Pe aceeași temă
Ies de sub nămeţii mari cât casa, da, cât casa, nu doar oameni năuci care au stat câteva zile, pe întuneric, sub trozniturile lugubre ale acoperişului. Ies şi trenuri. Mai multe garnituri. Pline de gheaţă şi de oameni congelaţi. Au intrat în Gara de Nord, ca nişte fantome, fără ca nimeni să fi avut habar că ele există, că rămăseseră împotmolite ore în şir în pustiu şi că rătăciseră vreo 3 zile prin viscol, până să se predea la linia 6. Sau 8. În plin cod portocaliu de viscol şi ninsori (cel trecut), vestitele garnituri de tren s-au avântat din Galaţi şi Constanţa sfidând pentru vreo jumătate de oră urgia.
Apoi, pentru călători, a început coşmarul: peste 60 de ore într-un frig de moarte, fără apă, fără mâncare, fără speranţă şi cu WC-uri înfundate. „Aşa ajunsesem să ne ştim unii pe alţii, că suntem ca neamurile acum, ca o familie“, povestea o călătoare ajunsă la liman. „Cum să fie? A fost foarte simpatic, am plătit 64 de lei şi CFR-ul ne-a ţinut 60 de ore, ne-a plimbat de colo-colo, am dormit în tren. La Făurei, la un moment dat, erau 9 locomotive la 7 vagoane“ - spune un alt supravieţuitor. Dar aventura, ca orice aventură, a avut şi un preţ: „M-am dus la ghişeu să cer banii pe bilet şi mi-au spus să le mai plătim noi bani, pentru că ne-au adus în siguranţă după 72 de ore“, relatează înciudat un călător cu simţ civic. Abia după scandalul din presă CFR a lăsat cu sfială capul în pământ, declarând că nu mai vrea niciun ban.
Dar nu am auzit ca cineva să-şi fi dat demisia. Nici măcar să fi ieşit şi să spună da, am fost un dobitoc pentru că am dat drumul în viscol la trenuri cu oameni. Aşa că, stimate domnule director general al CFR Călători SA, Dorin Ioan Maer, respectuos vă atrag atenţia că iar e cod portocaliu...