De același autor
În anul 2002, în plin regim Iliescu & PSD, Anuarul Institutului Român de Istorie Recentă a publicat un document din care rezulta că, în timpul rebeliunii legionare din 21-23 ianuarie 1941, cîţiva clerici gardişti – conduşi de Teoctist (Teodor) Arăpaşu (viitorul Patriarh al BOR), pe atunci student la Teologie – au devastat şi incendiat sinagoga din cartierul Mânăstirii Antim. Cartier în care astăzi se află Parlamentul României şi în care, cu acordul aceluiaşi Preafericit Teoctist, Nicolae Ceauşescu a dărîmat biserici în anii ’80. Documentul a fost găsit şi publicat de tânărul cercetător din cadrul CNSAS, Gabriel Catalan, ştiindu-se faptul că Securitatea comunistă a preluat după 1948 arhiva Siguranţei Statului.
În orice ţară democrată din lume publicarea unui astfel de document ar fi generat un imens scandal. S-ar fi declanşat o anchetă şi s-ar fi cerut (auto)suspendarea Patriarhului până la finalizarea cercetării. În eterna şi fascinanta Românie nu s-a întîmplat nimic. Ba da, s-a întîmplat ceva. Istoricul Gabriel Catalan, care a descoperit şi publicat documentul respectiv, a fost dat afară din CNSAS, unde era angajat.
De atunci au trecut şaisprezece ani de “upgradare” a democraţiei în România. De atunci ţara noastră a devenit membru plin în NATO şi în Uniunea Europeană. De atunci, în cadrul Parlamentului, s-a condamnat regimul comunist din România ca fiind “ilegitim şi criminal”. Şi totuşi, nimic profund nu pare să se fi schimbat. Aceleaşi linşaje şi acelaşi modus operandi.
Recent, tânărul istoric Mădălin Hodor, cercetător în cadrul Departamentului de Investigaţii al CNSAS, a descoperit şi publicat în Revista 22 mai multe documente ale fostei Securităţi privind intelectuali din România şi din diaspora, ca fiind “colaboratori” şi “agenţi de influenţă” ai fostei Securităţi în vederea ţinerii sub control şi manipulării emigraţiei româneşti. Dar şi în vederea influenţării presei, a personalităţilor, a instituţiilor şi a cancelariilor occidentale în beneficiul regimului naţional-comunist condus de Ceauşescu în anii ’70-’80.
Ştim că, pentru ca un om să primească acuza de “colaborator al Securităţii”, el trebuie să îndeplinească anumite condiţii prevăzute de lege. Faptul că “Legea Ticu Dumitrescu” a fost masiv diluată şi că aceste condiţii sunt complet inadecvate este un alt “dosar” pe care nu îl redeschid acum. Problema este că Mădălin Hodor nu a făcut această eroare. El nu i-a numit “colaboratori ai Securităţii”, ci doar a publicat un tabel de persoane (emis de Departamentul antiemigraţie al Securităţii Statului) care sunt numite ca atare în document: “colaboratori care sunt în legătură cu unitatea noastră (U.M. 0225)”.
Ei bine, nu persoanele respective au probleme în aceste zile, ci istoricul Mădălin Hodor, care este drastic anchetat de către Colegiul Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS, Preşedinte Constantin Buchet), în majoritate PSD-ist, cu urme de PRM în sânge. În urma votului (cf. surselor mele, din unsprezece membri, doar doi au votat împotrivă), curajosului istoric i-a fost suspendată calitatea de cercetător al CNSAS pentru simplul fapt că a îndrăznit să scoată la lumină documentele respective. Iar noi, ce facem între timp? Asistăm impasibili la încă o scenă de linşaj (cvasi)public? Sau facem un gest minim de solidarizare cu curajosul cercetător Mădălin Hodor? Eu unul optez pentru varianta a doua.
Comentarii 98
CHARLIE - 06-10-2018
Legea lui Lavoisier aplicata la CNAS si Securitate; nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transfoma! A propos cati ani a durft pana l'au agonit din SUA prea fericitul preot asasin-legionar Viorel Trifan . Mobile Justitien macina incute.
RăspundeGeorgel Aorwellesei - 06-04-2018
Mda, cnsas - ul este doar o alta comisie captiva, unul din buretii securitatii, menit sa curete, stearga orice urme ale criminalei se - curitatzi, unde au ,,activat" intotdeauna tovarasi mai mult sau mai putin conspirati. Ar fi interesant de anchetat in ce masura nucleul ,,secu " mai controleaza si alte institutii, cum ar fi, de ex. SR.... serviciul roman pentru licitatii trucate ! E doar o sugestie, tovarasi ...
RăspundeJe suis Stalin - 06-04-2018
Hodor poate sa pacaleasca un neavizat si sunt foarte sigur ca o sa-mi cenzurati parerea. ... pentru ca pot sa-l demontez pe un Hodor foarte usor. Orice dosar lipsa e lipsit de valabilitate pentru ca la arhivarea unui dosar important si nu ma refer la maculatura, se lua in calcul posibilitatea furtului de catre serviciile de informatii straine. Dosarele lista au aparut ca urmare a trimiterii la Poarta Alba al unui grup de informatori care trebuiau sa coordoneze armata romana la fel si dosarele lista de informatori FALSIFICATE care incaz de razboi trebuiau sa ajunga la yugoslavi. Stiu foarte bine despre ce vorbesc pentru ca tatal meu a fost unul din fostii sefi ai Securitatii din anii 50! In dosarele astea s-a intrat dupa 1989 in santajuri si presiuni pentru inregimentarea in politica si pentru asta trebuia verificat daca OFITERUL care a scris dosarul asta mai traia dupa 1989 pentru ca exista premiza falsificarii lui in contextul santajurilor pentru inregimentarea in servicii ca acoperit. Un Hodor e un diversionist ordinar care profita de sistem pentru propia imagine calcand in picioare etica profesionala de istoric care trebuie sa ia in considerare toate aspectele si nu numai fuga dupa celebritate!
RăspundeImreh Istvan - 06-04-2018
Sa aveti mult curaj si vointa, ca desi ati facut o treaba excelenta, ati ramas aproape singur in arena. Sacalii bantuie in jur iar astfel de MOHICANI, ca Dvoastra, vor deveni martiri. Sunt alaturi de Dvoastra.
Răspundedragos marcu - 06-02-2018
SOLIDAR#
RăspundeGolan - 06-01-2018
Nu curaj a avut membrul cnsas ci pur si simplu si-a facut datoria impusa de lege in cadrul acestei institutii.Din atacarea dansului rezulta ca a dezvaluit adevarul,ca nu sareau toti ca arsi ca nu-i elocventa lista colaborationistilor.De altfel n-avea sens ca vechea Secu sa puna pe lista aia persoane necolaboratoare,ca nu le era de nici-un folos in treaba lor de urmarire generala a cetatenilor patriei.
RăspundePetru Gavril - 06-01-2018
Tot respectul pentru Madalin Hodor! Rusine securistilor care l-au dat jos!
RăspundeIoan Ramureanu - 06-01-2018
Solidar cu Madalin HODOR!
RăspundeDana Togan - 05-31-2018
Solidara cu Madalin Hodor.
RăspundeSabin vocea Budapestei - 05-31-2018
Foarte bine a procedat CNSAS cu exmatricularea lui Hodor . Lista publicata de acesta a fost interpretata si folosita de Revista 22 si alte persoane pt a ataca Academia Romana si pe presedintele actual al acesteia ! Lista nici macar nu era una de colaboratori !Si stiti asta foarte bine ! Omul a publicat lista cu un scop bine determinat ! Este firesc sa fie dat afara ! Eu l-as si amenda cu cateva sute de milioane de lei, ca doar a luat bani grei pt fapta asta
RăspundeHoria Cicortaș - 05-30-2018
#solidar cu cercetătorul CNSAS Mădălin Hodor în fața acestei tentative (avertisment?) de intimidare politică.
Răspundepetru ionescu - 05-30-2018
Exista un curent nationalisto-familisto-traditionalist care bantuie Romania medie (unii ar zice mediocra, altii populară, altfel majoritară) la care se alatura discret, pe ici pe colo, în momentele importante, si o anume parte a elitei intelectuale care refuza ultragiată ab initio sa i se aminteasca de orice fel de legatura cu Securitatea, că "ce, întai sa terminati cu fostii ofiteri ai Securitatii si coloboratorii benevoli şi apoi mai vedem cu cei siliti si santajati de imprejurari sa colaboreze", cum perorează ţăfnos conducerea USR....pur si simplu se vrea ascunderea sub preş a "rătăcirilor rătăciţilor" noştri, aşa cum comunismul vopsea gardul.
RăspundeEugen-Florian Negru - 05-30-2018
Subscriu
RăspundeIaromira Popovici - 05-30-2018
#Solidara cu Madalin Hodor
RăspundeSorin Pescariu - 05-30-2018
Din păcate, comuniștii au pus labele pe CNAS... PRM-ul a fost doar o diversiune foarte reușită a PCR-ului cu nume schimbat, ori de câte ori a fost nevoie. Acum își zic PSD...S-au reîntors la matcă, cu alte misiuni, parcă mai importante: Constantin Buchet, Lia Olguța Vasilescu, Codrin Ștefănescu, etc, etc... Solidaritate cu domnul Mădălin Hodor!!!! O propunere: rog nu mai acceptați anonimi la ”comentarii”, chiar dacă repectivele comentarii sunt favorabile cauzei!
RăspundeAlexandru Manoliu - 05-30-2018
Solidar cu Madalin Hodor
RăspundeAncuta Vamesu - 05-30-2018
Sa facem o strangere de semnaturi pe petitie.ro
RăspundeValentin Feyns - 05-30-2018
Solidar cu Madalin Hodor
RăspundeIoana Cretoiu - 05-29-2018
Solidara cu Madalin Hodor
RăspundeFara komunisti - 05-29-2018
"In cadrul Parlamentului, s-a condamnat regimul comunist din România ca fiind “ilegitim şi criminal”. Aiurea in tramvai. Documentul la care faceti trimitere a fost doar citit intr-o sesiune speciala a parlamentului, nu a fost supus la vot, asa ca nu avem nicio condamnare a comunismului din Romania, din nefericire. Altfel, cu o condamnare reala a comunismului discutam acum si de nomenclatura comunista nu doar de informatori si colaboratori ai securitatii - obsesia anticomunistilor fosti comunisti. Pe cand si un CNSAC(omunismului) ?
RăspundeFara comunisti - 05-29-2018
Asta cu comunistii nu se ia in considerare pt. ca se pun in discutie doar comunistii-securisti si nici astia pe deplin ci doar colaboratorii organului, restul comunistilor din comunism stau linistiti si prospera bine-merci !
RăspundeFara komunisti - 05-29-2018
"In cadrul Parlamentului, s-a condamnat regimul comunist din România ca fiind “ilegitim şi criminal”. Aiurea in tramvai. Documentul la care faceti trimitere a fost doar citit intr-o sesiune speciala a parlamentului, nu a fost supus la vot, asa ca nu avem nicio condamnare a comunismului din Romania, din nefericire. Altfel, cu o condamnare reala a comunismului discutam acum si de nomenclatura comunista nu doar de informatori si colaboratori ai securitatii - obsesia anticomunistilor fosti comunisti. Pe cand si un CNSAC(omunismului) ?
Răspundeliviu pleşa - 05-29-2018
susţin eforturile ştiinţifice ale d-lui hodor pt cercetarea istoriei securităţii. orice document autentic publicat poate ajuta la cunoaşterea şi înţelegerea activităţii şi practicilor securităţii
RăspundeNicolescu Marius - 05-29-2018
Îl susțin pe tânărul istoric Mădălin Hodor și ideile sale demne, pentru care se luptă cu niște oameni ai tenebrelor. Pentru oameni ca domnul Hodor românii ar trebui să lupte fără menajamente. Ăștia ne întorc la anul 1947.
RăspundeHoria Bozdoghina - 05-29-2018
Solidar cu cercetatorul Madalin Hodor.
Răspundepicu eleonora - 05-29-2018
Ma solidarizez cu cercetatorul Madalin Hodor. Tot respectul pentru munca ce o face.
RăspundeMircea Florian - 05-29-2018
Solidar cu cercetătorul CNSAS, Mădălin Hodor
RăspundeAndrei H Ursu - 05-29-2018
#Solidar cu Mădălin Hodor, intru totul!
RăspundeAndreea Pora - 05-29-2018
Sustinere totala. Sper ca liberalii- Sulfina Barbu si Dinu Zamfirescu- si doamna numita de presedinte in Consiliu sa inceteze a mai vota cot la cot cu pesedeii Buchet si Cazimir si sa inceapa verificarea celor de pe lista, asa cum a cerut revista 22, in frunte cu Nistorescu si Ioan Aurel Pop. Au trecut 29 de ani, pe cine mai protejati ?
RăspundeAlexandru Mircescu - 05-29-2018
Este inca de mare actualitate accesul liber la arhiva fostei securitati asa trunchiata cum este acum. Am vzut dosatul tatalui meu si nu am vazut nici o aluzie la faptul ca de la o astfel de ancheta prezenta semne clare ca a fost batut. Ar prinde bine si pentru fostii turnatorii care formeaza detasamentul disciplinat care raspunde foarte prompt cu ocazia alegerilor ca, in acest mod se alimenteaza cu iluzia ca nu afla colegii si prietenii . Cand se plang ca acestia nu le mai raspund la telefon , nu accepta si situatiile in care acestia si-au vazut dosarul.
RăspundeMaria DM - 05-29-2018
# Solidară cu Mădălin Hodor Cu totul altfel ar fi stat lucrurile astăzi dacă Propunerile legislative ale senatorului IOAN MOISIN nu ar fi fost respinse. No. Recording no. Title Status Ch.of Deputies Senate 1. L77/10.02.2000 Propunere legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea securitatii ca politie politica retrasă de către Senat 3. L166/30.06.1998 Propunere legislativa privind declararea calitatii de agent sau colaborator al Securitatii retrasă de către Senat 4. L188/08.06.2000 Propunere legislativa pentru modificarea Legii nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii ca politie politica retrasă de către Senat 12. L522/01.09.1997 Propunere legislativa privind accesul la dosarele de securitate ale sefilor de culte, ierarhilor si sefilor comunitatilor locale ale cultelor religioase din Romania. retrasă de către Senat
RăspundeSmaranda Vultur - 05-28-2018
Solidara cu cercetatorul Madalin Hodor. CNSAS revine la practicile de la inceputurile sale pe care le credeam demult depasite.Oare de unde vine acest elan negativ?
RăspundeBrindusa Armanca - 05-28-2018
#Solidara cu Madalin Hodor. CNSAS trebuie reformat in linia Ticu Dumitrescu.
RăspundeS de Rochefort - 05-28-2018
# Solidaritate cu Madalin Hodor cercetator CNSAS.
RăspundeAdrian Lupu - 05-28-2018
Solidar cu istoricul si cercetatorul Madalin Hodor.
RăspundeDG Ontelus - 05-28-2018
Solidar cu Mădălin Hodor.
RăspundeMarincei Vasile - 05-28-2018
Sunt solidar cu domnul Hodor.
RăspundeSin Dumitru - 05-28-2018
Presedintele Constantin Buchet era membru C.N.S.A.S lansat acolo de PRM ul conus de catva securisti in retragere in frunte cu celebru nationalist ceausist de la fosta revista a securitati numita "SAPTAMNA" a lui Eugen Barbu pe vrmea asa zisei" Epocii de Aur .Cand raposatul domn ,fost detinut politic Ticu Dumitrescu conducea CNSAS respectivul Contantin Buchet era membru acolo unde in mod ilogic din punct de vedre politic nu trebuia sa aiba noima dupa asa-zisa Revolutie din decembrie '89 ....si azi iata-l Presedintele CNSAS , domnilor atat va spun nu numai ca este strigator la cer , dar ESTE TOTAL IMORAL !
RăspundeNagy Viktor - 05-28-2018
CNSAS dă cu bâtă în baltă, sau dacă vreţi se contrazice întocmai. Din cadrul legal al funcţionării instituţiei am copiat: Din "Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii> La articolul 2, litera b) zice: b) colaborator al Securităţii - persoana care a furnizat informaţii, indiferent sub ce formă, precum note şi rapoarte scrise, relatări verbale consemnate de lucrătorii Securităţii, prin care se denunţau activităţile sau atitudinile potrivnice regimului totalitar comunist şi care au vizat îngrădirea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului..." O definire sufuicient de clară a termenului de colaborator. Iar în documentul publicat de cercetărotul pe care se află nume cu rezonanţă, Securitatea însăşi formulează: "TABEL cuprinzînd colaboratorii care sunt în legătura unităţii noastre". Cele două puse cap la cap indică, (cine neagă sau nu înţelege ori e prost, ori e vizat) că rostul isntituţiei şi cercetătorilor este deconspirarea Securităţii şi colaboratorilor săi. Iar Dl. Hodor îşi face meseria, dar pentru că sunt deconspiraţi persoane suspuse, trebuie redus la tăcere. Asta e logica conducerii de la CNSAS. Evident că sunt şi trebuie să fim alături lângă Dl. HODOR. Nu cedaţi Domnule HODOR! Nagy Viktor
RăspundeRadu F. Alexandru - 05-28-2018
Deplin si necondiționat solidar cu Madalin Hodor
RăspundeGiovanni Casadio - 05-28-2018
#solidar cu cercetătorul CNSAS Mădălin Hodor!
RăspundeSin Dumitru - 05-28-2018
Eu unul ma solidariz cu acest cercetator distins si onest numit Madalin Hodor si-i sfidez deschis pe adversari domniei sale !
RăspundeWilliam Totok - 05-28-2018
Il sustin pe Madalin Hodor si sunt pentru transparenta.
RăspundeAlbescu Andrei - 05-28-2018
Demersurile d-lui HODOR sunt foarte importante pentru plăpânda Societate civilă românească. Domnia sa a explicat, iar subsemnatul am reluat, dece publicarea primei Liste CIE (completez: și a doua) este perfect legală. Am avut unele păreri diferite de domnia sa, și le-am argumentat (le mențin). Dar cu marea majoritate sunt de acord. D-le HODOR, vă apreciez, cu adevărat, și vă sugerez să dați în judecată CNSAS, imediat. CNSAS face joc dublu, de multă vreme (de la început, dar l-a mai atenuat). ÎN PROCESUL MARGA vs. SÂRBU, CNSAS S-A FĂCUT, CU TOTUL, DE RÂS. Instanța, nu numai că a infirmat basnele CNSAS, dar a adus elemente noi, care au întărit Hotărârea Instanței. Una, foarte gravă. Atât doar, că expunerea națională a Cazului a fost foarte slabă, semn că putreziciunea e aproape totală. Cazul Pop Ioan-Aurel, lămurit de l-l HODOR, e limpede, și e corelat cu alte năravuri, nedemne, ale respectivului. A fost limpezit mai demult, cu alte elemente de identificare, pe care d-l HODOR nu le cunoaște. Întrun comentariu, le-am consemnat, pe scurt. Pe Pop Ioan-Aurel, îl apreciez, ca istoric, NIMIC MAI MULT. Cei care îl cunosc, sunt de aceeași părere. CNSAS-ului îi place să se bălăcească, când și când, în mocirlă. De pe margine, nu știm cât de des. Doar, bănuim. Repet, demersurile d-lui HODOR sunt foarte importante pentru plăpânda Societate civilă românească. D-le HODOR, să nu vă lăsați !
RăspundeAlbescu Andrei - 05-28-2018
Sunt solidar cu d-l Hodor !
RăspundeEmese Szekely - 05-28-2018
solidar
RăspundeDorin Tudoran - 05-28-2018
Semnez.
RăspundeAndreea Valean - 05-28-2018
Solidar cu Madalin Hodor
RăspundeVoicu Rădescu - Green Hors & Teatrul LUNI - 05-28-2018
Desigur, sînt solidar cu Mădălin Hodor. Aș face același lucru și vă îndemn să faceți la fel în măsura în care aveți sau descoperiți informații similare, totul înspre însănătoșirea societății românești și înspre slăbirea legăturilor "de forță" prin care opresorii acesteia încearcă să se apere...
RăspundeCiprian - 05-28-2018
Solidar
RăspundeBogdan Ghiu - 05-28-2018
#Solidar cu cercetătorul CNSAS Mădălin Hodor
RăspundeEmanuel Nadler - 05-28-2018
#Solidar cu cercetătorul CNSAS Mădălin Hodor (documentează ceea ce era de așteptat...)
RăspundeRotar Sorin Oradea - 05-28-2018
Îmi exprim solidaritatea cu istoricul Mădălin Hodor!
RăspundeG. Ursu - 05-28-2018
Suntem solidari cu Madalin Hodor. Opriti anchetarea unui om care scrie si cerceteaza. Traim intr-o societate libera.
RăspundePetre M: Iancu - 05-28-2018
Mă declar nu doar integral solidar cu Mădălin Hodor, ci şi revoltat de ruşinosul demers de şicanare a reputatului istoric de către un CNSAS care dă semne să se transforme din institut de studiere a arhivelor poliţiei politice, în, vai, poliţie politică.
Răspundemedrea mircea - 05-28-2018
#solidar cu Catalin Honor.
Răspunde?????? - 05-28-2018
Deci , "pe aceia care nu se conformau''; despre cetățenii străini ?
RăspundeOana Pellea - 05-28-2018
semnez
RăspundeRadu Filipescu - 05-28-2018
#Solidar cu cercetătorul CNSAS, Mădălin Hodor”
RăspundeAngelo Mitchievici - 05-28-2018
#Solidar cu cercetătorul CNSAS Mădălin Hodor. E impardonabil la aproape 3 decenii de la Revolutie anchetarea disciplinara a unui cercetator care face lumina intr-un trecut tenebros ale carui umbre se prelungesc pana la noi. Altfel, contextul istorico-politic actual, pe alocuri, ne aminteste de Epoca de aur, cu un balbait inchipuit si o savanta semianalfabeta conducand o tara spre dezastrul economic.
RăspundeEmil Aluas - 05-28-2018
Este poate pentru a mia oara cand strainii vestici imi spun: "Tara ta, Romania, NU se va schimba niciodata. Oamenii nu doresc acest lucru. Nu aveti o cultura a DREPTATII si NU doriti dezvaluirea adevarului. Preferati minciuna ca simbol al existentei voastre". Evident ca avem exceptii. Foarte putine. Madalin Hodor este una din aceste exceptii. Sunt alaturi de el. Prof. Emil Aluas, Presedinte-Fondator, Fundatia PRO WEST, Cluj-Budapesta.
RăspundeAndreia Moraru - 05-28-2018
Ma solidarizez cu istoricul Madalin Hodor.
RăspundeDarie - 05-27-2018
Utimul mare nucleu de presă cu adevărat liberă. Dau târcoale Kremlino-postacii și pesedisto-ortacii. Fără rezultat, da. Și atunci? Și atunci stați că vă arătăm noi mușchii noștri chiar acum. Cum „cum”? Păi, cum tocmai voi, din afară, ați încălcat Omerta dinăuntru, da. Păi, sigur că a schimbat legi, dar nu era tâmpit s-o schimbe tocmai pe asta, măi dragă, Tudorele, neică, Toaderică, taică,! Apropo, Tudorele, vezi că se zguduie șandramaua și matale stai înăuntru. Nu e bine, dom' profesor, nu e bine. Solidar!
Răspundecamelia nicolescu - 05-27-2018
Sunt solidar cu cercetatorul CNSAS madalin Hodor.
RăspundeIolanda Carausu - 05-27-2018
Suntem la Montreal din 1995. In comunitatea romana de aici se zvonea despre anumite persoane publice(preoti, medici, jurnalisti,..) ca erau colaboratori ai securitatii. Listele cu colaboratorii securitatii din diaspora publicate de istoricul Madalin Hodor au confirmat aceste supozitii. Acum exista(din pacate) proba complicitatii unor romani din comunitate cu cei care ii terorizau pe romani(in tara si diaspora). Adevarul trebuie spus. Sunt solidara cu istoricul Madalin Hodor.
RăspundeRadu Jude - 05-27-2018
semnez
RăspundeEugenia Duta, Franta - 05-27-2018
Sunt solidara cu cercetatorul CNSAS Madalin Hodor.
RăspundeMariuca Stanciu - 05-27-2018
Biblioteca Academiei Romane, Universitatea din Bucuresti. #Solidar cu cercetatorul CNSAS Madalin Hodor. Faceti, va rog, aceasta lista publica ca petitie. Petitia trebuie publicata in cat mai multe medii de informare. Ar trebui popularizat si modul in care "Colegiul CNSAS" este constituit, iar acum este excesiv de politizat. Situatia a devenit scandaloasa.
Răspunde?????? - 05-27-2018
Vă amintiți că și miliția verifica și îi amendau pe aceea care nu se conformau și unii erau și anchetați ?
RăspundeIlina Schileru - 05-27-2018
#Solidaritate cu cercetatorul CNSAS Madalin Hodor. Ilina Schileru Artist, inițiator EBienale
RăspundeOlga Ursu Stefan - 05-27-2018
sint solidara cu cercetătorul CNSAS Mădălin Hodor
RăspundeMiron Stefan - 05-27-2018
o persoana cum e Hodor, jurnalist de mare curaj si probitate, trebuie protejata si sprijinita nu anchetata!
Răspunde?????? - 05-27-2018
Păi de când acreditează CNSAS cercetători și cercetări istorice ?
RăspundeAlin Fumurescu - 05-27-2018
#Solidar cu cercetătorul CNSAS Mădălin Hodor
RăspundeGabriel Sianenco - 05-27-2018
Tot respectul si sustinerea mea dlui Hodor. Daca cunoasteti modul prin care exprimarea solidaritatii cu dlui poate avea rezultate efective va rog sa ne comunicati.
RăspundeMichael Shafir - 05-27-2018
Ma alatur lui Andei Oisteanu în demersul sau.#Solidaritate cu cercetatorul CNSAS Madalin Hodor.
RăspundeCristina Manea - 05-27-2018
Avem abonament la Revista 22 din anii '90, si il citesc pe Madalin Hodor in mod constant. Evident ca imi exprim solidaritatea cu domnia-sa. Cred ca cea mai buna metoda de exprimare a solidaritatii ar fi ca lista respectiva sa fie publicata si republicata de cat mai multe ori, ca sa ajunga la cat mai multa lume.
RăspundeStefan Andrei - 05-27-2018
Sunt solidar cu cercetatorul CNSAS madalin Hodor.
RăspundeDaniela Dumbrava, cercetator UCSC (Milano) - 05-27-2018
#Solidaritate. Este o imensa lipsa de demnitate sa il ataci pe cel care incearca sa nu bage "gunoiul sub pres" in materie de istoria institutiilor represive in Romania sec. al XX-lea. Sunt absolut de acord ca legea Ticu Dumitrescu a fost extrem de diluata, asa cum afirma dl. Oisteanu. Chiar din postura de cercetator acreditat la CNSAS am sesizat acest fapt, cerand in speta dosarele inaltilor prelati ai BOR, cu strasnicie tinute sub obroc. Mai apoi, exista in Colegiu insi specializati in "alba-neagra", care tot se joaca de-a memoriile, mai ales cand e vorba sa le confiste. Am fost mereu impresionata de cercetatorii de la CNSAS, de competenta si nemaipomenita lor pricepere, nu m-as fi asteptat ca stralucitul istoric Madalin Hodor sa fie astfel tratat si sa se accepte in aceasta institutie o astfel de presiune. Nu pot decat sa fiu solidara cu acest cercetator exceptional prin rectitudine si pricepere.
RăspundeDevis Grebu - 05-27-2018
Mà solidarizez!
RăspundeLuana Rigot - 05-27-2018
Il sustin pe Madalin Hodor !! Mafia securisto-nomenklaturista " emanata" dupa '89 din fostele structuri ale statului comunist trebuie sa dispara de la butoane, in Romania !!
RăspundeCătălin Cioabă - 05-27-2018
Se pare că este greu să dai de urma crimelor Securității chiar dacă faci parte dintr-o instituție a cărei menire e tocmai asta. Mădălin Hodor, cercetător CNSAS, e sanctionat disciplinar, pasibil de suspendarea acreditării, deoarece și-a luat în serios munca de istoric. Sunt câțiva - chiar în interiorul instituției - care doresc ca CNSAS doar să se facă că lucrează. Ce se întâmplă acolo, domnilor? Îmi exprim solidaritatea cu istoricul Mădălin Hodor!
RăspundeAna Maria Ivan - 05-27-2018
Sub diverse pretexte penibile se incearca consecvent eliminarea celor care sunt in cautarea adevarului si deconspirarea securistilor, a celor care se opun coruptiei si traficului de influenta. Ceea ce se intampla acum cu cercetatorul Madalin Hodor este o rusine la nivel national si international. #Solidaritate cu Madalin Hodor!
RăspundeCătălin Cioabă - 05-27-2018
Se pare că este greu să dai de urma crimelor Securității chiar dacă faci parte dintr-o instituție a cărei menire e tocmai asta. Mădălin Hodor, cercetător CNSAS, e sanctionat disciplinar, pasibil de suspendarea acreditării, deoarece și-a luat în serios munca de istoric. Sunt câțiva - chiar în interiorul instituției - care doresc ca CNSAS doar să se facă că lucrează. Ce se întâmplă acolo, domnilor? Îmi exprim solidaritatea cu istoricul Mădălin Hodor!
RăspundeLiviu din Timisoara - 05-27-2018
Oricare ar fi adevarurile istoriei, trebuie asumate. De catre toate partile. Pana la capat. Iar cine " indrazneste " sa le scoata la iveala, nu asa trebuie tratat. Poate fi doar contrazis ; nu desfiintat. Fiindca altfel ar insemna sa nu ne fi invatat principala lectie a totalitarismului. Apropo de adevaruri pana la capat spuse ... Da, devastarea sinagogii de catre studentii teologi este o pata pe obrazul crestinismului, pe care este necesar sa o primim, ca romani ; dar ii invit pe cercetatorii evrei sa ne spuna cine a fost initiatorul bolsevismului in fosta Rusie ( Lenin a preluat totul din mers, aflat initial in Elvetia ) si cine a fost teoreticianul fondator al regulilor din statul totalitar( Karl Berngardovich Radek, o spun toti ) ...care ulterior si-au trimis reprezentanti importanti in Romania ? Il rog pe domnul Tismaneanu sa ne raspunda, fiind direct vizat si bun cunoscator. Atat este de cerut : asumarea. Apoi, au urmat conflicte cu Securitatea, tot felul de delimitari considerate tradari. Pai daca ai beneficiat de trecutul comunist al tatalui tau sigur ca, ulterior , fosta Securitate avea niste polite ... vexata fiind.
RăspundeEugen Vasiliu - 05-27-2018
E revoltator ce i se intimpla cercetatorului Hodor !!! E urmare a intelegerii facute de Iliescu cu securitatea in 89 : Noi iti dam puterea, tu ne pastrezi secretele !!! Ma alatur protestului cu convingerea ca pot fi infruntati si opriti !
RăspundeE - 05-27-2018
Colegiul CNSAS chiar nu cunoaste Constitutia Romaniei , art.30 si art 31? Se impune , unor asemenea 'membrii marcanti"(de comunism) sa citeasca si art.20 din Constitutia Romaniei si art.19 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului , proclamata la 10 dec. 1948 ( !) de Adunarea generala a Natiunilor Unite. Vrem sa fim informati si sa gandim cu mintile noastre ! De cine ne "protejeaza" CNSAS-ul ? De oamenii cinstiti si corecti ?Halal institutie !
RăspundeDOINA CALIN - 05-27-2018
#Solidaritate cu cercetatorul CNSAS Madalin Hodor.
RăspundeOana Pavelescu - 05-27-2018
#Solidaritate cu Mădălin Hodor.
RăspundeValentin Nas - 05-27-2018
#Solidaritate cu cercetătorul CNSAS, Mădălin Hodor
RăspundeCalin-Cristian Delavale - 05-27-2018
Il sustin pe istoricul Madalin Hodor, pentru a continua ca cercetator la CNSAS si pentru a nu fi persecutat.
RăspundeMagda Carneci - 05-27-2018
#Solidaritate cu cercetatorul CNSAS Madalin Hodor. Ceea ce i se intampla acum lui Madalin Hodor este revoltator. Magda Carneci scriitor, presedinta Consiliului Director al Grupului pentru Dialog Social (GDS)
RăspundeMIHAI 2 - 05-27-2018
Dl Hodor a reusit sa se impuna in ultimii ani ca o voce mai degraba ECHILIBRATA, RATIONALA si AFLATA IN SLUJBA BUNULUI SIMT. Niciodata articolele sale nu iti forteaza mana sau intelectul , interpretarile sale proprii fiind expuse concomitent cu argumentele contrare. Mai mult , nalizele sale contin adesea expunerea unei //PROBE // si a //contextului // concluziile fiind lasate a fi trase de catre cititor pe baza unei evaluari proprii. Asa s-a intamplat recent si cu LISTELE confectionate chiar de securisti. Spre deosebire probabil de cei mai multi cititori ai Revistei 22 eu cred ca in cadrul PSD exista și un o linie de gandire care tinde spre ONORABILITATE. Acea linie NU SE VEDE DE LOC INSA in actiunea de reprimare a domnului Hodor. Daca cei care au votat acesta barbarie nu se afla sub controlul PSD - ar trebui ca respectivul partid sa adopte macar o pozitie publica de sustinere a lui Hodor. Pentru ca - il asigur cu maxima simpatie pe dl Dragnea - ca probabil inca inainte de a apuca sa citesca dansul postare mea va avea parte de o transmisie de la Cotroceni in care vorbitorul va declara ca iar NU E MULTUMIT - urmat de o lansare folk cu Orban cu chitara impreuna cu grupul vocal feminin / Gorghiu and The Sisters/ , plus USR ul si politezenii societatii civile , care acum pe buna dreptate se vor inflama. Si mai bine ar fi daca votul amintit ar fi retractat. , iar ideal ar fi ca cineva sa ii ceara si scuze domnului Madalin Hodor.
Răspundeemil - 05-27-2018
Biserica i-a slujit pe toti; regalisti, comunisti, haiduci, boieri, crestini, draci, legionari, securisti, etc. La inceput viata n-a fost deloc usoara, pentru mici privilegii se turnau si talhareau unii pe altii cu o salbaticie rar intalnita. Banuiam oarece scurgeri din taina spovedaniei mai ales in bisericile unde vedeam pe masa altarului icoana lui Ceausescu alaturi de crucea lui Cristos. Acest istoric solitar avea nevoie de fapte nu de gesturi. Din aceste motive noi nu ne vom corecta niciodata istoria, intotdeauna suntem tradati de caracter si adevar.
RăspundeAdriana Ciotau - 05-27-2018
#Solidaritate cu cercetătorul CNSAS, Mădălin Hodor
Răspundesinov ema - 05-27-2018
solidaritate, de asta avem nevoie.
RăspundeMedoia Rodica - 05-27-2018
Imi exprim respectul pentru dl. Madalin Hodor si ii doresc succes in deconspirarea securistilor si colaboratorilor acestora. Din pacate mafia securitatii inca mai conduce Romania.
RăspundeConstantin Apetrei - 05-27-2018
Sper sa fie ultimele zvacniri ale comunistilor !
Răspunde