Pe aceeași temă
Mai exact, conform Digi24, pe o portiune de 10 km din tronsonul 3 au aparut santuri adanci pe versanti, iar pamantul se surpa la fiecare cativa metri.
O solutie invocata de specialisti ar fi impadurirea terenului. Dar CNAIR a reziliat in 2016 contractul cu firma din Italia care se ocupa de stabilizarea versantilor, asa ca lucrarile prevazute in proiect, de drenare si de plantare a terenului, nu s-au mai facut.
Localnicii din comuna Aciliu, de langa autostrada, se plang ca lucrarile la autostrada le-au afectat casele si drumul, intr-o zona unde terenul a fost mereu instabil.
"Se lucreaza la consolidarea terenului respectiv, inclusiv prin foraje. Nu este afectat corpul acestei autostrazi si, la ora actuala, se circula in conditii de siguranta", sustine Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR.
Autostrada Orastie-Sibiu a fost urmarita de ghinion inca de la inaugurare.
Tronsonul a fost dat in folosinta in noiembrie 2014, cu doua zile inainte de turul al doilea al alegerilor prezidentiale, iar la taierea panglicii a participat si premierul de-atunci, Victor Ponta.
Insa, la aproape un an dupa aceea, lotul a fost inchis pentru ca au aparut fisuri si denivelari grave pe carosabil, iar DNA a deschis un dosar penal pe aceasta tema.
Autostrada a fost reparata in regie proprie de CNAIR, iar circulatia a fost reluata in octombrie 2016, dar in ianuarie 2017 a fost iarasi inchisa pentru putin timp, pentru noi reparatii, insa pe alt tronson.
Si ca si cum asta nu era de ajuns, in martie au aparut informatii cum ca aceeasi autostrada este in pericol din cauza alunecarilor de teren, provocate de defrisarile masive facute in apropiere. Taierea fagilor seculari de pe dealul Bucium a fost avizata insa de Ocolul Silvic.
Orice lucrare suplimentara la autostrada blestemata se face acum din banii statului, adica ai contribuabililor.