Cataramă cere daune 100.000 lei de la Europa FM pentru știrea despre el, informator al Securității

Redactia | 16.09.2020

Viorel Cataramă a dat în judecată firma care deţine Europa FM cerând daune morale de 100.000 de lei pentru o ştire publicată pe site-ul postului de radio.

Pe aceeași temă

Viorel Cataramă a dat în judecată, printr-un proces deschis la Judecătoreia Sectorului 2 din Capitală, firma care deţine Europa FM cerând daune morale de 100.000 de lei pentru o ştire publicată pe site-ul postului de radio. În primă instanţă, Cataramă a pierdut procesul, scrie Adevărul.

CNSAS a emis pe numele lui Viorel Cataramă, candidat pentru funcţia de preşedinte al României, o adeverinţă din care reieşea că acestuia „nu i se poate atribui calitatea de lucrător/colaborator al Securităţii, în sensul legii”, dar a fost sursă a fostei Securităţi, folosind atât numele real, Viorel, cât şi două nume conspirative: Voicu şi W.

Pe baza documentului CNSAS, toată presa din România a publicat ştirea referitoare la legăturile lui Cataramă cu Securitatea. Ştirea a fost publicată şi pe site-ul postului de radio Europa FM.

„Candidat la prezidenţiale, Viorel Cataramă a fost informator al Securităţii, se arată într-o adeverinţă a Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii. Notele pe care le transmitea erau semnate de acesta atât cu numele real cât şi cu cele conspirative, „W”, „Viorel” şi „Voicu”.

În adeverinţa CNSAS, se menţionează că lui Viorel Cataramă nu i se poate atribui calitatea de lucrător/colaborator al Securităţii”, se arăta în ştirea Europa FM.

În procesul pentru daune morale pe care l-a deschis, Cataramă a arătat că „inexistenţa calităţii de colaborator, atestată de către CNSAS, o excude de la sine şi pe cea de informator”.

În procesul pentru daune morale pe care l-a deschis, Cataramă a arătat că „inexistenţa calităţii de colaborator, atestată de către CNSAS, o excude de la sine şi pe cea de informator”.

„În pofida acestei realităţi cunoscute în mod evident sau care ar fi trebuit să fie cunoscută de către jurnaliştii societăţii pârâte, prin ştirea apărută la data de 07.11.2019 au fost alterate în mod deliberat concluziile verificărilor CNSAS, astfel încât, cu doar 2 zile înainte de primul tur de scrutin, a fost adusă la cunoştinţa opiniei publice o informaţie falsă, total opusă celor constatate de Consiliu, al carei unic scop a fost creşterea audienţei”, a arătat Cataramă în proces.

Viorel Cataramă a mai arătat în proces că , „potrivit sondajelor de opinie efectuate pe facebook şi instagram, de către partidul care l-a propus pe reclamant în alegeri, anterior ştirii difuzate pe www.europafm.ro, acesta era creditat cu 10-14%, ca mai apoi, după perpetuarea acestei informaţii în mass media, rezultatul final să însemne doar 0,53% din opţiunile electoratului”.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]2.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22