Pe aceeași temă
Ligia Deca, ministrul Educaţiei a declarat miercuri, la Palatul Victoria, despre păstrarea examenului de admitere la liceu, pe lângă evaluarea naţională, că este o fomulă care îmbină nevoia de potrivire cu profilul, cu ceea ce îţi alegi să faci pentru următorii 4 ani, cu nevoia de a asigura echitate în sistem. Ea a explicat că 60% din locurile pe profilurile unde a existat concurență vor putea fi scoase în concurs şi pentru celelalte 40% se va putea concura exclusiv pe baza notelor de la evaluarea națională, iar din aceste 40%, 10% vor fi acordate prioritar pentru elevii cu cerințe educaționale speciale sau pentru elevii romi.
”Această formulă pe care pachetul legislativ o include este o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedback-ului primit de la actorii din educaţie, dacă vă aduceţi aminte, vara trecută, în dezbaterea publică, formula propusă a fost 90% din locurile scoase la concurs pentru profilurile unde exista concurenţă şi unde liceul îşi dorea, am ajuns la o formulă cu 60%. De ce? Tocmai în ideea în care dacă un copil are o zi proastă şi nu performează la examenul care i-ar aduce o potrivire mai bună cu profilul mai are şansa ca, pe baza notelor la evaluarea naţională, să aplice pentru profilul respectiv din acel liceu şi să mai aibă o şansă de a fi distribuit acolo”, a explicat ministrul.
Ligia Deca a precizat că este o fomulă care ”îmbină nevoia de potrivire cu profilul, cu ceea ce îţi alegi să faci pentru următorii patru ani din liceu cu nevoia de a asigura echitate în sistem”.
”Prima dată se va da evaluarea naţională, pentru toată lumea, urmând ca cei care doresc să poată merge la concursurile organizate numai acolo unde a existat concurenţă, pe acele profiluri şi unde liceul îşi doreşte să organizeze un astfel de concurs”, a mai spus ea. Deca a menţionat că 60% din locurile pe profilurile unde a existat concureţă vor putea fi scoase în concurs şi pentru celelalte 40% se va putea concura exclusiv pe baza notelor de la evaluarea naţională, iar din aceste 40%, 10% vor fi acordate prioritar pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale sau pentru elevii romi”, a spus ea. Întrebată cât va conta nota la evaluare şi la examen, Ligia Deca a afirmat că acest detaliu va fi stabilit în metodologiile subsecvente, fiind un subiect care va fi aprofundat cu specialiştii de la Centrul Naţional pentru Evaluare.