forma așa zisei licitații de autori, organizată de editura de casă a statului!

 

Cu speranță pentru o Românie educată,

 

LISTA SEMNATARILOR APELULUI „DREPT LA EDUCAȚIE”

 

MEDIUL ACADEMIC. SCRIITORI

 

Prof. dr. Mircea Vasilescu, Facultatea de Litere, Universitatea din București

Prof. dr. Ioana Pârvulescu, Facultatea de Litere, Universitatea din București, scriitoare

Prof. univ. dr. Mircea Cărtărescu, Universitatea din București, scriitor

Prof. univ dr. Rodica Zafiu, Universitatea din București

Prof. univ. Dr. Eugen Negrici, Universitatea din București

Prof. univ. dr. Ion Bogdan Lefter, Universitatea din București

Conf. univ. dr. Simona Popescu, Universitatea din București

Prof. dr. Andra Vasilescu, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Litere; Academia Română, Institutul de Lingvistică  „I. Iordan - Al. Rosetti" 

Prof. univ. dr. Caius Dobrescu, Facultatea de Litere, Universitatea din București

Academician Nicolae Manolescu

Prof. univ. dr. Alexandru Cistelecan, Universitatea Petru Maior, Târgu Mureș

Conf. univ. dr. Radu Vancu, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

Prof. univ. dr. Virgil Podoabă, Universitatea Transilvania, Brașov

Prof. univ. dr. Mircea Mihăieș, Universitatea de Vest, Timișoara

Lect. univ. dr. Dana Crăciun, Universitatea de Vest, Timișoara

Prof. univ. dr. Ion Dumitru, Universitatea de Vest, Timișoara

Lect. univ. dr. Alexandru Jădăneanț, Universitatea de Vest, Timișoara

Prof. univ. dr. Gheorghe Clițan, Universitatea de Vest, Timișoara

Prof. univ. dr. Robert D. Reisz, decan al Facultății de Științe Politice, Filosofie și Științe ale Comunicării, Universitatea de Vest, Timișoara

Conf. univ. dr. Remus Feraru, Universitatea de Vest, Timișoara

Lect. univ. dr. Emanuel Copilaș, Universitatea de Vest, Timișoara

Conf. univ. dr. Grațiela Noia, Universitatea de Vest, Timișoara

Lect. univ. dr. Dragos Zetu, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași

Conf. univ. dr. Ioan Alexandru Tofan, Universitatea  „Alexandru Ioan Cuza”, Iași

Cercetător Ciprian Jeler, Universitatea  „Alexandru Ioan Cuza”, Iași

Lect. univ. dr. Corneliu Bîlbă, Universitatea  „Alexandru Ioan Cuza”, Iași

Lect. univ. dr. Diana Mărgărit, Universitatea  „Alexandru Ioan Cuza”, Iași

Prof. univ. dr. Luminița Vlădescu, Facultatea de Chimie, Universitatea din București, coordnator al lotului olimpic de chimie al României, câștigător, în decursul anilor, a zeci de medalii internaționale

Lect univ. dr. Sorin Costreie, prodecan, Facultatea de Filosofie a Universității din București

Conf. univ. dr. Oana Fotache Dubălaru, Universitatea din București

Conf. univ. dr. Adrian Lăcătuș, decanul Facultății de Litere, Universitatea Transilvania din Brașov

Conf. univ. dr. Cristian Iftode, Facultatea de Filosofie, Universitatea din București

Lect. univ. dr. Constantin Vică, Facultatea de Filosofie, Universitatea din București

Lect. univ. dr. Andrei Gorzo, UNATC

Lect. univ. dr. Bogdan Iancu, SNSPA

Prof. univ. dr. Corina Dumitrescu, Universitatea Dimitrie Cantemir

Conf. dr. Gheorghe Nicolaescu, Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, Universitatea din București

Prof. dr. Ioana Bican, prodecan, Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Conf. dr. Dorin Chira, prodecan, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Prof. dr. Liana Pop, Scoala doctorală de studii literare și lingvistice, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Prof. dr. Corin Braga, decan, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Lect dr. Elena Păcurar, directorul Departamentului de limbi străine de specialitate, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Conf. dr. Daniela Vladu, directorul Departamentului de germanistică, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Lect. dr. Szabo Tohotom, directorul Departamentului de etnologie maghiară, membru al Senatului, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Prof. dr. Rodica Frențiu, directorul Departamentului de limbi asiatice, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Lect. dr. Balasz Katalin, directorul Departamentului de limbi slave, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Lect. univ. dr. Ursula Wittstock, Departamentului de germanistică, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Prof. dr. Beno Attila, directorul Departamentului de limba maghiară, membru al CNATDCU, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Conf. dr. Călin Teutișan, directorul Departamentului de literatură română, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Prof. Sanda Tomescu, directorul Departamentului de limbi nordice, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Conf. dr. Berszan Istvan, directorul Departamentului de literatura maghiară, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Conf. dr. habil. Mihaela Ursa, Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Lect. univ. dr. Claudiu Turcuș, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Conf. dr. Elena Platon, directorul Departamentului de limbă, cultură și civilizație românească, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Lect. univ. dr. Dumitru Cornel Vîlcu, Universitatea Babeș Balyai, Cluj-Napoca

Asist. dr. Dina-Gabriela Vîlcu, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca

Lect. dr. Cristina Modoi, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca

Bogdan Ghiu, scriitor

Ioana Nicolaie, scriitoare

Gabriel Chifu, scriitor

Bedros Horasangian, scriitor

Adina Popescu, scriitoare

Ștefan Manasia, scriitor

Florin Bican, scriitor

Irina-Margareta Nistor, critic de film

Adriana Brăescu, biolog

Prof. Mihaela Ghițiu

Alina Stanciu, manager de proiect

Lect. univ. dr. Cosmin Perța, scriitor

Lect. univ. dr. Andrei Novac, scriitor

Dan Coman, scriitor

Cercetător Flori Balanescu, Academia Romana, București

Cercetător Florin-Razvan Mihai, Academia Romana, București

Prof. dr. Dorin Popescu, Institutul de Matematică al Academiei Române

Prof. univ. dr. Ioana Vintilă-Rădulescu, cercetător științific, Institutul de  Lingvistică din București al Academiei Române

Prof. univ. dr. Simona Vasilache

Prof. univ. dr. Anca Irina Ionescu, Universitatea din București

Prof. univ. dr Antoaneta Olteanu, Universitatea din București

Conf. univ. dr. Răzvan Voncu, Universitatea din București

Prof. dr. Diana Ioniță, Universitatea din București

Lect. dr. Anca-Irinel Teleoacă, Universitatea din București

Cosmin Borza, cercetător științific, dr.,  Institutul de Lingvistică şi Istorie Literară „Sextil Puşcariu”, Cluj-Napoca

Mihaela Popa director de cursuri, Institutul Francez Romania - Cluj-Napoca

Cristina Gogâță, asist. univ. dr., UMF "Iuliu Hatieganu", Cluj-Napoca

Prof. dr. Emil Ionescu, decan al Facultății de Litere, Universitatea din București

Conf. dr. Ioana Murarus, Facultatea de Litere, Fost Decan (2012-2016), Universitatea din București

Conf. univ. dr. habil. Adrian CHIRCU, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, Departamentul de limba română

Lect. univ. dr. Cătălin Cioabă, Facultatea de Filozofie, Universitatea București

Prof. dr. Sanda Tigoiu, Facultatea de Matematică si Informatică, Universitatea din București

Conf. dr. Victor Tigoiu, Facultatea de Matematică si Informatică, Universitatea din București, prodecan

Dr. Florin Panaite, Cercetător Știintific, Institutul de Matematică al Academiei Române

Mădălina Spătaru-Pralea, Universitatea din București, Facultatea de Litere, Centrul de Studii Românești

Prof. univ. dr. Sorin Dăscălescu, Facultatea de Matematică si Informatică, Universitatea din București

Lect. univ. dr. Andrea Ghiță, Universitatea București, Facultatea de Litere

Conf. dr. Gheorghe Ardelean, Facultatea de Litere, Universitatea din București

Conf. dr. Florentina Sâmihăian, Facultatea de Litere, Universitatea din București

Dr. Nicoleta Marinesc, Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Ligia Sarivan, cercetător științific I, Institutul de Științe ale Educației

Cristian Voica, Facultatea de Matematică, Universitatea din București

Daniela Papadima, director educațional „Avenor College”, București

Ioana Gruenwald,  project manager Headsome Communicatio

Dr. Alexandru Crișan, Consultant educațional internațional, Fost președinte al Consiliului Național pentru Curriculum (1995-1998)

Eugen Palade, consultant educațional interanțional, director al proiectului Băncii Monciale pentru manuale alternative

Prof. Dr. Habil. Florence Mihaela Singer, Universitatea din Ploiești

Ana Maria Barbu,  CS I la Institutul de Lingvistica "Iorgu Iordan - Alexandru Rosetti"

Conf. dr. Laura Grunberg, Universitatea București, Dr. George Pataki, Consultant Internațional Educație

Mariana Net, Institutul de Lingvistică al Academiei Române   „Iorgu Iordan - Alexandru Rosetti"

Luminița Medeșan, profesor, ANPRO (Asociația Națională a Profesorilor de Limba și Literatura Română „Ioana Em. Petrescu”)

Mihăilescu Ramon, prof. dr.,  Liceul de Arte  „Dimitrie Cuclin", Galați

Laszlo Alexandru, prof. dr.,  Colegiul Național „George Barițiu”, Cluj-Napoca

 

 

 

 

 

CADRE DIDACTICE ALE ȘCOLILOR GIMNAZIALE ȘI LICEELOR DIN ROMÂNIA

 

 

 

Ivona Munteanu, profesor, Liceul Tehnologic nr. 1, Fundulea, județul Călăraşi

Monica Halaszi, Colegiul Național ,,Liviu Rebreanu", Bistrița

Sofia Dobra, profesor gradul I, Școala Nr. 131, București

Ioana Nanu, Școala Americană Internațională, București

Cristina Sărăcin, profesor, Școala Gimnazială Nr.49, București

Cristina Iurișniți, profesor, Colegiul Național „Andrei Mureșanu”, Bistrița

Diana Farah, profesor, Școala Gimnazială  „Petre Ghelmez"

Aida Hancer, profesor la Școala Internațională „Olga Gudynn”

Carmen Plesa, Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”, București

Andreass Borugă, profesor de limba engleză, Colegiul National I.L Caragiale, Ploiești

Alina Petrescu, profesor gradul I - Liceul  „Timotei Cipariu”, București

Radu Petrescu, profesor gradul I - Școala Europeană București

Petre Nicolescu, profesor gradul I, Școala Gimnazială „Petre Ghelmez”, București

Moldovan Maria-Lavinia, profesor, Sc. Gimn. Tudor Vladimirescu, Tg. Mureş

Florentina Leucuţia, Colegiul Naţional  „Constantin Diaconovici Loga", Timişoara

Prof. Elena Jebelean de la Liceul Pedagogic  „Carmen Sylva" , Timișoara

Prof. Simona Raluca Dobrescu, Colegiul Național  „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca

Titiana Zlătior, prof. dr., Colegiul Național  „George Coșbuc”, Cluj-Napoca

Roxana Amalia Munteanu, prof. dr.,  Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Cluj-Napoca

Prof. Luci Pintilie, Sc. Gimnazială nr. 193, București

Carmen Elena Florea, doctor în filologie, profesor Școala Gimnazială nr. 149, București

Georgiana Stoica, Profesor gradul did. I, Liceul Teoretic „Școala Europeană”, București

Prof. Anca Hassoun, Colegiul Naţional Pedagogic "Gheorghe Lazăr", Cluj-Napoca

Ariana-Stanca Văcărețu, Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România

Carmen Elena Florea, profesor Școala nr. 149, doctor în filologie, București

Gabriela Diaconu, Colegiul Economic Viilor, București

Laura Cucu, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga”, Cluj-Napoca

Carmen Stoica, Școala Gimnazială nr. 99, București

Andreea Târziu-Gal, membru al ANPRO

Șologon Mariana, Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, Ploiești

Leontina Copaciu, profesor, Liceul Teoretic „Samuel Brassai”, Cluj-Napoca

Ignatescu Alina, Școala gimnazială Merei, Buzău

Anca Vieriu, profesor, Colegiul National "Petru Rareș", Suceava

Alina Cerbu, Liceul Tehnologic „Mihai Novac” Oravița, Caraș -Severin

Bogdan Rațiu, Liceul Teoretic "Bolyai Farkas", Târgu Mureș

Chiriac Mariana, Colegiul Național „Constantin Negruzzi”, Iasi

Hopp Cristina Antonela, profesor Colegiul Silvic " Bucovina" Câmpulung Moldovenesc, Suceava

Fodor Georgiana, ANPRO, Perspective

Consuela Voica, prof. gr.I la Scoala Gimnazială "Herăstrău", București, expert în management educațional și membru al Corpului de profesori mentori

Bucur Violeta Simona, Școala Gimnazială Nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino”, Pucioasa, Dâmbovița

Badiu Maria, profesor, Liceul Teoretic „Mircea Eliade”, Intorsura-Buzăului, Covasna

Corina Chelaru, Școala Gimnazială 195, București

Anca Davidoiu-Roman, Colegiul Național „Gh.Lazăr”, București

Monica Scripet, Scoala Gimnazială Luna de Sus, Cluj

Prof. Morie Anamaria Neli, Târgu Jiu

Geanina Oprea, C. N. "Mircea cel Batran", Râmnicu Vâlcea, Vâlcea

Alina Muraru, Școala Gimnazială, nr. 1, Sibiu

Ruxandra Nechifor, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iași

Ionela Andrei, Colegiul Economic „Ion Ghica”, Bacău

Mocanu Ramona, Colegiul Național "Vasile Alecsandri", Bacău

Cristina Anfimov, C.N. „Eudoxiu Hurmuzachi”, Rădăuți

Ionela Andrei, Colegiul Economic „Ion Ghica”, Bacău

Claudia Muraru

Ramona Mateiu, profesor grad II, Colegiul Național „George Coșbuc”, Cluj-Napoca

Floarea Felicia, prof. gr. I, Colegiul Tehnic „Ana Aslan”, Cluj-Napoca

Adriana Diertic, prof. gr. I, Liceul Tehnologic Nr. 1, Cluj-Napoca

Corina Dindelegan, prof. gr. I, dr., CN "Emil Racoviță", Cluj-Napoca

Adrian Romonți, prof. gr. I, Colegiul Național Pedagogic "Gheorghe Lazăr" , Cluj-Napoca

Dorina Kudor, prof. gr. I, Liceul Teoretic "Gheorghe Șincai", Cluj-Napoca

Gabriela Roşa, prof. gr. I, Şcoala Gimnazială „Octavian Goga”, Cluj-Napoca

Anabella Graur, profesor, prof. drd., Colegiul Tehnic Ana Aslan, Cluj-Napoca

Ana-Teodora Câmpean, prof. drd., Liceul Teoretic ,,Avram Iancu", Cluj-Napoca

Petruta Vasiliu, prof.grad I, Liceul Teoretic Al.Papiu Ilarian, Dej

Alina Pop, prof gr. I, Școala Gimnazială Liviu Rebreanu Cluj-Napoca

Doru Castaian,prof. dr.,  Liceul de Arte "Dimitrie Cuclin" Galați

Andronic Luciana, prof. gr. I, Colegiul Național „George Barițiu” Cluj-Napoca

Horia Corcheș, prof. gr. I, Colegiul Național „George Barițiu” Cluj-Napoca

Petrina Dobrotă, prof. gradul I, Liceul Teoretic ,,Constantin Noica" Sibiu

Pascu Nadia, prof. gr. I, Școala Gimnaziă Ioan Bob, Cluj-Napoca

Mihaela Seusan, profesor metodist, Casa Corpului Didactic Sibiu

Marcelina Popa, prof. gr. I, Colegiul Dobrogean „Spiru Haret", Tulcea

Micu Aritina, prof. gr. I, Liceul Teoretic Brassai Samuel, Cluj-Napoca

Adriana Benchea, Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu”, București

Dumitrița Stoica, CN „Gheorghe Lazăr”, București

Ilinca Laura, profesor Colegiul Național „Elena Ghiba Birta”, Arad

Mihaela Burcea, profesor, Școala Gimnazială „Vintilă Brătianu", Ștefănești, Arges

Sorina Stan, profesor, Colegiul National „Nicolae Titulescu", Pucioasa, Dâmbovița

Márk Stefania Laura, profesor, Liceul „Körösi Csoma Sándor", Covasna

Monica Columban, prof. gr. I, Colegiul Național „Emil Racoviță", Cluj-Napoca

Laura Dănăilă, Colegiul Economic „Virgil Madgearu", Galați

Cristian Jeican, profesor, Școala Gimnazială nr. 1, Bistrița

Maria Tofană, profesor, Colegiul Național „Petru Rareș”, Beclean

Szövérfi Judit-Mária, Liceul Vocațional Reforma, Târgu-Mureș

Daniela Vlăduț, Școala Gimnazială "Colonel C. Langa", Miroslava, Iasi

Aurel Constantin Soare, director, Colegiul Național Militar „Dimitrie Cantemir”, Breaza

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22