Comisia Europeană impune statelor membre să înființeze culoare „verzi” pentru transportul de marfă

Laurentiu Gheorghe | 23.03.2020

Șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat, luni, că măsurile pentru limitarea pandemiei de coronavirus riscă să paralizeze transportul de mărfuri intercomunitar.

Pe aceeași temă

„În weekend, la unele puncte de frontieră s-au format coloane de peste 40 km. Timpul de așteptare a ajuns pe alocuri la 18 ore. Aceasta trebuie să înceteze”, a spus șefa CE.

Transporturile rutiere, care contează pentru 75% din totalul livrărilor de mărfuri în interiorul UE a fost îngreunat în special la granița dintre Germania și Polonia după ce Polonia a decis să-și închidă granițele pentru toți cetățenii non-polonezi, împiedicându-i pe lituanieni, estonieni și letoni să se mai poată întoarce acasă.

Comisia Europeană a cerut țărilor membre să înființeze puncte de trecere a frontierelor legate de „coridoare verzi” care să cuprindă atât transporturile rutiere cât și pe cele maritime, feroviare și aeriene.

Culoarele cu undă verde ar trebui să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de marfa pe care o transportă, iar trecerea frontierei, inclusiv verificările documentelor de serviciu și a celor de sănătate, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute, anunță Comisia.

Comisarul european pentru transport, Adina Vălean, a declarat că „rețeaua transeuropeană de transport conectează întreaga Uniune Europeană. Acest document cu reguli practice este destinat să protejeze lanțurile de aprovizionare ale UE în aceste vremuri dificile și să se asigure că atât mărfurile, cât și lucrătorii din transport pot călători oriunde este nevoie – fără întârziere. O abordare colectivă și coordonată a transportului transfrontalier este astăzi mai importantă ca niciodată.”

Procedurile pe culoarele cu undă verde ar trebui să fie reduse la strictul necesar. Verificările trebuie efectuate fără ca șoferii să fie nevoiți să părăsească vehiculele, iar șoferii înșiși ar trebui să facă obiectul unor verificări minime. Șoferilor de vehicule de marfă nu ar trebui să li se solicite alte documente decât actul de identitate și permisul de conducere și, dacă este necesar, o scrisoare de la angajator. Trimiterea și afișarea electronică a documentelor trebuie permisă și acceptată.

Niciun vehicul sau șofer nu trebuie să fie supus discriminării, indiferent de origine și destinație, naționalitatea șoferului sau țara de înregistrare a vehiculului.

Având în vedere situația actuală, statele membre sunt, de asemenea, solicitate să suspende temporar toate interdicțiile existente în prezent pe teritoriul lor, cum ar fi interdicțiile de a conduce în weekend, noaptea sau pe anumite sectoare. Comisia încurajează statele membre să desemneze coridoare de tranzit sigure și rapide pentru a permite șoferilor privați și pasagerilor acestora, precum lucrătorilor în domeniul sănătății și transporturilor, precum și cetățenilor UE care sunt repatriați, indiferent de cetățenia lor, să treacă direct cu prioritate prin țară, indiferent de direcție de-a lungul rețelei TEN-T. Aceste transporturi se vor face strict pe ruta desemnată și cu pauzele minime necesare. Statele membre ar trebui să se asigure că au cel puțin un aeroport funcțional pentru repatriere și zboruri de salvare internaționale.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22