Andreea PAUL: PNL cheamă partidele parlamentare la o DEZBATERE pentru corelarea sistemului de IMPOZITE cu nivelul REDEVENTEI și cu IMPOZITELE speciale pe hidrocarburi

P.c. | 05.12.2014

Pe aceeași temă

Intr-un comunicat de presa prezentat astazi, PNL cheama partidele parlamentare la o dezbatere pe tema corelarii sistemului general de impozite cu nivelul redevenței și cu impozitele speciale pe hidrocarburi.

 

CITITI comunicatul de presă trimis de PNL:

 

Redevențele la petrol și gaze și impozitele speciale pe hidrocarburi trebuie corelate cu sistemul general de impozite, cu maturitatea zăcămintelor, cu liberalizarea prețului la gaze și, mai ales, cu interesul românilor. Acum doi ani, Guvernul Ponta a înființat un grup de lucru ministerial (MFP, MEC, ANRM, ANE) pentru a elabora un studiu și opțiunile de politică fiscală în acest sens. FMI și Banca Mondială ne-au stat suport. Este suspectă amânarea dezbaterii publice a studiilor de specialitate și luarea unei decizii ferme la sfârșitul anului 2014, când expiră perioada celor 10 ani în care schema redevențelor a fost blocată de Guvernul Năstase. PNL cheamă toate partidele parlamentare la o dezbatere tehnică pentru corelarea sistemului general de impozite cu nivelul redevenței și cu impozitele speciale pe hidrocarburi.

 

Iată 4 exemple de anomalii ale unei politici fiscale incoerente, croită în detrimentul românilor, care impun un răspuns ferm din partea Guvernului României, indiferent de culoarea lui politică: 

 

1. România încasează anual la buget cu circa 50 milioane euro mai mult din taxa clawback pe medicamente (circa 330 milioane euro) decât din redevențele aplicate la petrol si gaze (sub 280 milioane euro). La aplicarea taxei clawback producătorilor de medicamente pentru a contribui la finanțarea sistemului public de sănătate, industria farmaceutică a amenințat cu „moartea industriei”. În realitate, industria crește an de an în România. Acum asistăm la același gen de „avertismente” din partea producătorilor de petrol și gaze și reușesc să blocheze creșterea redevențelor într-un stat condus slab de Ponta-Petrescu-Nicolescu.

 

2. România încasează anual la buget cu peste 15 milioane euro mai mult din taxa pe construcțiile speciale (o anomalie de taxă pe echipamentele de producție care nu ar trebui să existe) decât din redevențele aplicate la petrol și gaze. De pildă, dacă statul român ar recupera prejudiciul estimat de procurori la Lukoil din evaziune fiscală, bugetul ar beneficia de o sumă echivalentă cu taxele colectate din redevența de petrol și gaze într-un an. Câte astfel de oportunități ratate mai sunt din evaziunea fiscală estimată la 16% din PIB? 

 

3. România estimează în acest an că va încasa la buget din impozitul pe normele de venit aplicate agricultorilor cu peste 13 milioane euro mai mult decât din taxa specială pentru exploatarea resurselor naturale. Cumulând taxa specială din exploatarea resurselor naturale cu taxa pe venituri suplimentare obținute ca urmare a dereglementării prețurilor din sectorul gazelor naturale obținem venituri estimate la buget de sub 100 milioane euro, de două ori mai mult decât impozitul pe venitul agricultorilor.

 

CITITI SI: Razvan Nicolescu (Energie): Ii voi actiona in instanta pentru insulta si calomnie pe Iulian IANCU si pe Andreea PAUL

 

4. România a încasat din rovignetă, taxe de pod şi taxe de autostradă sume de aproape 5 ori mai mari decât din redevențele aplicate la petrol și gaze. 

 

Românii, agricultorii și producătorii de medicamente sunt buni de plată pentru statul român, dar companiile petroliere sunt păsuite cu încă un an, după alți zece. De fapt, atitudinea suspectă a premierului, a miniștrilor de Finanțe și de Energie acoperă cea mai lungă noapte a Guvernării Ponta, ce depășește doi ani. Imediat ce a preluat guvernarea, Premierul Ponta susținea că are de gând ca ”în perioada imediat următoare, să modifice sistemul redevențelor, pentru că în România avem o medie de 4%, în condițiile în care media europeană este peste 20%...” (mai 2012). I-au trebuit însă doi ani, nu ca să stabilească un nou sistem al redevențelor, ci ca să mai amâne obligația Guvernului cu încă un an. Acum afirmă că „nu le poate modifica peste noapte”.

 

Iată dovada distanței dintre vorbele și faptele lui Ponta, o distanță ca de la cer la pământ: 

 

Ponta, mai 2012 – ”Am de gând ca, în perioada imediat următoare, să modificăm sistemul redevențelor, pentru că să ai în România o medie de 4% în condițiile în care media europeană este peste 20%... Nu pot avansa încă o cifră până nu o stabilesc”, a explicat Victor Ponta, în emisunea ”După 20 de ani” difuzată de PRO TV: http://www.avocatura.com/stire/4151/guvernul-va-modifica-nivelul-redeventelor-in-sectorul-energetic.html

 

 Ponta, decembrie 2014 - Ponta justifică amânarea cu un an a modificării redevenţelor: „Nu le pot schimba peste noapte“: http://www.zf.ro/eveniment/ponta-justifica-amanarea-cu-un-an-a-modificarii-redeventelor-nu-le-pot-schimba-peste-noapte-13698826

 

Ministrul Energiei se simte lezat de acuzația de trădare. Poate face dovada contrară, dacă nominalizează cu nume și prenume cine se face vinovat de amânarea cu încă un an a noului sistem fiscal pentru hidrocarburi.  Altfel, rămâne cum am stabilit: un trădător. 


Andreea PAUL

 Prim-vicepreședinte PNL 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22