Pe aceeași temă
Radu Ţibichi, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, declarând că, dacă avaria nu va fi rezolvată în ora următoare, atunci va fi aplicat ordinul care le permite medicilor de familie să transmite offline documentele necesare, conform News.ro.
În 10 octombrie, sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a fost nefuncţional pentru mai bine de 24 de ore, cea mai de durată avarie, după o alta de opt ore, iar preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Radu Ţibichi, spunea că va solicita un raport pentru a afla cauzele care au determinat o astfel de problemă.
În 26 octombrie, Guvernul a emis o Hotărâre care dă posibilitatea ca preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate să emită un ordin astfel încât atunci când sistemul online nu funcţionează corespunzător, totuşi medicii de familie, farmaciile, spitalele care prestează un serviciu, eliberează un medicament să poată transmite documentele relevante într-un sistem offline.
Astfel, pentru a fi evitată apariţia de disfuncţionalităţi în accesul asiguraţilor la serviciile medicale, atunci când se produc întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), Guvernul a modificat şi completat două acte normative.
Preşedintele CNAS emite ordin, până la termenul de raportare a activităţii lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcţionarea PIAS. Ordinul, care se publică pe site-ul CNAS, cuprinde condiţiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate offline şi condiţiile de validare a acestora, în cazul imposibilităţii de a utiliza online sistemul naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate, parte componentă a PIAS, ca urmare a întreruperii funcţionării acestei platforme.