Pe aceeași temă
Majoritatea cititorilor sunt de acord că mass-media și platformele online ar trebui să semnalizeze declarațiile inexacte ale politicienilor, arată un studiu despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale realizat de Reuters Institute for the Study of Journalism, de la Universitatea din Oxford, în cel mai mare studiu multianual realizat la nivel mondial a fost prezentat marți, 16 iunie, în cadrul unei prezentări online realizate de către Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității București.
Studiul poate fi descărcat integral aici.
Audiențele digitale identifică drept principale surse de știri televiziunea (76%, în scădere cu 8 procente față de 2017) și online-ul, inclusiv rețelele de socializare (82%, în scădere cu 5 procente față de 2017).
Există în continuare o dependență foarte mare de Facebook pentru accesul la știri, aproape 7 din 10 persoane declarând că folosesc această rețea de socializare pentru a se informa (67 %)
Publicul digital din România declară că folosește mai ales telefonul mobil pentru acces la știri online într-o proporție de 67%, asemănător piețelor în curs de dezvoltare, pe de o parte, dar și a piețelor foarte dezvoltate din punct de vedere tehnologic
Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19, din 40 de piețe de media
Cele mai puternice branduri de media identificate de audiențele digitale rămân, atât în online, cât și în offline, Pro TV și Digi 24 – o preferință care prezice de fapt consumul de media în perioada pandemiei.
În rândul brandurilor online, cel mai vizitate sunt: Știrile Pro TV, ziare.com, Digi24, www.știripesurse.ro, Yahoo!News, Adevărul, www.hotnews.ro, Libertatea, Cancan, Mediafax, Evenimentul Zilei, Click, Ziarul Financiar, Antena3, Antena1 și România TV.
articolul integral pe Hotnews.ro