Pe aceeași temă
În interviul publicat de PressOne.ro, un subiect principal l-a reprezentat metodologia de evaluare a celor 214 școli doctorale din țară. Deși metodologia fusese adoptată pe 1 noiembrie 2018, rezultat a unui an de consultări cu toți actorii importanți din învățământul, Ecaterina Andronescu a schimbat-o imediat după ce a fost numită în funcție.
De ce a fost necesară această schimbare, a întrebat-o Emilia Șercan, mai ales că noua metodologie a fost elaborată în mod netransparent și redactată doar în trei luni. Totuși, procesul de evaluare nu va demara prea curând. Criteriile impuse de Ecaterina Andronescu sunt contestate de Consiliul Național al Rectorilor, de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), precum și de mai multe universități.
Ministrul Educației susține că a fost necesară schimbarea metodologiei de evaluare a școlilor doctorale pentru că nu existau criterii suficient de clare. Iar școli doctorale ca cele de la SRI și Poliție, Andronescu spune că i se pare inacceptabil ca ele să mai existe.
Despre subiectele abordate pe larg în interviu precum plagiatele în tezele de doctorat, rectorii care s-au suspendat din funcţie pentru a obține un al treilea mandat sau acreditarea programelor de studii de către Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS), puteți citi pe Pressone.ro.