Pe aceeași temă
Următoarele două mari probleme sunt abandonul școlar în rândul copiilor din medii defavorizate ( 45,1%) și lipsa de disciplină a elevilor (41%), se arată în sondajul Inscop.
Accesul dificil al copiilor din rural la educație de calitate este menționat de 35,4% dintre participanții la sondaj, programa școlară încărcată de 33,2%, iar lipsa dotărilor din școli de 26,1%. Lista problemelor este continuată de încurajarea meditațiilor private (19,7% dintre respondenți alegând această variantă de răspuns), numărul mare de elevi dintr-o clasă (17,5%) și modul de evaluare a elevilor (15,3%).
61,6% dintre cei intervievați în octombrie 2022 sunt de acord cu afirmația ”Părinții din ziua de azi nu acordă suficientă atenție educației copiilor la școală”, în timp ce 34,7% își exprimă dezacordul, iar 3,7% nu știu sau nu răspund.
Tot în octombrie 2022, 88% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația ”Educația școlară este cel mai bun mijloc de a reuși în viață”, în timp ce 11,5% își exprimă dezacordul, iar 0,5% nu știu sau nu răspund.
Întrebați în octombrie 2022 care cred că sunt cele mai importante 5 calități pe care părinții ar trebui să le transmită copiilor lor dintr-o listă predefinită, 74% dintre respondenți aleg varianta ”să fie responsabil”, 69,4% toleranță și respect față de alții, iar 67,4% ”să fie muncitor”. 44% menționează independența, 38,9% ”să fie ascultător”, 38,7% creativitate, 37,5% credința religioasă. 33,3% cred că este important ca părinții să le transmită copiilor să fie cumpătați/ să economisească, 25,9% determinare/perseverență, 27,6% generozitate, iar 26% exprimarea propriei personalități.
Întrebați în octombrie 2022 dacă și-ar încuraja copilul să devină profesor de școală, 25,4% dintre cei intervievați răspund că în mod sigur nu, 15,7% probabil nu, 28,7% probabil că da, 26,7% în mod sigur da. Ponderea non-răspunsurilor este de 3,6% din total eșantion.
Datele au fost culese de Inscop în perioada 26 septembrie – 4 octombrie 2022 prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului fiind de 1200 de persoane, reprezentativ pe categoriile sociodemografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.53 %, la un grad de încredere de 95%.