Paul Brummell, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, reacţionează la scandalul Sky News

E.b. | 14.08.2016

Paul Brummell, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, are prima reacţie la scandalul declanşat de postul de televiziune Sky News. Diplomatul le-a răspuns internauţilor români, după i-au cerut să prezinte o reacţie faţă de scandalul generat de reportajul trucat al jurnalistului Staurt Ramsay, care acredita ideea că România este un fief al traficanţilor de arme.

Pe aceeași temă

 

 

Brummell susţine, într-un mesaj postat pe Twitter, că Sky News este o televiziune privată, iar executivul britanic nu poate să-şi prezinte opinia cu privire la reportajul lui Stuart Ramsay sau activităţile jurnaliştilor postului.

 

Jurnalistul Emanuel Roşu l-a întrebat pe ambasadorul britanic, printr-un mesaj postat pe reţeaua de socializare, de ce nu a făcut Ambasada Marii Britanii de la Bucureşti niciun comentariu în legătură cu scandalul provocat de reportajul trucat al televiziunii Sky News, conform News.ro.

 

Diplomatul britanic a prezentat un răspuns în trei părţi, precizând că este conştient de plângerile depuse de cetăţenii români la OFCOM, autoritatea britanică de reglementare din domeniul comunicaţiilor, în ceea ce priveşte reportajul trucat al jurnalistului Stuart Ramsay despre traficul ilegal de arme din România. 


Însă, Paul Brummell a amintit că postul de televiziune Sky News este deţinut de o entitate privată, iar prin urmare reprezentanţii guvernului britanic nu pot comenta activitatea jurnaliştilor acestei televiziuni.


De asemenea, ambasadorul a precizat că ”Marea Britanie apreciază cooperarea cu autoritrăţile din România în ceea ce priveşte combaterea ameninţării traficului ilegal de arme, carne vie şi droguri”.


Reacţia diplomatului britanic vine la aproape o săptămână de la difuzarea controversatului reportaj despre traficul ilegal de arme din România, care a dus la declanşarea unei anchete DIICOT.


Vineri seară, un judecător de la Curtea de Apel Bucureşti a decis arestarea preventivă a fraţilor Atilla Csaba Pantics şi Levente Pantics, precum şi a intermediarului, Mihai Aurelian Szanto, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor şi comunicarea de informaţii false.

 

Cei trei cetăţeni români au apărut în reportajul trucat al jurnaliştilor Sky News despre traficul ilegal de arme, în care au citit scenariul prezentat de echipa de producţie a lui Stuart Ramsay. Pentru realizarea ”investigaţiei jurnalistice”, Szanto a primit de la jurnaliştii britanici 2.000 de euro, din această sumă păstrând 1.000 de euro.


Postul de televiziune Sky News a anunţat, miercuri, că susţine în totalitate, în continuare, materialul publicat duminică, privind presupuşii traficanţi de arme din România. De altfel, Sky News a postat din nou pe site miercuri materialul filmat de jurnalistul Stuart Ramsay.

 

Jurnalistul Stuart Ramsay a scris pe Twitter că informaţiile prezentate sunt reale şi a negat că ar fi vorba despre o înscenare, menţionând că au loc arestări şi că executivul român este pus în dificultate de această situaţie.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22