Cum s-a schimbat consumul de presă în perioada pandemiei - studiu

Redactia | 16.06.2020

Vizionarea știrilor TV a crescut în timpul stării de alertă, numărul ascultătorilor de podcast-uri a crescut semnificativ în ultimul an.

Pe aceeași temă

Majoritatea cititorilor sunt de acord că mass-media și platformele online ar trebui să semnalizeze declarațiile inexacte ale politicienilor, arată un studiu despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale realizat de Reuters Institute for the Study of Journalism, de la Universitatea din Oxford, în cel mai mare studiu multianual realizat la nivel mondial a fost prezentat marți, 16 iunie, în cadrul unei prezentări online realizate de către Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității București.

Studiul poate fi descărcat integral aici.


Audiențele digitale identifică drept principale surse de știri televiziunea (76%, în scădere cu 8 procente față de 2017) și online-ul, inclusiv rețelele de socializare (82%, în scădere cu 5 procente față de 2017).

  • Există în continuare o dependență foarte mare de Facebook pentru accesul la știri, aproape 7 din 10 persoane declarând că folosesc această rețea de socializare pentru a se informa (67 %)

  • Publicul digital din România declară că folosește mai ales telefonul mobil pentru acces la știri online într-o proporție de 67%, asemănător piețelor în curs de dezvoltare, pe de o parte, dar și a piețelor foarte dezvoltate din punct de vedere tehnologic

  • Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19, din 40 de piețe de media

  • Cele mai puternice branduri de media identificate de audiențele digitale rămân, atât în online, cât și în offline, Pro TV și Digi 24 – o preferință care prezice de fapt consumul de media în perioada pandemiei.


În rândul brandurilor online, cel mai vizitate sunt: Știrile Pro TV, ziare.com, Digi24, www.știripesurse.ro, Yahoo!News, Adevărul, www.hotnews.ro, Libertatea, Cancan, Mediafax, Evenimentul Zilei, Click, Ziarul Financiar, Antena3, Antena1 și România TV.

articolul integral pe Hotnews.ro

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22