Camera de Comert Americana in Romania: Ordonanta audiovizualului este un ABUZ din partea statului, INCALCA Constitutia si intervine in relatiile comerciale private

Fara Autor | 16.04.2013

Pe aceeași temă

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) declara, luni, ca ordonanta de modificare a Legii audiovizualului, publicata pe 12 aprilie in Monitorul Oficial si care rescrie regulile in publicitatea TV, este "un abuz din partea statului prin interventia in relatiile comerciale private". AmCham Romania anunta, intr-un comunicat de presa, ca solicita Parlamentului sa respinga aceasta ordonanta, scrie HotNews.

 



AmCham apreciaza ca maniera in care a fost adoptata ordonanta contravine Constitutiei, ce prevede ca Guvernul poate adopta ordonante de urgenta doar in situatii exceptionale. Aceeasi organizatie apreciaza ca OUG 25/2013 pune companiile in imposibilitatea de a o aplica, intrucat termenii folositi si termenele de punere in aplicare sunt neclare. AmCham apreciaza ca ordonanta are un impact negativ asupra intregii economii.
 

  • AmCham Romania reprezinta 300 de companii americane, internationale si locale cu investitii totale de peste 10 miliarde de USD. Printre membrii acestei organizatii se numara si numeroase agentii de publicitate, iar Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi si presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania, este vice-presedinte AmCham.
  • Vezi mai jos comunicatul integral al AmCham Romania


Pozitia AmCham este facuta publica in conditiile in care astazi are loc o intalnire intre reprezentantii a doua organizatii ale industriei de comunicare - IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) - si cei ai Comisiilor de Cultura din Senat si Camera Deputatilor, precum si ai Ministerului Comunicatiilor, initiatorul ordonantei de urgenta. Tot azi expira termenul pana la care parlamentarii pot depune amendamente la ordonanta.


Comunicatul AmCham:

AmCham Romania isi exprima dezacordul cu privire la modifcarea Legii Audiovizualului

Bucuresti, 22 aprilie 2013: Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) a analizat impactul negativ pe care Ordonanta de Urgenta a Guvernului 25/2013 (OUG 25/2013) il are la nivelul medului  de afaceri si al increderii  in mediul investitional romanesc.

Prin documentul de pozitie inaintat autoritatilor, AmCham Romania solicita Parlamentului respingerea OUG 25/2013 de modificare si completare a Legii audiovizualului nr. 504/2002.  Cu aceasta solicitare AmCham Romania se alatura asociatiilor de profil - Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), Asociatia Europeana a Agentiilor de Publicitate si International Advertising Association (IAA).

In opinia AmCham Romania, adoptarea acestui act normativ  incalca prevederile legale si reprezinta un abuz din partea statului prin interventia in relatiile comerciale private, in sensul eliminarii intermediarilor din piata de publicitate.

"Intermediarii sunt actori economici prezenti in toate industriile, a caror valoare adaugata si influenta pozitiva asupra pietei este de necontestat. Efectele negative ale acestei Ordonante asupra pietei de publicitate creeaza un precedent periculos pentru toate celelalte sectoare economice, iar actul normativ adoptat reprezinta o interventie abuziva a statului in relatii comerciale private", a declarat Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi, si Vice-Presedinte AmCham Romania.

AmCham Romania apreciaza ca maniera in care a fost adoptata OUG 25/2013  contravine Constitutiei care prevede ca  Guvernul Romaniei poate decide adoptarea unor ordonante de urgenta doar in situatii exceptionale. In lipsa justificarii caracterului de urgenta al OUG 25/2013, care modifica o practica comerciala existenta in Romania de multi ani, precum si in alte tari ale lumii,  consideram ca acest act normativ incalca drepturi si libertati fundamentale, cum ar fi libertatea comertului si concurenta loiala.

Mai mult, prevederile OUG  25/2013 pune companiile in imposibilitatea de a o aplica din cauza neclaritatii termenilor folositi si a termenelor de punere in aplicare, documentul nefacand referire la valabilitatea actelor si contractelor semnate anterior intrarii in vigoare a OUG 25/2013.

"Deja se poate vorbi de confuzie si blocaj la nivelul actorilor pietei de publicitate pe fondul formularii neclare si a termenilor vagi ai acestei Ordonante. Efectele negative se vor reflecta inclusiv asupra consumatorilor de publicitate", a adaugat Radu Florescu.

AmCham Romania atrage atentia asupra impactului negativ al OUG 25/2013 asupra intregii economii, prin modificarea radicala a modelului de business dezvoltat in Romania pe baza practicilor din  industria globala de publicitate. Alte  efecte produse de aceasta ordonanta includ  vulnerabilitatea crescuta a clientilor in relatia cu televiziunile, cresterea costurilor, diminuarea concurentei precum si riscul de eliminare a granitelor dintre politicile editoriale si comerciale ale televiziunilor.

AmCham Romania solicita pe aceasta cale Guvernului asigurarea transparentei in actul decizional precum si analiza impactului pe care legislatia arbitrara il poate avea asupra mediului economic.

AmCham Romania saluta deschiderea actualului Guvern pentru un dialog real cu  mediul privat astfel incat toate partile interesate sa fie reprezentate in mod echitabil.

Despre AmCham Romania
Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este o importanta asociatie profesionala de afaceri cu o contributie semnifcativa in procesul de consultare asupra  legilor si reglementarilor cu efecte asupra mediului de afaceri din Romania. De-a lungul celor 20 de ani de activitate, AmCham Romania a ramas ferm angajata in facilitarea unui dialog deschis intre autoritati si comunitatea de afaceri pe care o reprezinta. Expertiza membrilor nostri este oferita autoritatilor prin intermediul grupurilor de lucru dedicate unor domenii precum fiscalitate, sanatate, energie, concurenta, tehnologia informatiei si comunicatiilor, piata muncii, resurse uman si educatie, agri-business, alimentatie & turism, infrastructura si guvernanta corporatista si achizitii publice.
AmCham Romania reprezinta 300 de membri ¬ companii americane, internationale si locale, cu  investitii totale de peste 10 miliarde USD si mai mult de 200.000 de locuri de munca create.  AmCham Romania este afiliata la Camera de Comert a SUA si membra a Consiliului European al Camerelor de Comert Americane.

 

Sursa: HotNews.ro

 

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22