Pe aceeași temă
Comisia Europeana va adopta in mod formal acordul marti, scopul Privacy Shield fiind sa creasca gradul de protectie pentru datele cetatenilor si firmelor UE care ajung sa fie stocate pe servere din SUA.
Introducerea noului acord ar trebui sa puna capat incertitudinilor legale care au ingrijorat in ultimele luni giganti americani precum Google, Facebook sau MasterCard si care au spus ca vor ca lucrurile sa se clarifice.
Comisia Europeana spune ca noul acord este gandit sa asigure un nivel ridicat de protectie pentru datele indivizilor si certitudine legislativa pentru companii.
Comisia mai spune ca Privacy Shield este cu totul diferit fata de Safe Harbour fiindca sunt stabilite obligatii clare pentru companiile care gestioneaza datele si exista si prevederi clare pentru ca regulile sa fie puse in practica.
SUA a promis in scris ca datele cetatenilor UE si companiilor UE nu vor putea fi abuziv accesate de autoitatile din SUA fiindca vor fi puse limite clare si mecanisme de control eficiente. Americanii promit ca sunt excluse tehnicile de supraveghere masiva.
Negocierile pentru noul acord au inceput in 2014, dar s-au intensificat dupa ce acordul existent din 2000 a fost invalidat de CJUE in octombrie 2015 pe motiv ca datele europenilor nu sunt suficient protejate in SUA. Europenii s-au infuriat dupa ce dezvaluirile lui Edward Snowden au aratat ca autoritatile americane au desfasurat campanii intense de spionaj si de colectare a datelor europenilor.
Si Privacy Shield a suferit o serie de schimbari in ultimele luni, iar adoptarea nu multumeste pe toata lumea, existand voci care spun ca europenii ar fi trebuit sa puna conditii mult mai dure si sa ceara garantii mai clare.
SUA va numi un "avocat al poporului" in cadrul Departametului de Stat pentru a se ocupa de plangerile venite din partea europenilor care vor avea reclamatii legate de posibile campanii de spionaj.