Pe aceeași temă
Decizia anunțată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR a fost luată în urma studiului care a analizat evoluția traficului în zonă până în 2050.
Autostrada Ploiești – Pașcani are traseul propus Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. Acum există o singură secțiune în execuție – o porțiune din centura Bacăului.
„În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Național de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploiești – Pașcani”, a anunțat CNAIR. Studiul de trafic urmează a fi supus analizării si aprobării JASPERS, consultantul oficial al Comisiei Europene, si va sta la baza documentației necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuție a autostrăzii, scrie HotNews.ro.
„Valorile de trafic estimate în cadrul acestei studiu de trafic ne permit să tragem concluzia că scenariul cu Autostradă de la Ploiești la Pașcani atrage suficient trafic încât să rezulte necesitatea construirii acesteia. Din punct de vedere al volumelor de trafic atrase de proiect este de dorit implementarea la profil de autostradă. Testarea oricărui sector din coridor la nivel de Drum Expres va aduce o scădere a volumelor de trafic la nivel de coridor și implicit a beneficiilor pentru utilizatori, în ceea ce privește economiile de timp și siguranță/Securitate”, se arată în Studiul de trafic.
Viitoarea autostradă A7 va prelua o bună parte din traficul actual de pe DN1B și DN2, unul dintre drumurile pe care se înregistrează foarte multe accidente.
Din acei circa 335 de kilometri ai autostrăzii A7, doar 16 kilometri sunt în prezent în lucru, fiind parte din centura Bacăului. Pentru restul traseului abia acum se întocmesc studiile de fezabilitate și proiectele tehnice.
Autorii precizează că fiecare variantă de traseu propusă în urma finalizării Analizei Multicriteriale 1 din cadrul etapei Studiului de Fezabilitate a fost introdusa în modelul de transport național elaborat de CESTRIN.
Potrivit analizei, relația între Muntenia și Moldova ar urma să fie deviată către noua infrastructură. „Conform simulărilor efectuate este de așteptat ca traficul să fie deviat în principal de pe DN1B și DN2. Scenariul include anii 2025, 2030, 2035, 2040, 2045 si 2050”, se arată în document.