Comisia Europeană cere un ACORD POLITIC in privinta Master Planului General de Transporturi

P.c. | 27.03.2015

Pe aceeași temă

Comisia Europeană solicită Romaniei existenţa unui acordul politic, chiar şi la nivelul Parlamentului, in privinta Master Planului General de Transporturi (MPGT). Ministerul Transporturilor va trimite Comisiei MPGT pana la data de 9 aprilie, relateaza Romania Libera.

 

Ce cere o prioritizare a proiectelor în funcţie de performanţa economică şi apartenenţa la reţeaua trans-europeană de transport (TEN-T) şi încheierea unor contracte de performanţă cu beneficiarii (CNADNR şi CFR) şi cu operatorii din transportul naval.

 

De asemenea, imprumutul public în valoare de 7,3 miliarde de euro anunţat de Guvern, prin care vor fi finanţate o parte a proiectelor de infrastructură  nu trebuie să influenţeze negativ angajamentele României referitoare la deficitul bugetar, spune CE.

 

CITITI SI: Comisia Europeana aloca un milion de euro pentru o retea de transporturi in jurul aeroportului Henri Coanda

 

CE subliniază că, pentru lucrările de reabilitare, modernizare şi extindere a liniilor de cale ferată, este necesară respectarea cerinţelor de viteză şi declivitate prevăzute de regulamentele CE (viteze de 160 km/oră şi declivitate de 12,5%). CE mai solicită implementarea măsurilor de reformă feroviară aşa cum au fost stabilite în MPGT.

 

CE recomanda încheierea unor contracte de performanţă cu beneficiarii (CNADNR şi CFR), precum şi cu operatorii din transportul naval.

 

Propuneri ale MPGT

 

MPGT prevede  construirea a 1.300 de noi km de autostradă până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială. Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ vor fi construite ca autostrazi. Document prevede constuctia unei noi centuri ocolitoare cu profil de autostradă pentru Bucureşti şi mai multe sectoare de drumuri expres care iniţial făceau parte din reţeaua Trans Regio.

 

Pe sectorul feroviar, noua variantă a documentului prevede investiţii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor căi ferate cu potenţial economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoarelor de pe reţeaua principală a TEN-T (425 km) şi dezvoltarea unor sectoare de cale ferată de mare viteză (peste 1.000 de km).

 

În ceea ce priveşte sectorul naval, propunerile vizează 752 km de căi navigabile şi modernizarea a 12 porturi, cu investiţii estimate la peste 2 miliarde de euro.

 

Ultima variantă a Master Planului recomandă investiţii în infrastructura a 14 aeroporturi, în valoare de 588 milioane euro, în timp ce suma revizuită pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.

 

Valoarea totală a investiţiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport până în 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiată de cea din prima variantă a strategiei. 

 

Nou MASTERPLAN de Transporturi, publicat in februarie

 

Conform celei mai recente variante a MasterPlanului rutier prezentat de Ministerul Transporturilor, Romania va construi 1.301 km de autostrazi, cu 645 km mai mult decat era prevazut in varianta initiala a documentului. Guvernul va investi 26,48 miliarde euro in constructia acestor noi drumuri.

 

Dupa dezbaterea publica a fost propusa constructia unor noi sectoare de autostrada, care in forma initiala a MasterPlanului erau propuse la nivel de drum expres:

Noi autostrazi

 

Sibiu - Pitesti va deveni autostrada, dupa ce in varianta anterioara era prevazut drept drum expres.

Targu Mures - Targu Neamt va fi construit ca autostrada fazata (adica in prima faza drum expres, imbunatatit ulterior la statutul de autostrada), in loc de drum expres

Targu Neamt - Iasi - Ungheni va fi construit ca autostrada cu 2 benzi pe sens, in loc de drum expres

Bacau - Pascani va fi autostrada cu 2 benzi pe sens, in loc de drum expres


De asemenea, a fost propusa si o centura in regim de autostrada pentru Bucuresti (al doilea inel de centura), care se lege toate arterele rutiere rapide ce ajung in Capitala.

 

CITITI SI: Guvernul a prezentat Master Planul General de Transport: Autostrazile devin drumuri expres, modernizare feroviara, fonduri lipsa

 

Noi drumuri expres:

 

Dej - Beclean - Bistrita va fi drum expres, in loc de drum regiotrans

Bucuresti - Alexandria va fi drum expres, in loc de drum regiotrans

Alexandria - Craiova va fi drum expres fazat, in loc de drum regiotrans


Legatura dintre Aeroportul Henri Coanda si Autostrada 3 Bucuresti - Ploiesti va fi construita ca drum expres, in conditiile in care nu fusese inclus in varianta precedenta a MasterPlanului.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22