Un alt reporter Sky News a mistificat o ştire. Apoi, a demisionat şi s-a sinucis VIDEO

E.b. | 15.08.2016

James Forlong, un alt reporter al televiziunii Sky News, a trucat o ştire în urmă cu 13 ani. Atunci, mistificarea a fost descoperită de BBC. A urmat un scandal uriaş. Imediat, Forlong şi-a dat demisia, iar, trei luni mai târziu, s-a sinucis. Motivul ar fi fost încercările nereuşite de a se reangaja.

Pe aceeași temă

 

 

Televiziunea Sky News, care a difuzat recent reportajul aranjat despre traficul de arme din România, realizat de Stuart Ramsay, a mai fost acuzată că a trucat o ştire. 

 

În urmă cu 13 ani, a izbucnit un scandal uriaş: un reporter de la Sky News a realizat o ştire despre un submarin al Royal Navy care a lansat o rachetă în războiul din Irak, lăsând impresia că a fost la bordul navei. Corespondentul a fost suspedant şi apoi şi-a dat demisia, iar Sky News a primit o amendă, scrie Adelin Petrişor pe Blog by AP.
 
 
La 29 martie 2003, James Forlong, corespondentul militar al Sky News, a difuzat o ştire despre submarinul britanic Splendid, care a lansat o rachetă Tomahawk spre o ţintă din Irak. Reporterul a lăsat impresia că era chiar la bordul navei. Erau filmaţi membri ai echipajului care pregăteau lansarea şi la final apăsau un buton roşu pe care scria Fire, conform stiri tvr.ro.


Ulterior, o echipă a BBC a filmat la bordul submarinului şi a descoperit că lansările se făceau cu ajutorul calculatorului, prin apăsarea mouse-lui, nicidecum a unui buton roşu.

 

Televiziunea britanică a dezvăluit minciuna din reportajul celor de la Sky News.  Mai mult, Forlong folosise în material cadre filmate atunci când nava era în port, iar lansarea rachetei fusese luată din arhivă.

 

 

James Forlong, un reporter premiat, care lucra de 10 ani pentru canalul britanic, şi-a dat demisia. După 3 luni şi după mai multe tentative nereuşite de a se angaja, Forlong s-a spânzurat, scria, la 6 octombrie 2003, BBC News.

 

Pentru că a difuzat ştirea trucată, Sky News a primit o amendă de 50.000 de lire sterline.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22