Pe aceeași temă
BREF: Senatorul PSD a venit cu propriile propuneri de amendamente, care i-au fost însă respinse pentru că exced cadrul legal, neavând nicio legătură cu deciziille declarate neconstituționale de CCR. CSM primeste atributiile de numire si revocare a conducerii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, iar presedintele Romaniei este eliminat din procedura. Secția de investigarea a infracțiunilor din Justiție activă la trei luni de la intrarea în vigoare a legii. Comisiile parlamentare pentru controlul SRI și SIE au ieșit din mecanismul de verificare a veridicității datelor trecute de magistrați în declarațiile privind colaborarea cu serviciile de informații. Declarațiile vor fi verificate de Consiliul Suprem de Apărare a Țării
Raportul comisiei urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor.
TRANSMISIUNE LIVE din comisia Iordache
UPDATE - Comisiile parlamentare pentru controlul SRI și SIE au ieșit din mecanismul de verificare a veridicității datelor trecute de magistrați în declarațiile privind colaborarea cu serviciile de informații. Declarațiile vor fi verificate de Consiliul Suprem de Apărare a Țării, „anual, din oficiu, sau ori de câte ori este sesizat de Ministerul Justiţiei, Secția pentru judecători sau Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii”, transmite Digi 24.
UPDATE - Comisia specială a adoptat, rapid, un raport de adoptare la modificările aduse Legii 304/2004 privind organizarea judiciară, textele fiind reformulate în acord cu deciziile Curţii Constituţionale. S-au înregistrat 12 voturi „pentru” şi şase „împotrivă”.
UPDATE - Comisia a decis reformularea articolului privind Secţia pentru investigarea infracţiunilor din Justiţie.
Potrivit textului adoptat, „Secţia pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie începe să funcţioneze în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Cauzele de competenţa Secţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie înregistrate la orice structură de Parchet şi nesoluţionate până la data la care Secţia este operaţională se înaintează spre soluţionare Secţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie, de îndată ce aceasta este operaţională”.
De asemenea, comisia a decis să se revină la forma aflată în vigoare la articolul 2 - „Justiţia se realizează prin următoarele instanţe judecătoreşti: a) Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; b) curţi de apel; c) tribunale; d) tribunale specializate; e) instanţe militare; f) judecătorii”.
Hotărârile Secţiei pentru Judecători, respectiv ale Secţiei pentru procurori ale Consiliului Superior al Magistraturii, în orice alte situaţii decât cele prevăzute în art. 134 alin. (3) din Constituţie, în care Consiliul Superior al Magistraturii îndeplineşte rolul de instanţă de judecată în domeniul răspunderii disciplinare a judecătorilor şi procurorilor, pot fi atacate la secţia de contencios administrativ a curţii de apel competente, conform dreptului comun, mai prevede textul adoptat.
UPDATE - Se ia pauză înainte de a se discuta ultimul articol privind procedura de la actiunea in regres care implica Inspectia Judiciara, transmite Hotnews.ro.
(1) La sesizarea Ministerului Finantelor Publice, in cazurile si termenele prevazute de art. 96 din Legea 303/2004, Inspectia Judiciara efectueaza verificari in vederea evaluarii daca eroarea judiciara cauzata de judecator sau procuror a fost ca urmare a exercitarii functiei cu rea credinta sau grava neglijenta.
(2) Verificarea prevazuta la alin. (1) se finalizeaza in termen de 30 de zile de la sesizare. Inspectorul-sef poate dispune prelungirea termenului cu cel mult 30 de zile, daca exista motive intemeiate care justifica aceasta masura. Durata maxima a verificarilor nu poate depasi 120 de zile.
(3) Verificarea este efectuata de o comisie formata, in functie de calitatea persoanei verificate, din 3 judecatori, inspectori judiciari sau 3 procurori, inspectori judiciari. In situatia in care, in aceeasi cauza sunt verificati judecatori si procurori, se vor forma doua comisii care vor verifica distinct faptele in functie de calitatea persoanelor verificate.
(4) In cadrul verificarilor, ascultarea judecatorului si procurorului vizat este obligatorie. Refuzul judecatorului sau procurorului verificat de a face declaratii sau de a se prezenta la audieri se constata prin proces-verbal si nu impiedica incheierea verificarilor. Judecatorul sau procurorul vizat are dreptul sa cunoasca toate actele verificarii si sa solicite probe in aparare. Inspectorii pot audia orice alte persoane implicate in cauza in care se fac verificari.
(5) Verificarile se finalizeaza printr-un raport prin care, in baza intregului material probator administrat, Inspectia Judiciara apreciaza daca eroarea judiciara a fost savarsita de judecator sau procuror cu rea-credinta sau grava neglijenta.
(6) Verificarea prevazuta la alin. (1) se efectueaza si in situatia in care persoanele verificate nu mai ocupa functia de judecator sau procuror.
(7) Raportul se comunica Ministerului Finantelor Publice si judecatorului sau procurorului vizat.
(8) Raportul prevazut la alin. (5) este supus confirmarii inspectorului-sef. Inspectorul-sef poate dispune motivat, o singura data, completarea verificarilor. Completarea se efectueaza de comisie in termen de cel mult 30 de zile de la data cand a fost dispusa de catre inspectorul-sef.
UPDATE - CSM primeste atributiile de numire si revocare a conducerii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, iar presedintele Romaniei este eliminat din procedura. Acest articol se va corela cu lega 303 privind statutul magistratilor, unde se va propune eliminarea presedintelui Romaniei din procedura.
UPDATE - Se lucreaza pe Legea 317. Serban Nicolae isi sustine din nou amendamentele, Iordache: "Nu neaga nimeni ca aceste amendamente nu sunt binevenite, insa exced deciziile Curtii", a spus Iordache. Incepe o discutie privind posibilitatea modificarii unor legi si pe chestiuni care nu au fost declarate neconstitutionale. Iordache se cearta cu Nicolae, dupa ce acesta insista asupra propunerilor sale: "Arata-mi si mie unde zice ca art. 29 este neconstitutional!". Mai devreme, cand s-a discutat legea 304, au existat alte intepaturi intre cei doi. Iordache i-a zis lui Nicolae: "Deci amendamnetele domnului Serban Nicolae au fost depus aseară la ora 23.00. Ca să fim corecţi unii cu alţii. Deci mi se pare normal, dacă domnul Şerban lucrează noaptea şi vine şi ne dă teme, să spunem şi când ne dă teme! Au fost depuse aseară la ora 23.00". S-a dat vot pe raportul cu modificari la Legea 304. S-a introdus urmatorul articol privind Sectia speciala pentru investigarea magistratilor: "Cauzele de competenta Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie inregistrate la orice structura de parchet si nesolutionate pana la data la care Sectia este operationala, se inainteaza spre solutionare Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor, de indeata ce aceasta este operationala”, transmite Hotnews.ro.
La Legea 317 s-a votat eliminarea comisiilor parlamentare din articolul care prevedea ca si acestea pot verifica, alaturi de CSAT, declaratiile privind colaborarea magistratilor cu serviciile de informatii.