Pe aceeași temă
Sesizarea Avocatului Poporului privind neconstitutionalitatea ordonantei de urgenta referitoarea la modificarea Codurilor penale va fi discutata de CCR joi.
Luni, Valer Dorneanu, presedintele CCR a spus luni ca plenul Curtii va decide daca exceptiile de neconstitutionalitate mai sunt admisibile in urma abrogarii Ordonantei 12 sau daca se intra in dezbaterea pe fond.
"Marti, primim punctele de vedere ale institutiilor implicate, iar peste o zi sau doua dezbatem. Plenul Curtii va decide daca dezbatem pe fond OUG 13 sau daca exceptia de neconstitutionalitate ridicata a devenit inadmisibila ca urmare a abrogarii ordonantei", a spus Valer Dorneanu.
Partile implicate in aceasta speta, Guvernul, Camera Deputatilor si Senatul, sunt cele care trebuie sa trimita puncte de vedere catre CCR pana marti, 7 februarie. Tot pana pe 7 februarie trebuie sa trimita puncte de vedere partile implicate si in privinta celor doua sesizari privind conflictul juridic de natura constitutionala in puterile statului, trimise zilele trecute de presedintele Klaus Iohannis si de catre CSM.
Avocatul Poporului, Victor Ciorbea, a anunţat, săptămâna trecută, că a decis să sesizeze Curtea Constituţională cu privire la OUG 13/2017 referitoare la modificarea Codurilor penale in urma scrisorii primite de la procurorul general. Ciorbea a mai spus ca in sesizare a tinut cont de unele argumente invocate de Augustin Lazar.
CITESTE SI Avocatul Poporului, Victor Ciorbea: Am atacat la Curtea Constitutionala Ordonanta 13
Duminică, guvernul a abrogat, la presiunea străzii ordonanța dată în urmă cu cinci zile, noaptea, prin care se dezincrimina abuzul în serviciu, cu invocarea.
Marti seara, guvernul a adoptat OUG 13 prin care se operau modificări asupra Codului penal, prin care abuzul in serviciu, conflictul de interese si neglijenta in serviciu urmau sa fie dezincriminate. S-au dezincriminat favorizarea infractorului: dacă fapta e savarsita de un membru al familiei sau de un afin pana la gradul și în cazul in care e vorba de emitere, aprobare sau adoptare de acte normative. Abuzul în serviciu a fost definit ca fapta functionarului care prin incalcarea legii sau a unei ordonante de urgenta provoaca un prejudiciu peste 200 de mii de lei sau provoaca o vatamare grava certa si efectiva a drepturilor si intereselor legitime ale unei persoane fizice si juridice, asa cum sunt ele prevazute de legile in vigoare. Pedeapsa, in cazul abuzului in serviciu, fusese scăzuta de 6 luni pana la 3 ani. In plus, se arata ca prevederile nu se aplica in cazul emiterii, adoptarii de acte normative, ceea ce inseamna ca orice emitere de ordin al unui ministru sau hotarare a unui primar sau hotarare a unui consiliu local INDIFERENT DE PREJUDICIU nu mai este incriminata.