Anchetă Hotnews: contract cu dedicaţie pentru Ghiţă, de la Armată, chiar înainte de fuga sa

Dora Vulcan | 09.06.2017

Blindate pentru Armata cu motor eco inexistent - acesta a fost ultimul contract, de 80 mil. euro care i se pregatea lui Sebastian Ghita inainte de fuga in Serbia. Oficialii Armatei au cerut participantilor la licitatie ca blindatele sa aiba un motor care nu exista, dupa cum raspunde RAR pentru Hotnews.ro.

Pe aceeași temă

 

 

 

In luna septembrie a anului trecut, Romtehnica - companie detinuta de Ministerul Apararii (MApN) si care se ocupa de dotarea Armatei Romane - a demarat o licitatie de peste 360 de milioane de lei pentru dotarea trupelor la standarde NATO cu blindate usoare. Numai ca, printre altele, printre conditii s-a cerut un motor ecologic cu diesel si kerosen care nu exista. Mai trebuie precizat ca, licitatia nu a fost una electronica, ci una restransa.

 

Dupa depunerea ofertelor pana pe 20 octombrie 2016, si acceptarea lor, au urmat negocieri si clarificari intre beneficiar si ofertanti, etapa care este si acum in desfasurare. 367 de milioane de lei (aproximativ 80 de milioane de euro) au fost oferiti de Romtehnica pentru semnarea unui contract cadru cu compania castigatoare care ar fi trebuit sa ofere, in functie de solicitarile Armatei, intre 40 si 286 de blindate usoare. Mai exact, este vorba de autovehicule militare de timpul celebrelor Humvee americane.

 

 

 

Compania fondata de Ghita, printre ofertanti

 

  

Teamnet Engineering, una dintre firmele din grupul IT  Teamnet (compania IT fondata de Sebastian Ghita, fostul deputat care este anchetat sau judecat in cinci dosare de coruptie) a fost cel mai surprinzator participant dintre cei 12 producatori de autovehicule militare sau dealeri ai lor.

 

De reamintit ca in baza unui rechizitoriu al Directiei Nationale Anticoruptie (DNA), Sebastian Ghita controleaza de fapt grupul Teamnet, iar actionarul principal al grupului, Bogdan Padiu, ar fi doar un interpus. Teamnet Engineering a fost sustinuta pentru depunerea ofertei de compania austriaca Franz Achleitner Fahrzeugbau Und Reifenzentrum Gmbh, producator de autovehicule blindate.

 

 

Restul particIpantilor au fost companii din Israel, SUA, Italia, Spania, Polonia si nu numai:  Asocierea Pro Optica (lider) si Nurol Makina, Uroversa, Iveco Defence Vehicles SpA, Nimr Automotive LLC, Radacini Motors sustinuta de Oshkosh Defense LLC, Israel Aerospace Industries LTD, Plasan Sasa Ltd,  Elbit Systems Land and C41 LTD, asocierea Carmor Integrated Vehicle Solutions LTD & Starc4Sys, asocierea AMZ-Kutno SA-Telsec SRL si asocierea Shladot Limited (lider) si Wawrzaszek ISS Sploka z Organiczona Odpowidzialnoscia Sploka Komandytowa.

 

 

Codul 3040 care il putea face fericit pe Ghita

 

Mai mult, intr-o prima faza, pana la sfarsitul anului trecut, era o singura companie  a carei oferta respecta noile solicitari ale Ministerului Apararii la adresa ofertantilor. Printre acestea, era si prevederea ca participantii sa aiba codul CAEN 3040 care permite realizarea de vehicule militare.

 

Comisia de evaluare din cadrul licitatiei a cerut ofertantilor cateva clarificari prin adresa SA/BP/568 din 3 noiembrie 2016. Printre acestea era sa declare ca au codul CAEN 3040 specific pentru desfasurarea operatiunilor vizand blindate de lupta pe roti.

 

Era o singura oferta care respecta acest cod CAEN, este vorba de Teamnet Engineering, in timp ce restul competitorilor aveau ca obiect de activitate comertul cu autovehicule sau altele asemanatatoare. "Desi participau companii care fac blindate de multi ani si ofera blindate inclusiv armatei americane, ni s-a transmis ca oferta tuturor, cu exceptie Teamnet, nu ar putea fi luata in considerare pentru ca nu avem codul CAEN 3040. O singura firma a intuit cumva, ca sa nu spun altfel, ca se va solicita acest criteriu dupa depunerea ofertelor. Este vorba de Teamnet", ne-a mai spus reprezentantul unei asocieri care a participat la licitatie.

 

Contractul de 367 de milioane de lei urma sa ajunga la compania fondata de Ghita, pentru ca societatea a intuit ca dupa depunerea ofertelor se va solicita codul 3040. Aproape toti participantii la licitatie au protestat si au anuntat ca vor face contestatii sau vor deschide actiuni in instanta, ne-a mai precizat sursa.

 

 

 

Schimbare la momentul oportun

 

Curios, dupa anuntul de licitatie din 20 septembrie al Romtehnica, Teamnet Engineering isi adauga la activitati tocmai codul CAEN 3040.  Pe 14 octombrie, actionarii (Teamnet International, TNI Stock Invest si GES Collaborate Invest si Invest Guidance) aproba extinderea obiectului de activitate cu urmatoarea activitate secunda, codul CAEN 3040 - fabricarea vehiculelor militare de lupta, asa cum se precizeaza in Monitorul Oficial nr. 3833/2016.

 

 

Dupa fuga lui Ghita, a disparut necesitatea codului 3040  

 

 

 

întreaga documentare, investigaţia şi articolul de pe Hotnews, AICI

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2022 Revista 22