Pe aceeași temă
Proiectul, care face parte din rețeaua transeuropeană de transport, include construirea a două benzi de circulație în fiecare direcție, 10 tronsoane de racord și 75 de poduri sau pasaje. Proiectul ar trebui finalizat până la sfârșitul anului 2023.
Noul drum expres va îmbunătăți traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfășoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8 % peste media din România.
Reducerea timpului de călătorie între Craiova și Pitești va diminua costurile de transport și va spori eficiența economică a rețelei rutiere din România, conform sursei citate.
“Eliminarea traficului pe distanțe lungi din zonele construite va reduce congestia, poluarea, precum și numărul accidentelor și va îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor. Acest drum va crea locuri de muncă temporare și ar trebui să stimuleze comerțul în zonă, generând astfel dezvoltare economică și sporind accesul la locuri de muncă”, arată Comisia Europeană.
Săptămâna trecută, Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus că Lotul 1 al drumului expres Craiova - Pitești este deblocat integral după ce, miercuri, Guvernul a adoptat o hotărâre pentru exproprierea ultimilor trei kilometri ai lotului.
Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrările sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucrează “din plin” și până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balș și Slatina va fi dată în trafic, a mai precizat acesta.
Pe tronsonul 3 de 31,7 km a fost emisă săptămâna trecută autorizația de construire, lucrările urmând să se finalizeze în 2022, iar pe tronsonul 4 autoritățile așteaptă soluționarea contestațiilor pentru a putea semna contractul de execuție.