Pe aceeași temă
Raportul Guvernului arata ca infrastructura Romaniei a reprezentat mereu un punct slab in discutiile cu investitorii:
"La preluarea mandatului, am inclus infrastructura printre domeniile prioritare ale acestui an, deși situația găsită la Ministerul Transporturilor în noiembrie 2015 ne-a depășit orice dezamăgire: niciun tronson de autostradă nu avea avize de construire, zeci de proiecte erau blocate în sertare, iar multe dintre contracte se atribuiseră fără să aibă la bază documentația necesară," arata premierul in bilantul prezentat astazi.
Printre schimbarile initiate de noul cabinet s-au numarat: "rescrierea și aplicarea procedurilor de acordare a avizelor de construire. Șantierele au fost deblocate, contractele semnate și s-a început lucrul pe teren" si "reorganizarea Companiei Naționale de Drumuri (CNADNR), separând partea de mentenanță de partea de investiții și aprobarea Master Planului de Transporturi blocat ani la rândul de interese politice, dar esențial în prioritizarea proiectelor de investiții."
Bilantul prezentat astazi de Guvern arata ce s-a realizat in mod efectiv pe partea de infrastructura in Romania in perioada guvernarii Ciolos:
"- Am deblocat activitatea de lucrări pe 160 de km de autostradă: Sebeș-Turda, Orăștie-Sibiu, Lugoj-Deja, Gilău-Nădășelu, Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea
- 730 de km de autostradă și 336 km de drumuri expres aflați în procedură de lansare a licitațiilor, elaborarea studiilor de fezabilitate sau a proiectelor tehnice, urmând să înceapă la final de an 2016/ început de 2017
- 9 variante ocolitoare în marile orașe, în total 141 km
Unele dintre lucrări vor fi executate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere- CNAIR (fosta CNADNR) în regie proprie. Primul an când se întampla acest lucru
Avansul lucrărilor la noile magistrale de metrou (4,5,6)," se arata in raportul prezentat astazi de Guvern.