Pe aceeași temă
Campania pentru Parlamentul European (PE) în România va fi marcată de dezbateri pe tema ca: energia, migraţia, bugetul şi modalităţile de cultivare a plantelor. Alegerea acestor teme are ca scop stimularea participării la vot, iar destinatarii acestor dezbateri sunt, în principal, tinerii.
În contextul alegerilor se va desfăşura o campanie organizată de PE, campania fiind motivată de slaba participare a cetăţenilor din UE la vot. Mesajul acestei campanii va fi: "Tu decizi!". Scopul ei este sensibilizarea cetăţenilor celor 27 de state membre la problemele agendei euro-parlamentare.
"Un principiu important este faptul că acest mesaj unitar al campaniei este opţiunea sau alegerea." (...) "Această campanie diferă de cele precendente prin faptul că nu mai face apel la datoria civică de a vota, ci se face apel la capacitatea sau puterea pe care o are cetăţeanul de a alege, de a opta pentru diverse politici sau opţiuni posibile" a declarat Mădălina Mihalache, consilier de presă al Biroului de Informare al Parlamentului European în România.
Din cele zece teme generale propuse (energie şi schimbare climatică, pieţe financiare, siguranţa cetăţeanului, cercetare, buget UE, protecţia consumatorului, migraţie, antidiscriminare, standardizare, surse de energie pentru transport) fiecărui stat mebru îi revin câte patru, considerate a fi definitorii pentru ţara respectivă. În jurul acestor teme se doreşte crearea unor dezbateri cu scopul de a conştientiza alegătorii despre importanţa alegerilor. Prezentarea acestor teme se va face sub forma unor întrebări.
Pentru România, cele patru întreabări, legate de cele patru teme aferente ţării noastre, sunt:
- de unde ar trebui să provină alimentele noastre?
- ce fel de energie ne dorim?
- cât de deschise trebuie să fie graniţele noastre?
- unde ar trebui să ne investim banii?
Campania va fi susţinută prin afisaje în transportul public, reţeau SNCFR, prin spoturi TV, radio, toate acestea adaptate fiecărei ţări.